مشاوره روانشناسي ناخودآگاه آويژه مشاوره روانشناسي ناخودآگاه آويژه .

مشاوره روانشناسي ناخودآگاه آويژه

تاثير ارتباط قبل از ازدواج بر زندگي زناشويي چيست ؟

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|۵٫۰
۰۱
ارتباط قبل از ازدواج بايد به چه شكلي باشد ؟ اين رابطه بايد چگونه پيش برود كه به يك ازدواج موفق ختم شود ؟ در مشاوره قبل از ازدواج به جوانان توصيه مي شود  ارتباطات قبل از ازدواج خود را كنترل كنند . اصول و  موازين يك رابطه را رعايت كنند تا بيشترين تأثير مثبت و كمترين تأثير منفي را ببيند . در مشاوره ازدواج راهكارها و تكنيك هاي يك رابطه سالم آموزش داده مي شود ، كه ممكن است بسياري از جوانان با آنها آشنايي نداشته باشند . ارتباط قبل از ازدواج براي هر پسر و دختري لازم است به شرطي كه رابطه اي سالم و در چهارچوب موازين اخلاقي و رفتاري شكل بگيرد . در اين صورت مي توانيم بگوييم كه رابطه قبل از ازدواج خوب است .
در بعضي موارد عرف جامعه و يا برخي از خانواده هاي جوانان  ارتباطات قبل از ازدواج را نمي پسندند و براي دختران و پسران محدوديت هايي به وجود مي آورند . به همين خاطر دختر و پسر امكان آشنايي با مخاطب خود را ندارند . در اين موارد دختر و پسر مي توانند همراه با والدين خود به مشاوره خانواده مراجعه كنند و با راهنمايي‌ هاي افراد متخصص در زمينه ازدواج يك رابطه سالم را زمينه سازي كنند .
بيشتر بخوانيد: بهترين سن براي ازدواج
مهم‌ ترين اشتباهات ارتباط قبل از ازدواج
مهم‌ ترين اشتباهات ارتباطات قبل از ازدواج رعايت نكردن  اصول و موازين شرعي و اخلاقي مي باشد . ما مي گوييم كه ارتباطات قبل از ازدواج براي همه جوانان لازم است . اما امروزه جوانان از اين رابطه استفاده درستي نمي كنند و باعث مي‌شوند عواقب منفي و زيان بار آن بيشتر از تاثيرات مثبت و سازنده اين رابطه باشد . از مهم ترين اشتباهات ارتباطات قبل از ازدواج ، كنترل نكردن روابط عاطفي ، جسمي و جنسي بين دختران و پسران مي باشد . كه متاسفانه صدمات جبران ناپذيري را از لحاظ روحي و جسمي به وجود مي آورد .
امروزه با گسترش زمينه‌ هاي ارتباط جوانان و تاثيرات شبكه هاي مجازي بر ارتباطات قبل از ازدواج ، مي‌‌ بينيم كه برخي از جوانان براي سرپوش نهادن بر روابط ناسالم خود از عنوان ارتباطات قبل از ازدواج استفاده مي كنند . با افزايش دوستي هاي مجازي يا روابطي كه پايه و اساس محكمي ندارند ، دچار آسيب هاي روحي و جسمي مي شوند. كه در اين زمينه  دختران بيشتر از پسران لطمه مي خورند .
بيشتر بخوانيد: عوامل ازدواج ناموفق
حد و مرز ارتباط قبل از ازدواج
حد و مرز ارتباطات قبل از ازدواج تا چه ميزان است ؟ در يك رابطه تا كجا مي توانيم پيش برويم ؟ آيا حد و مرز ارتباط قبل از ازدواج قاعده و قانون خاصي دارد ؟ رعايت كردن اين مرزها چه فايده اي در رابطه دختر و پسر دارد ؟ همانطور كه گفتيم از مهم‌ ترين اشتباهات ارتباطات قبل از ازدواج رعايت نكردن حد و مرزهاي بين دختر و پسر مي باشد. روابطي كه خارج از شرع و عرف پيش مي روند ،  در نهايت به يك رابطه نافرجام و شكست خورده منتهي مي شوند . همين امر باعث مي شوند ارتباطات قبل از ازدواج كه مي تواند زمينه ساز آشنايي و شناخت جنس مخالف از همديگر شود و باعث آشنايي جوانان با خلق و خو ، اخلاق و رفتار ، طرز فكر و عقايد ، اهداف و برنامه ها و مسائل مهم يك زندگي مشترك شود.
با رعايت نكردن چهارچوب هاي اخلاقي و رفتاري باعث ايجاد يك رابطه بدون هدف كه سرانجام به صدمات روحي ،جسمي و جنسي ختم مي شود تبديل گردد. معمولا جواناني كه به چنين رابطه اي تن مي دهند انگيزه و هدف مشخصي براي آينده رابطه خود ندارند و صرفا به منظور سرگرمي ، لذت هاي جنسي ، كمبودهاي عاطفي ، وقت گذراني و مواردي از اين قبيل با جنس مخالف روابطه بر قرار مي كنند . كه همين ها نمونه هايي از مهم ترين اشتباهات ارتباطات قبل از ازدواج هستند .
بيشتر بخوانيد: مشاوره ازدواج آنلاين
فوايد ارتباط قبل از ازدواج
فوايد ارتباط قبل از ازدواج در صورتي نمايان مي شود گه يك رابطه از ابتدا سالم و اصولي برقرار شود . همانطور كه گفتيم‌ رعايت كردن حد و مرز ارتباط قبل از ازدواج در موفقيت يك رابطه و يا برعكس در شكست آن‌ بسيار موثر است . چرا كه يك رابطه همان اندازه كه مي تواند مفيد و سازنده باشد ، اگر‌ در چهارچوب اخلاقي و موازين شرعي خود پيش نرود مي تواند مخرب و زيان بار باشد .
پس دختر و پسري كه به شعور عقلي و درك درست از رابطه پيش از ازدواج رسيده باشند مي توانند از فوايد ارتباطات قبل از ازدواج يعني آشنايي با طرف مقابل ، شناخت از اخلاق و رفتار ، طرز فكر و عقايد ، سطح فرهنگي و خانوادگي ، اهداف و برنامه هاي همديگر بهره مند شوند ‌. درست است كه نمي توان كسي را طي زماني محدود به طور كامل شناخت اما اين رابطه باعث مي شود كه زوجين با شناخت نسبي از همديگر وارد يك زندگي‌ مشترك شوند . اين آشنايي سبب كاهش ناسازگاري و اختلاف نظرها بين‌ زن و مرد مي شود .‌ از طرفي زن و مرد تا حدودي با مزايا و معايب همديگر آشنا هستند در نتيجه طي زندگي مشترك منطقي تر و با شناخت قبلي با مسائل و مشكلات همديگر برخورد مي كنند .
بيشتر بخوانيد: مشاوره ازدواج تلفني
مشكلات ارتباطات قبل از ازدواج
مشكلات ارتباطات قبل‌ از ازدواج معمولا دامن گير افرادي است كه به درستي طرف مقابل را نشناخته اند و آگاهي كافي از هدف و انگيزه مخاطب خود ندارند . افرادي كه درگير روابط پوچ و بي هدف مي شوند و با مشكلات خاص اين روابط روبرو مي شوند . از ديگر مشكلات ارتباطات قبل از ازدواج اعتماد به فردي است كه با وعده و وعيد هاي دروغ و پنهان كردن حقايق  سعي در جلب اعتماد شما دارد . اين گونه افراد معمولاً با اهداف و افكار ناسالم وارد رابطه ميشوند و جز وقت گذراني ، لذت و‌ سوء استفاده هاي جنسي و عاطفي هدف ديگري ندارد .
همين روابط باعث مي شوند شاهد اتفاقات بد و جبران ناپذيري در روابط دختران و پسران باشيم . دختراني كه  با اعتماد به طرف مقابل و دل بستن به اين جمله كه قصد ما ازدواج است ، روح و جسم خود را در اختيار جنس مخالف قرار مي‌دهند و زماني كه از حقيقت اين رابطه با خبر مي شوند و با شكست روبه رو مي شوند .دچار صدمات روحي ، عاطفي و جسمي شديدي مي شود .  به همين خاطر مي گوييم تنها در صورتي يك رابطه قبل از ازدواج سالم و سازنده است كه دختر و پسر با نيت خير و هدف مشخص يك رابطه را تشكيل دهند ، به بلوغ عقلي و جنسي رسيده باشند ، از انتخاب خود مطمئن باشند ، خانواده ها در جريان اين رابطه باشند و دختر و پسر به دنبال روابط مخفيانه و پنهاني نباشد .
بيشتر بخوانيد: مشاوره پيش از ازدواج
حد و مرز رابطه هاي قبل از ازدواج چقدر بايد باشد
دختر و پسر بايد در زمان رابطه قبل از ازدواج مرزهاي اخلاقي و رفتاري خود را رعايت كنند ، موازين شرعي را از لحاظ عاطفي ، جسمي و جنسي رعايت كنند و هرچند قصد دختر و پسر ازدواج باشد نامحرم هستند و نبايد  حد و مرزها را بشكنند .
سوالات متداول
رابطه قبل از ازدواج داشته باشيم يا خير ؟
آشنايي قبل از ازدواج براي هر زوجي لازم است به شرطي كه با شناخت كامل از طرف مقابل و اهداف و نيت او وارد رابطه شويم ، خانواده ها را در جريان رابطه خود قرار دهيم و نگذاريم از احساس و جسم ما سوء استفاده شود .
رابطه عاطفي قبل از ازدواج چه تاثيري بر زندگي زناشويي دارد ؟
معمولا زوجيني كه قبل از ازدواج با هم رابطه داشته اند صميميت بيشتري دارند . از علايق ، خواسته ها ، انتظارات و سليقه هم ديگر آشنايي بهتري دارند و زودتر از زوج هاي ديگر با هم سازگاري پيدا مي كنند .
روابط پنهاني قبل از ازدواج صحيح است ؟
اصولا هر چيزي كه به صورت پنهاني و مخفي كاري باشد از لحاظ شرع ، قانون و يا عرف مورد پسند نيست . به همين خاطر اگر روابط ما سالم و هدفمند باشد و اصول شرعي و اخلاقي را رعايت كنيم نيازي به مخفي كاري از خانواده ها و يا ديگران نداريم .
خدمات تلفني و آنلاين مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .
در اين راستا مركز مشاوره روانشناسي و خانواده خدمات متنوعي را در زمينه مشاوره آنلاين ازدواج به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .
منبع :  How your premarital experiences can affect your future …
 براي مشاوره در زمينه تاثير ارتباط قبل از ازدواج بر زندگي زناشويي چيست ؟
از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه از سراسر كشور
با 09353000102 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره خيانت و ازدواج و كودك و افسردگي

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۰۸:۳۶ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

تفاوت سني در ازدواج چقدر بايد باشد؟

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|۵٫۰
۰۱
تفاوت سني در ازدواج اهميت زيادي دارد ، از مهمترين نكاتي كه در داشتن يك ازدواج موفق بايد در نظر گرفت فاصله سني بين زوجين است . در گذشته فاصله سني زيادي بين زوجين وجود داشت و بخاطر نوع فرهنگ حاكم بر جامعه مشكلي ازين جهت بوجود نمي آمد . از نظر مشاوره خانواده فاصله سني نامتعارف اين روزها عامل تاثير گذاري در طلاق زوج به حساب مي آيد . فاصله سني در ازدواج در تفاوت درك زوجين اثر مستقيم دارد . اگر تفاوت سني در ازدواج از يك حدي بيشتر باشد زن و مرد بخاطر برداشت متفاوت از يك موضوع دچار اختلاف نظر ميشوند . در مشاوره قبل از ازدواج فاصله سني بين ۳تا ۵ سال را بهترين فاصله سني در نظر ميگيرند . علت درنظر گرفتن اين ميزان فاصله سني بخاطر يكي بودن سطح هيجان دراين بازه سني است .
بهترين تفاوت سني در ازدواج
بهترين تفاوت سني در ازدواج ۳ تا ۵ سال در نظر گرفته شده است اما قبل از فاصله سني رشد شخصيت و بلوغ فكري در ازدواج موفق اثر گذار است . علت اينكه اين فاصله سني را بهترين فاصله سني در ازدواج بيان مي كنند اين است كه در اين بازه سني دختر و پسر دوره رشد مشابهي داشتند . دوره رشد مشابه باعث ميشود ميزان هيجان و نوع تفريحات ، شرايط تربيتي در جامعه در آن ها يكي باشد . وقتي در يك دوره مشابه رشد كرده باشند بهتر با هم تعامل دارند و احساس رضايت در آن ها بيشتر وجود دارد . از نظر مشاوره ازدواج فاصله  سني در ازدواج اگر ده سال يا بيشتر باشد زوج بزرگتر امر و نهي مي كند و مدام زوج ديگر را كنترل مي كند و در اين شرايط ميزان توافق در زوج خيلي كم است .
تفاوت سني در ازدواج از نظر روانشناسان
تفاوت سني در ازدواج از نظر روانشناسان در تصميم گيري و مشورت اهميت زيادي دارد . مشاوره ازدواج هميشه تاكيد مي كند زن از مرد كوچكتر باشد اما اگر زن از مرد بزرگتر باشد اين فاصله سني در ازدواج احتمال بيشتري دارد با شكست روبرو شود . وقتي زن از مرد بزرگتر است اين تفاوت سني در ازدواج از نظر روانشناسان به لحاظ فيزيولوژيك هم اهميت زيادي دارد .  توانايي فرزند آوري زن در دوره خاصي امكان پذير است حال اينكه مرد هميشه اين توانايي را دارد . وقتي زن بزرگتر است تمايل به فرزند آوري در او بيشتر است اما ممكن است مرد بخاطر فاصله سني در ازدواج تمايلي به اين مسئله نداشته باشد . وقتي زن بزرگتر باشد طراوت و نشاط خود را زودتر از دست مي دهد اين موارد مي تواند زمينه ساز اختلافات زناشويي شود .
بهترين تفاوت سني در ازدواج موفق
بهترين تفاوت سني در ازدواج موفق  در كنار توجه به ويژگي هاي شخصيتي و بلوغ جسمي كاملا موثر است . براي داشتن ازدواج موفق مسئله تفاوت سني در ازدواج را بايد زوجين جدي بگيرند . هر چقدر مقدار علاقه ، درك و احترام در زندگي زناشويي بيشتر باشد احساس رضايت در زندگي مشترك بيشتر ميشود . تفاوت سني در ازدواج از نظر روانشناسان حتي در تربيت كودك هم اثر گذار است . هماهنگي و طرز تفكر مشابهي كه در بهترين تفاوت سني در ازدواج يعني فاصله سني ۳ تا ۵ سال وجود دارد باعث ميشود در تربيت فرزند هم اختلافي نداشته باشند . بهترين تفاوت سني در ازدواج موفق ازين جهت ۳ تا ۵ سال در نظر گرفته شده است كه دختر ۳ تا ۵ سال زودتر به بلوغ مي رسد و اين مسئله از جهت جسمي و روحي قابل توجه است .
مناسب ترين تفاوت سني در ازدواج
مناسب ترين تفاوت سني در ازدواج از جهت حفظ نشاط و طراوت زندگي اهميت دارد . ممكن است دو نفر با بيشترين فاصله سني در ازدواج احساس خوشبختي كنند . بعد از مدتي به لحاظ رابطه زناشويي ممكن است دچار دلزدگي شوند . نيازهاي جنسي كه دارند برآورده نشود و آنها احساس سرخوردگي كنند . در زندگي زوجيني كه در آن زن از مرد بزرگتر است تفاوت سني در ازدواج از نظر روانشناسان ممكن است باعث خيانت شود .  مناسب ترين تفاوت سني در ازدواج ممكن است از آنچه مشاوره ازدواج مي گويد كمي بيشتر يا كمتر باشد . آنچه اهميت دارد اين است كه در كنار ملاك هاي مهم براي ازدواج موفق فاصله سني مناسب هم در نظر گرفته شود . بهترين تفاوت سني در ازدواج موفق براي اين اهميت دارد كه اختلاف نظر بين زن و شوهر را كمتر مي كند .
مشكلات فاصله سني زياد
بهترين تفاوت سني در ازدواج را از حدود يك تا پنج سال در نظر ميگيرند . در اين فاصله سني بخاطر رفاقت و دوستي كه بين زن و مرد بوجود مي آيد مشكلات زندگي با كمترين اثر حل و فصل ميشود . در فاصله سني زياد كه معمولا از هشت تا ده سال به بالا در نظر گرفته مي شود زوجي كه بزرگتر است بجاي وظيفه همسري نقش والد را ميگيرد . تفاوت فاصله در ازدواج از نظر روانشناسان باعث ميشود زوج بزرگ تر  به خاطر تجربه بيشتر مدام زوج ديگر را نصيحت كند . اين كنترل بيش از حد بعد از مدتي باعث احساس كسالت و ناتواني در زوج كوچكتر ميشود . نقش خانواده و رضايت آنها هم در فاصله  سني در ازدواج اهميت زيادي دارد زيرا اگر راضي نباشند بعد از ازدواج مي توانند مشكلات زيادي را در رابطه زناشويي زوج بوجود بياورند .
نقش فاصله سني كم در رابطه زوج
بهترين تفاوت سني در ازدواج زمانيست كه دختر و پسر در يك دهه سني باشند . اما  مناسب ترين تفاوت سني در ازدواج افرادي كه به لحاظ بلوغ هيجاني با هم تفاوت دارند اينست كه فاصله بيشتري داشته باشند . بلوغ هيجاني در افرادي كه به لحاظ سني هم سن يا نزديك به هم هستند ممكن است مشكل ساز شود . رشد هيجاني از جهت اينكه توانايي هايي را در فرد ايجاد ميكند مهم است  . بهترين تفاوت سني در ازدواج  اينست كه سن زوج نزديك به هم باشد . زيرا در فاصله كم دو نفر براي جلب رضايت هم احتياج به امتياز دهي به هم ندارند . در زوجهايي كه فاصله سني زيادي با هم دارند هميشه زوج بزرگتر مجبور است براي جلب رضايت زوج كوچكتر كارهايي را خلاف ميلش انجام دهد .
نقش بلوغ فكري در تفاوت سني
بهترين تفاوت سني در ازدواج موفق از جهت بلوغ فكري داراي اهميت است . اينكه تفاوت سني در ازدواج ۳ تا ۵ سال باشد ضامن خوشبختي نيست . مشاوره خانواده معتقد است آنچه ازدواج موفق را رقم ميزند رسيدن به بلوغ فكري است . زندگي زوج هاي جوان با اختلاف سني زماني به بن بست  نميرسيد كه هر دو از بلوغ فكري  برخوردار باشند . تفاوت سني در ازدواج از نظر روانشناسان حتي در شرايطي كه زن از مرد بزرگتر باشد آنجايي به سمت شكست مي رود كه زن به توانايي حل اين موضوع براي خودش نرسيده باشد . زمانيكه زن قبل از ازدواج به بلوغ فكري نرسيده باشد كه فاصله سني در ازدواج را بپذيرد هر لحظه امكان دارد اين مسئله روي زندگي آنها اثر بگذارد . بهترين فاصله سني در ازدواج  اگر همراه بلوغ فكري نباشد به شكست مي انجامد .
مشكلات بزرگ تر بودن زن
بطور طبيعي بهترين تفاوت سني در ازدواج اين است كه مرد از زن بزرگ تر باشد .  زمانيكه زن از مرد بزگ تر است زن زودتر به رسش عقلي ميرسد اين باعث ميشود مسئوليتي بيشتر از توانش را بپذيرد . قبول مسئوليت خارج از توان باعث بروز مشاجره ميشود . اگر به مناسب ترين فاصله سني در ازدواج توجه نشود و زن از مرد بزرگتر باشد اين موضوع به مرور زمان باعث شك و سوظن در زن ميشود . شك و ترديد از جهت خيانت به همسر اهميت دارد . وقتي زن از مرد بزرگتر باشد براي حفظ همسرش توجه زياد و وابستگي پيدا مي كند . وابستگي زياد زن به مرد باعث بوجود آمدن مشكلاتي در طول زندگي ميشود . بهترين فاصله سني در ازدواج در كنار بلوغ جسمي و عقلي صميميت ، همدلي ، عشق و ازدواج موفق را به همراه دارد .
اهميت فاصله سني در ازدواج
مناسب ترين تفاوت سني در ازدواج علاوه بر تاثير در ظاهر افراد در زندگي اجتماعي آنها هم موثر است . به تاثير بهترين تفاوت سني در ازدواج موفق در مشاوره قبل از ازدواج خيلي اشاره ميشود . ازدواج موفق موثرترين كليد رشد يك فرد است . تفاوت سني مناسب باعث ميشود همسران نسبت به هم درك مناسبي داشته باشند . اگر در زندگي مشكلي برايشان پيش آمد با هم فكري مسائل را حل كنند . توجه به تفاوت سني در ازدواج از نظر روانشناسان  يعني اينكه قدم اول براي داشتن يك ازدواج موفق را درست برداشته ايد . اهميت دادن به تفاوت سني در ازدواج يعني پايه يك زندگي از اول درست چيده شده باشد . داشتن همسر مسن تر شايد به لحاظ مادي خيالتان را از دغدغه مالي راحت كند اما شور و اشتياق يك زندگي شاد را از شما خواهد گرفت .
چرا فاصله سني از معيارهاي داشتن يك ازدواج موفق است ؟
اينكه مشاوره ازدواج به تفاوت سن در ازدواج اهميت ميدهد فقط از جهت تفاوت فكري نيست . رسيدن به هدف هايي كه براي آن تلاش كرده ايم از بزرگ ترين آرزوهاي انسان است . تفاوت سن باعث تفاوت در مقصد و هدف ميشود . وقتي دو نفر با فاصله سني نامناسب با هم ازدواج كنند هدف مشتركي ندارند . فاصله سن در ازدواج از نظر روانشناسان  باعث ميشود زوجين براي حفظ آرامش زندگي از اهداف خود بگذرند . و روزي كه به دست آورد هاي خود نگاه كنند ببينند چقدر از مسيري كه ميخواستند به آن برسند فاصله دارند . زياد بودن تفاوت سن در ازدواج روزي به انسان احساس كسالت و نا اميدي ميدهد . لازمه داشتن ازدواج موفق اين است كه فرد به هدف هاي خود برسد نه اينكه از آن دور شود .
نقش مشاوره خانواده در ازدواج موفق با تفاوت سني چيست؟
به گفته مشاوره خانواده بهترين تفاوت سن در ازدواج موفق فاصله ۳ تا ۵ سال است . اگر به هر دليلي ازدواجي با فاصله سني زياد يا فاصله سني معكوس پيش بيايد مشاوره ازدواج  براي جلوگيري از شكست اين ازدواج راه كارهايي را براي زوج در نظر بگيرد . مشاور ابتدا زوج را آماده پذيرش و حل اين مسئله ميكند . به پذيرش رسيدن در مورد اين نكته باعث ميشود ديگر زوجين از حرفها و نگاه ديگران ناراحت نشوند . دوم مشاور مانع از اين شود كه زوج بزرگتر به زوج كوچكتر وابسته شود تا اين وابستگي دردسر ساز نشود . سوم مشاوره خانواده به آنها كمك كند تا از اهداف خود بخاطر ديگري نگذرند تا احساس عدم رضايت و سرخوردگي در زوج بوجود نيايد .
 سوالات متداول
تفاوت سن در ازدواج چه تاثيري بر درك مشترك زوجين دارد ؟
تفاوت سن در ازدواج زمينه ساز داشتن يك ازدواج موفق است . ازدواج موفق از درك متقابل و همراهي زوج مي آيد . در نتيجه تفاوت سن بايد معقول باشد تا زوج درك درست و خوبي داشته باشند .
بهترين تفاوت سن در ازدواج چيست ؟
بهترين تفاوت سن اينست كه هر دو در يك دهه سني باشند . وقتي در فاصله سني مناسب باشند يعني به لحاظ فرهنگي و تربيتي در يك جامعه رشد كرده اند .
بهترين فاصله سني در ازدواج از نظر روانشناسان چيست ؟
بهترين فاصله سني بين ۳ تا ۵ سال است . زيرا در اين بازه سني از رشد و بلوغ جسمي و جنسي نزديكي برخوردارند . كه اين نزديكي باعث موفقيت در زندگي ميشود .
مناسب ترين تفاوت سني در ازدواج چيست ؟
مناسب ترين فاصله سني در ازدواج يعني مناسب ترين فاصله از لحاظ عقلي . دختر از پسر زودتر به بلوغ ميرسد پس رشد هيجاني و عاطفي دختر بايد در فاصله مناسبي از پسر باشد تا مشكلي پيش نيايد .
فاصله سني در ازدواج از چند سال به بالا خوب نيست ؟
فاصله سني از ۷ يا ۸ سال به بالا درست نيست . زيرا فاصله سني زياد باعث عدم هماهنگي و درك مطلب ميشود . عدم تناسب فكري و هيجاني مانع رسيدن به ازدواجي همراه با احساس رضايت ميشود .
خدمات تلفني و آنلاين مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .
در اين راستا مركز مشاوره روانشناسي و خانواده خدمات متنوعي را در زمينه مشاوره آنلاين قبل از ازدواج به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .
منبع :Age disparity in ***ual relationships 
 براي مشاوره در زمينه تفاوت سني در ازدواج چقدر بايد باشد؟
از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه از سراسر كشور
با 09353000102 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره خيانت و ازدواج و كودك و افسردگي

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۲۲:۱۲ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

معيارهاي ازدواج موفق چيست؟

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|۵٫۰
۰۱
معيارهاي ازدواج موفق موفق كدام مسائل هستند ؟ براي داشتن يك ازدواج موفق بايد چه معيارهايي را در نظر بگيريم ؟ آيا مي توانيم بدون در نظر گرفتن معيارها و ملاك هاي مورد نظر خود اقدام به ازدواج كنيم ؟ قطعا هر شخصي براي همسر آينده و زندگي‌ مشترك خود معيارهاي ازدواج خاصي را در نظر دارد ‌. ممكن‌ است معيارهاي ازدواج موفق در افراد مختلف متفاوت باشد . چرا كه هر شخصي ملاك هاي خاص خود را دارد.
در اين زمينه و در مورد بهترين سن ازدواج مشاوره خانواده مي تواند در تصميم گيري صحيح جوانان بسيار موثر باشد. به طور كلي معيارها ، نكات و ويژگي‌ هاي خوبي هستند كه به طور ذاتي تمامي افراد به آن ها تمايل دارند . آشنايي با معيار و ملاك هاي ازدواج و شناخت فردي كه اين ويژگي ها را دارد يك مهارت است . بايد به درستي اين ويژگي ها را تشخيص دهيد و آن ها را در راستاي انتخاب همسر خود قرار دهيد . اگر با اين معيارها آشنايي نداريد ، مي توانيد از مشاوره قبل از ازدواج كمك بگيريد و از راهنمايي هاي افراد مجرب و متخصص در زمينه مشاوره ازدواج استفاده كنيد .
معيارهاي ازدواج موفق
معيارهاي ازدواج موفق شامل چه مواردي مي شوند ؟ آيا اين معيارهاي ازدواج قوانين خاصي دارند ؟ آيا معيارهاي ازدواج موفق براي تمامي افراد يكسان است ؟ در ابتدا بايد بگوييم كه معيار هاي ازدواج هيچ تضمين و قطعيتي را به ما نمي دهند ، اما مي توانند درصد اشتباه در انتخاب همسر و شكست در زندگي را به شدت كاهش بدهند. به طور مثال پول و وضعيت اقتصادي خوب از معيارهاي مهم ازدواج هستند، اما نمي توان گفت تمامي افرادي كه تمكن مالي دارند خوشبخت هستند. در بحث بعدي بايد بگوييم كه معيارهاي ازدوج ممكن است براي هر فردي متفاوت باشد .
شايد مسائلي كه براي شما اهميت خاصي دارند، از نظر ديگران كمتر مورد توجه قرار بگيرند ، مثلا مسئله ظاهر و قيافه در مورد انتخاب همسر ممكن است براي شخصي در اولويت هاي مهم قرار بگيرد . اما براي شخص ديگري جز مسائل كم اهميت باشد. به همين خاطر است كه مي گوييم ميزان و نوع ملاك ها براي هر شخصي متفاوت است. اما به طور كلي صفات و ويژگي هاي خوب مواردي هستند كه هر شخصي به آن ها تمايل دارد. همه ما مي خواهيم شريك زندگيمان از ملاك هاي خوبي برخوردار باشد . حالا ممكن است با توجه به علايق و طرز فكر هر فردي ميزان اهميت اين ملاك ها متفاوت باشد.
مهمترين معيارهاي ازدواج موفق
مهمترين معيارهاي ازدواج موفق شامل موارد مختلفي هستند كه ذكر خواهيم كرد. به طور كلي معيارهاي ازدواج موفق يعني داشتن ويژگي هاي خوب ، نبايد توقع داشته باشيم طرف مقابل تمام اين ملاك ها را به حد كمال داشته باشد. زيرا اينكه ميگوييم هيچ كسي كامل نيست يك حقيقت است. همه انسان ها كمبود و كاستي هايي دارند. بهتر است در انتخاب خود اين را در نظر بگيريم و موقعيت هاي ازدواج را به راحتي پس نزنيم .
بايد سعي كنيم‌ مكمل خوبي باشيم و در كنار شريك زندگي خود نواقص و كاستي ها را جبران كنيم. انتخابي مناسب است كه اكثر معيارهاي ازدواج موفق را داشته باشد. حتي اگر ميزان اين ويژگي ها زياد نباشد. داشتن‌ يك ويژگي تاپ كفايت نميكند‌. مهترين معيارهاي ازدواج موفق شامل مواردي از قبيل : تدين، اخلاق و رفتار، سلامت جسماني و رواني، وضعيت اقتصادي، موقعيت اجتماعي و كاري، سطح فرهنگي و خانوادگي و موارد ديگري است كه در ادامه به آن ها خواهيم پرداخت.
معيارهاي ازدواج موفق براي انتخاب همسر مناسب
معيارهاي ازدواج موفق براي انتخاب همسر مناسب ملاك هايي هستند كه هر فردي بايد در انتخاب همسر آينده خود به آن ها توجه كند. داشتن سلامت جسماني و رواني يكي از مهمترين معيارها مي باشد. فردي كه از نظر جسمي و روحي سالم است مي تواند يك خانواده سالم را تربيت كند. وضعيت اشتغال و درآمد امروزه از مهترين معيارهاي ازدواج موفق است. شخصي كه بتواند نيازهاي خانواده را تامين كند قطعا بسياري از مشكلات را حل كرده است. هم سطح بودن خانواده ها از جنبه هاي مختلف نيز مهم است.
بهتر است با خانواده اي وصلت كنيد كه با شما تناسب داشته باشد. چرا كه شاهد اختلافات و طلاق هايي هستيم كه از اختلافات خانوادگي و طبقاتي نشات ميگيرند. پس انتخاب همسري از يك خانواده اصيل و شرافتمند امر بسيار مهمي است. انتخاب فردي كه به بلوغ عقلي و درك و شعور نسبي از ازدواج رسيده باشد، مسئوليت پذير باشد . توانايي رفع نياز هاي مادي و معنوي زندگي مشترك را داشته باشد. بتواند در شرايط مختلف زندگي را مديريت كند و خانواده را مورد حمايت خود قرار دهد.
معيارهاي ازدواج موفق از ديدگاه روانشناسي
معيارهاي ازدواج موفق از ديدگاه روانشناسي به فردي طعلق ميگيرد كه بتواند از لحاظ روحي شما را تامين كند. آرامش زن و فرزندان خود را فراهم سازد. نيازهاي خانواده را تامين كند و بتواند باعث رشد و سازندگي شما بشود‌ ‌.اعضاي خانواده را در رسيدن به اهداف و برنامه هايشان كمك كند. نمونه هاي ديگر از معيارهاي ازدواج موفق از ديدگاه روانشناسي شخصي است كه از هر نظر با شما تناسب داشته باشد . نبايد بين زن و مرد و يا خانواده هاي زوجين تفاوت آنچناني وجود داشته باشد. چرا كه هر اختلاف بيش از حدي ممكن است خطر ساز شود. حال اين اختلاف ممكن است حتي از نظر زيبايي و يا وضع اقتصادي باشد. به همين خاطر زن و مرد بايد از لحاظ سطح فرهنگي و خانوادگي، اخلاق و رفتار، ظاهر و تحصيلات، طرز فكر و عقايد به هم شبيه باشند و نقطه نظرهاي مشتركي داشته باشند.
از ديگر معيارهاي ازدواج براي انتخاب همسر مناسب شخصي است كه بتواند  باعث پيشرفت و به ثمر رسيدن استعدادهاي شما بشود. مانعي براي فعاليت ها و رسيدن به خواسته هاي شما نباشد. اهداف و برنامه هاي زن و مرد همسو و هماهنگ با هم باشد. علايق و خواسته هاي  شما را بشناسد و در رسيدن به آنها به شما كمك كند.‌به طور كلي همسر مناسب كسي است كه شما در كنار او احساس آرامش و شادماني كنيد. در زندگي شما باعث پيشرفت و سازندگي باشد. به نيازهاي مادي ، جسماني و رواني شما احترام بگذارد و در محقق ساختن آن ها تلاش كند .
 سوالات متداول
معيارهاي ازدواج از نظر اسلام چيست ؟
از ديدگاه اسلام فردي براي همسري مناسب است كه متدين باشد، اخلاق و رفتار نيكو داشته باشد. به همسر خود احترام بگذارد. و از راه حلال نيازهاي خانواده را تامين كند .
معيارهاي ازدواج آسان چيست ؟
ازدواجي كه در آن دختر و پسر يا خانواده ها از همديگر توقعات بيش از حد نداشته باشند . مراسمات و تشريفات پر هزينه را به همديگر تحميل نكنند و رسومات را به شكل ساده تر و منطقي تري برگزار كنند .
معيارهاي ازدواج پسران ؟
در ابتدا ظاهر مناسب ، سپس داشتن عفاف و حجاب ،رفتار و اخلاق نيكو ، سطح خانوادگي و فرهنگي ، سن و تحصيلات ، طرز فكر و عقايد نمونه هايي از معيار هاي ازدواج پسران مي باشند .
معيارهاي ازدواج دختران ؟
وضعيت اشتغال و درآمد ، سطح فرهنگي و خانوادگي ، رفتار و اخلاق مناسب ، وضعيت مسكن و محل زندگي ، اهداف و برنامه ها ، شرايط ، انتظارات و خواسته ها ، طرز فكر و عقايد نمونه هايي از معيارهاي ازدواج دختران ميباشند .
تحقيق در مورد معيارهاي ازدواج چه كمكي به زوجين مي كند ؟
تحقيق از افراد مجرب و متخصص در زمينه ازدواج و يا افراد بزرگتري كه در زندگي ازدواج موفقي داشته اند . مي تواند براي پسران و دختران جواني كه در مورد معيارهاي ازدواج مهارتي ندارند كمك مناسبي باشد .
خدمات تلفني و آنلاين مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .
در اين راستا مركز مشاوره روانشناسي و خانواده خدمات متنوعي را در زمينه مشاوره آنلاين قبل از ازدواج به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .
منبع :  ۸ Keys to a Successful Marriage
 براي مشاوره در زمينه معيارهاي ازدواج موفق چيست؟
از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه از سراسر كشور
با 09353000102 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره خيانت و ازدواج و كودك و افسردگي

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۵۳:۰۴ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

مهم ترين شاخص هاي ازدواج موفق چيست؟

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|۵٫۰
۰۱
شاخص هاي ازدواج موفق چه چيز هايي مي باشند ؟ چه مسائلي در پس انتخاب اين شاخص ها وجود دارد ؟ چه كسي اين شاخص ها را تعريف ميكند و . . . صد ها سوال اين چنيني در مورد شاخص هاي ازدواج موفق دارد كه نيازمند يك پاسخ جامع  ، ثابت شده و علمي هستند . شاخص هاي ازدواج موفق همان نكات كليدي هستند كه وجود آن ها در زندگي مشترك باعث سعادتمندي زوج و يك زندگي رو به تعالي ميشود و عدم وجود آن ها زندگي مشترك را آسيب پذير و آن را با انواع مشكلات جدي رو به رو خواهد كرد .
اگر قصد و آمادگي ازدواج را داريد اما شاخص هاي ازدواج موفق را به درستي نمي شناسيد بهترين راه اين است كه مشاوره قبل از ازدواج را تجربه كنيد چرا كه گاه معيار هاي ازدواج ما براي انتخاب همسر همخواني چنداني با شاخص هاي ازدواج موفق ندارند و انتخاب همسر بر اساس اين معيار ها قطعا يك ريسك خواهد بود . شاخص هاي ازدواج موفق توسط متخصصان مشاوره خانوادهبسيار جامع تعيين شده اند و حاصل سال ها پژوهش در زمينه ازدواج مي باشند و آزمون و خطا هاي لازم در مورد هر كدام از اين شاخص ها بار ها صورت گرفته است و ميتواند گفت كاملا قابل اعتماد و تعميم هستند .
مهم ترين شاخص هاي ازدواج موفق
مهم ترين شاخص هاي ازدواج موفق بايد به گونه اي تعيين شوند كه تمام جنبه هاي ازدواج را در بر بگيرند و بتوان اكثريت اين شاخص ها را در ازدواج هاي موفق مشاهده كرد . قطعا ازدواج موفق ازدواجي خواهد بود كه يك سري فاكتور هاي بخصوص در مورد آن وجود داشته باشد كه اين فاكتور ها پويايي و پيشرفت رابطه را تضمين كنند ، شايد در نگاهي گذرا و سطحي به ظاهر زندگي مشترك افراد نتوان مهم ترين شاخص هاي ازدواج موفق را تشخيص داد يعني در واقع مهمترين شاخص هاي ازدواج موفق مادي و ظاهري نيستند و مواردي نيستند كه به صورت عيني قابل مشاهده باشند .
اما هر گاه يك زوج بتوانند در زندگي مشترك خود با حفظ آرامش و علاقه ، موجب پيشرفت و رشد يكديگر شوند و زندگي آن ها مسير تكامل را طي كند قطعا در پس اين وضعيت مهم ترين شاخص هاي ازدواج موفق حضور دارند . حتي اگر تشخيص آن براي ديگران ممكن نباشد اما يك كارشناس مشاوره ازدواج به خوبي ميتواند با كالبد شكافي يك زندگي مشترك تمامي اين شاخص ها را كشف كند .
شاخص هاي ازدواج موفق از نظر روانشناسي
شاخص هاي ازدواج موفق از نظر روانشناسي پس از پژوهش هاي گسترده توسط كارشناسان و روانشناسان حوزه ازدواج مشخص شده اند و ميتوان گفت كه در پس زمينه هر ازدواج موفقي يقينا چند مورد از اين شاخص ها وجود دارد . از شاخص هاي ازدواج موفق از نظر روانشناسي ميتوان به موارد زير اشاره كرد .داشتن سلامت رواني ، اين مورد عدم تمام اختلالات رواني ، شخصيتي و رفتاري را شامل ميشود ، اعتماد متقابل كه بيشتر از علاقه در تحكيم يك رابطه موثر است ، داشتن تفاهم در ارزش ها ، خط قرمز ها ، ديدگاه ها و اعتقادات .
مسئوليت پذيري زن و مرد و پذيرش نقش همسري ، داشتن تناسب در فرهنگ ، تحصيل ، خانواده ، ظاهر و . . . ثبات احساسي و فكري زوج ، توانايي زوج در برقراري ارتباط با يكديگر و گذراندن وقت با هم ، سبك زندگي موفق ( معمولا زوج هايي كه در زندگي مجردي خود هدفمند بوده اند و از وقت خود براي تحصيل ، اشتغال و به طور كل فعاليت هاي مثبت استفاده كرده اند در زندگي مشترك نيز افراد موفقي خواهند بود ) عدم اعتياد ، توانايي حل مسئله در زوج ، استقلال و بلوغ زوج و . . . اين ها تعدادي از شاخص هاي ازدواج موفق از نظر روانشناسي هستند كه اكثر آن ها در زندگي هاي متعادل و موفق قابل مشاهده هستند .
شناسايي شاخص هاي ازدواج موفق
شناسايي شاخص هاي ازدواج موفق مسئله اي ميباشد كه بايد پيش از تصميم به ازدواج به آن بپردازيم چرا كه اگر ما شاخص هاي يك ازدواج موفق را نشناسيم قطعا نميتوانيم معيار هاي ازدواج خود را به درستي اولويت بندي كنيم و در نهايت انتخابي خواهيم داشت كه ممكن است چندان درست و ارزشمند نباشد .
بسياري از افراد شاخص هاي ازدواج موفق را با معيار هاي ازدواج اشتباه ميگيرند ، در اين مورد بايد گفت كه معيار ها مواردي هستند كه ايده آل هاي شما را در مورد همسر آينده و زندگي مشترك تعريف ميكنند اما شاخص ها نكات و گزينه هايي هستند كه در بطن يك زندگي موفق جاري ميباشند و فاكتور هاي مشتركي براي زوج ميباشند . از اين رو شناسايي شاخص هاي ازدواج موفق براي داشتن انتخابي صحيح و يك زندگي موفق بسيار مهم ميباشد .
اصلي ترين شاخص هاي ازدواج موفق
اصلي ترين شاخص هاي ازدواج موفق علاوه بر موارد ذكر شده در مطالب فوق شامل گزينه هاي ديگري نيز ميشود براي مثال اينكه زوج بتوانند در مورد مشكلات و اختلافات خود با يكديگر صحبت كنند و از آن فرار نكنند بسيار مهم است . چرا كه ريشه بسيار از مشكلات عدم تمايل زوج به تشريح مشكلات و حل آن است .
توانايي گذشت و سازگاري يكي ديگر از اصلي ترين شاخص هاي ازدواج موفق است . از آنجايي كه در طول زندگي مشترك ممكن است شرايط خاص به وجود بيايد و مشكلات مختلف ايجاد شوند از اين رو اگر زوج نتوانند خود را وفق دهند يا در مورد خطا هاي يكديگر گذشتي نداشته باشند هرگز يك زندگي موفق شكل نخواهد گرفت . تعهد يكي ديگر از اصلي ترين مولفه ها در ازدواج موفق است . اينكه زوج تا زماني كه به صورت شرعي و قانوني زن و شوهر هستند بتوانند تحت هر شرايطي به همسر و زندگي خود متعهد باشند بسيار مهم است چرا كه هيچ بحران و چالشي عدم تعهد يك زوج را توجيه نخواهد كرد . رابطه زناشويي سالم يكي ديگر از شاخص هاي ازدواج موفق است ، طبيعتا در ازدواج هاي موفق زوج رابطه زناشويي منظم و با كيفيتي را تجربه ميكنند و دلزدگي جنسي در بين آن ها مشاهده نميشود .
 سوالات متداول
شرايط ازدواج موفق چيست ؟
شناخت نسبي لازم از طرف مقابل ، درك شاخص هاي ازدواج موفق ، داشتن معيار هاي ازشمند و حقيقي ، تصميم گيري منطقي و . . . از شرايط ازدواج موفق هستند .
معيار هاي ازدواج موفق چيست ؟
تناسب و توزان زوج در مسائل شخصيتي ، اقتصادي ، فرهنگي ، اجتماعي و . . . بلوغ و ثبات شخصيتي زوج ، استقلال همه جانبه زوج و . . . از ميعار هاي ازدواج موفق ميباشند .
ويژگي هاي ازدواج هاي موفق چيست ؟
به طور طبيعي در ازدواج هاي موفق اعتماد ، علاقه ، احترام و درك دو طرفه بين زوج وجود دارد و از طرفي هر كدام حريم خصوصي خود درا دارند . در ازدواج هاي موفق زندگي زن و مرد روندي رو به پيشرفت دارد يعني از نظر روحي رواني ، احساسي ، تحصيلات و علم ، شخصيت اجتماعي ، سلامت جسمي و . . . در حال پيشرفت هستند .
در انتخاب يك همسر خوب چه نكاتي را بايد در نظر بگيريم ؟
اينكه توجه داشته باشيم فرد از نظر شخصيتي به بلوغ رسيده باشد بسيار مهم چراكه بلوغ شخصيتي خود تضمين كننده بسياري از فضائل اخلاقي و رفتاري ميباشد . توجه به گذشته ي طرف مقابل براي نداشتن سابقه در مسائلي مانند اعتياد ، فعاليت هاي غير قانوني ، سوء معاشرت و عدم سلامت اخلاقي و . . . نيز بسيار مهم است .
عوامل پيشبيني كننده ازدواج موفق چيست ؟
شناخت اصلي ترين عامل پيشبيني كننده ازدواج موفق ميباشد چرا كه مشخص ميكند كه دو طرف ميتوانند مكمل مناسبي براي يكديگر باشند يا نه .
خدمات تلفني و آنلاين مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .
در اين راستا مركز مشاوره روانشناسي و خانواده خدمات متنوعي را در زمينه مشاوره آنلاين قبل از ازدواج به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .
منبع : The Keys to a Successful Marriage – Health Encyclopedia …
 براي مشاوره در زمينه مهم ترين شاخص هاي ازدواج موفق چيست؟
از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه از سراسر كشور
با 09353000102 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره خيانت و ازدواج و كودك و افسردگي

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۲۳:۳۲ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

عواقب ازدواج بدون علاقه چيست؟

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|۵٫۰
۰۱
ازدواج بدون علاقه نوعي ازدواج است كه بسياري از پرونده‌ هاي مشاوره خانواده را به خود اختصاص داده است. اين ازدواج ميتواند بسيار بحث برانگيز باشد چراكه هم ميتواند دلايل متعدد داشته باشد و هم عواقب متعدد ، اگر در شرف چنين ازدواجي قرار داريد بهتر است به كمك مشاوره قبل از ازدواج از پيامدها و عواقب اين نوع ازدواج آگاه شويد و بفهميد كه دلايل و معيارهاي ازدواج شما براي پذيرش اين نوع ازدواج قابل قبول ميباشند يا خير.
اگر بخواهيم ازدواج بدون عشق و علاقه را به دو دسته كلي تقسيم كنيم دو حالت خواهد داشت، حالت اول ازدواج هايي هستند كه به صورت سنتي اتفاق مي افتند و رابطه عاطفي قبل از ازدواج وجود ندارد كه در اين مورد اگر ازدواج با رعايت اصول باشد و با توجه به معيارها، فرد پتانسيل علاقه مند كردن شما را نسبت به خود داشته باشد مي تواند به يك ازدواج موفق ختم. اما حالت دوم مربوط به افرادي است كه به دلايل مختلف تن به ازدواج با فردي ميدهند كه مطمئن هستند هرگز نميتوانند به او علاقه مند شوند. در هر دو حالت فوق ، مشاوره ازدواج ميتواند ديد روشن تري را از آينده چنين زندگي مشتركي به ما بدهد.
عواقب ازدواج بدون علاقه
عواقب ازدواج بدون علاقه را در اين مطلب براي افرادي مطرح مي كنيم كه به دلايل مختلف با فردي ازدواج كرده اند كه هرگز نميتوانند به او علاقه مند شوند. اگر بخواهيم براي ازدواج بدون عشق و علاقه در خوش‌ بينانه‌ ترين حالت، يك زندگي مشترك را تصور كنيم، در آن زندگي مشترك زوجي وجود دارند كه در قالب طلاق عاطفي با حداقل كيفيت در جوانب روابط زناشويي در حال مدارا كردن با يكديگر زير يك سقف مشترك هستند.
در نقطه مقابل اين حالت يك زندگي مشترك را خواهيم داشت كه پر از نزاع ، تنش ، ناسازگاري ، اختلاف و درگيري خواهد بود و در بدترين حالت ممكن، اگر زوج از عزت نفس و توانايي تطبيق كافي برخوردار نباشند در مواجهه با چنين زندگي مشتركي دست به رفتارهاي خارج از شان و آسيب رساني مانند خيانت خواهند زد . به طور كل هر كدام از عواقب فوق براي چنين ازدواجي  آسيب هاي فردي و اجتماعي خاص خود را به دنبال خواهد داشت .
شروع ازدواج بدون علاقه
شروع ازدواج بدون علاقه ميتواند شروع آسيب هاي احساسي ، رواني و حتي جسمي باشد چرا كه طبيعتا در پي آسيب هاي روحي رواني مانند افسردگي بيماري هاي جسمي نيز به وجود خواهند آمد و در بسياري از موارد يكي از عواقب ازدواج بدون عشق و علاقه افسردگي ميباشد . اگر دليل فرد براي ازدواج بدون علاقه رسيدن به اهداف سطحي مانند پول باشد در ابتدا ممكن است كه احساس رضايت به دليل رسيدن به هدف در او وجود داشته باشد اما با پيش تر رفتن و عادي شدن هدف مورد نظر ، اين احساس رضايت از بين خواهد رفت و به مرور فرد خلاء هاي موجود را احساس خواهد كرد .
به طور كل حتي در ازدواج هاي معمولي نيز پس از گذشت مدتي از شروع زندگي مشترك و فروكش كردن هيجانات احساسي ، واقعيت هاي موجود خود را نشان ميدهند و كاستي ها و خلاء ها بيشتر به چشم خواهند آمد ، حال اگر ازدواج بدون علاقه باشد اين وضعيت بسيار شديد تر اتفاق خواهد افتاد و از طرفي پذيرش و تحمل اين كاستي ها بسيار سخت تر خواهد بود .
نتيجه ازدواج بدون علاقه
نتيجه ازدواج بدون علاقه شكل گيري يك زندگي با حالت هاي ذكر شده در مورد عواقب ازدواج بدون علاقه ميباشد . اگر ما به هر دليلي با فردي ازدواج كنيم كه پتانسيل علاقه مند كردن ما به خود را نداشته باشد هرگز نميتوانيم خوشبختي واقعي را لمس كنيم چرا كه عشق و علاقه يكي از معيارهاي اصلي براي احساس خوشبختي ميباشد . با شروع ازدواج بدون علاقه فرد تلاش خواهد كرد كه خود را با مسائل ديگر راضي نگه دارد و به عدم علاقه به همسر خود توجه نداشته باشد اما اين امر غير ممكن است و پس گذشت مدتي نياز عميق دوست داشتن و دوست دوست داشته شدن خود را نشان ميدهد و فرد در برابر نياز عاطفي خود شكست خواهد خورد .
ازدواج بدون عشق و علاقه هرگز نميتواند رضايت دروني فرد را به همراه داشته باشد حتي در مواردي كه اين ازدواج به خواست خود فرد انجام ميگيرد دلايلي ناگريز يا سطحي در پس آن وجود دارد كه او را مجبور به چنين تصميم گيري كرده است . حتي اگر در ابتدا فرد احساس خرسندي كند اگر نتواند به همسر خود علاقه مند باشد اين خرسندي دوام چنداني نخواهد داشت و در واقع يك رضايت پوشالي ميباشد . همانطور كه گفتيم هيچ كدام از نتايج و عواقب ازدواج بدون عشق و علاقه نميتوانند مثبت باشند و به فرد آسيبي وارد نكنند .
دلايل ازدواج بدون علاقه
دلايل ازدواج بدون علاقه ميتواند بسيار متعدد باشد و عوامل مختلفي در آن دخيل باشند . حتي عواقب ازدواج بدون عشق و علاقه نيز تحت تاثير شرايط اتفاق افتادن اين ازدواج ، فرهنگ حاكم  و . . . ميباشد . اجبار خانواده ها ، فقر مالي ، مواردي مانند لج بازي ، داشتن اهداف ، معيارها ، و ارزش هاي سطحي مانند پول ، شرايط پيچيده مانند خون بها در برخي از فرهنگ ها و حتي موارد عجيبي مانند انتقام ميتواند از دلايل ازدواج بدون عشق و علاقه باشد .
اما هيچ كدام از اين دلايل نميتوانند مانع نتايج ازدواج بدون عشق و علاقه باشند . حتي در مواردي از ازدواج بدون عشق و علاقه مانند خون بها كه در برخي از مناطق هنوز هم براي خاتمه دادن به نزاع ها اتفاق مي افتد نتايج آن براي فرد ممكن است بسيار طاقت فرسا و غير قابل تحمل باشد . شروع ازدواج بدون علاقه با هركدام از دلايل فوق نيمتواند نتيجه رضايت بخشي را داشته باشد مگر در حالتي كه طرف مقابل بتواند شما را به خود علاقه مند كند كه شكل گيري علاقه در اين شرايط سخت و زمان بر خواهد بود .
سوالات متداول
آيا ازدواج بدون عشق و علاقه امكان پذير است ؟
امروزه در محيط اطراف خود ، دادگاه هاي خانواده ، مراكز مشاوره خانواده و . . . شاهد ازدواج هايي هستيم كه به گفته زوج بدون عشق و علاقه و با دلايل مختلف بوده است . پس اتفاق افتادن ازدواج بدون علاقه امر غير ممكني نميباشد .
در چه شرايطي ازدواج بدون عشق و علاقه شكل ميگيرد ؟
بايد گفت كه ازدواج بدون عشق و علاقه هرگز با ميل و رضايت دروني و واقعي نميباشد حتي اگر فرد منكر اين عدم رضايت باشد . ازدواج بدون عشق و علاقه يا تحت تاثير شرايط محيطي و جبر زندگي ميباشد يا به خواست و اصرار خود فرد كه اين مورد نيز دلايل خاص خود را ميتواند داشته باشد .
تاثير ازدواج بدون عشق و علاقه بر طلاق ؟
همانطور كه گفته شد يكي از عواقب ازدواج بدون عشق و علاقه ، جدايي و طلاق ميباشد چراكه تحمل مشكلات و اختلافات در شرايطي كه علاقه اي به طرف مقابل نداري بسيار سخت تر است . از طرفي در مواردي كه هدف فرد مسائلي مانند پول ، جايگاه و . . . باشد با رسيدن به آن دليلي براي ادامه زندگي مشترك نميبيند .
ازدواج بدون عشق چه پيامدهايي دارد ؟
اگر در زندگي زوج عشقي وجود نداشته باشد به مرور خلاء عاطفي در فرد شكل خواهد گرفت و تمايل به حل مشكلات و اختلافات كمرنگ ميشود . صميمت بين زوج به وجود نمي آيد و كيفيت جوانب روابط زناشويي بسيار پايين خواهد بود . . . .
تجرد بهتر است يا ازدواج بدون عشق و علاقه ؟
پاسخ به اين سوال نسبي و سليقه اي ميباشد و ممكن است از نظر افراد مختلف متفاوت باشد . اما آنچه كه از عواقب و نتايج ازدواج بدون عشق و علاقه مشاهده ميشود اگر نتوانيم به هيچ عنوان به فرد مقابل علاقه مند شويم تجرد بهتر از ازدواج بدون عشق و علاقه خواهد بود .
خدمات تلفني و آنلاين مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .
در اين راستا مركز مشاوره روانشناسي و خانواده خدمات متنوعي را در زمينه مشاوره آنلاين قبل از ازدواج به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .
منبع : Consequences of Dating for Post-Divorce Maternal Well …
 براي مشاوره در زمينه عواقب ازدواج بدون علاقه چيست؟
از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه از سراسر كشور
با 09353000102 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره خيانت و ازدواج و كودك و افسردگي

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۴:۰۵ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

بيست ويژگي مرداني كه آمادگي ازدواج دارند

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|۵٫۰
۰۱
مردي كه هدفمند است يكي از معيارهاي ازدواج را دارا ميباشد. چرا كه ميتوان گفت هدفمند بودن تابع و يا يكي از خروجي هاي بلوغ است. بنا بر نظر كارشناسان مشاوره ازدواج، فردي كه هدفمند است ثبات شخيتي بيشتري دارد زيرا هدف ، زماني شكل ميگيرد كه فرد بداند چه چيز ميخواهد و در زندگي خود به دنبال چه چيزي است . اينكه انسان بر كش مكش ها و نوسانات فكري و روحي خود غالب شود و بتواند به طور دقيق مشخص كند كه چه چيزي او را عميقا خرسند ميكند بسيار مهم است چرا كه باعث ميشود پس از اين مرحله فرد بتواند اهداف جديي را براي خود تعيين كند .
ازدواج موفق قطعا يكي از اهداف مردان ايده آل است . مرداني كه در مورد ازدواج هيچ تصميمي ندارند و يا نميدانند كه به دنبال چگونه فردي براي ازدواج هستند نميتوانند آمادگي لازم را داشته باشند . شما بايد بتوانيد مرد هدفمند را به درستي تشخيص دهيد و ويژگي هاي رفتاري اين افراد را شناسايي كنيد پس نيازمند جلسات مشاوره قبل از ازدواج هستيد تا به كمك مشاور و بهره مندي از دانش و تجربه او ، طرف مقابل را آناليز كنيد و بفهيد كه آيا فردي هدفمند است يا خير و در رابطه با شما به دنبال چه چيزي است . به كمك مشاوره ازدواج نه تنها ميتوانيد به اين مسئله پي ببريد بلكه ميتوانيد معيارهاي يك مرد مناسب براي ازدواج را در طرف مقابل بررسي كنيد .
بيشتر بخوانيد: مشاوره ازدواج تلفني
مردهايي كه مسئوليت پذير هستند
مردهايي كه مسئوليت پذير هستند يكي از نشانه هاي بارز بلوغ را از خود نشان ميدهند زيرا فردي كه هنوز به بلوغ و ثبات لازم نرسيده است از پذيرفتن مسئوليت هاي كوچك و بزرگ گريزان است . از طرفي مسئوليت هاي جدي و سنگين زندگي زناشويي براي مردان ، ضرورت مسئوليت پذيري را در آن ها نشان ميدهد . مديريت كلي خانواده ، همسرداري ، رفع نيازهاي معنوي همسر و فرزندان ، رفع نيازهاي مادي خانواده و . . . از مسئوليت هاي يك مرد هستند كه براي داشتن يك ازدواج موفق بايد به درستي به آن ها عمل كند .
مردهايي كه خوش قول هستند
مردهايي كه خوش قول هستند تركيبي از چند ويژگي مثبت را ارائه ميدهند . خوش قول بودن نتيجه وقت شناسي ، مسئوليت پذيري ، ثبات شخصيتي ، صادق بودن و . . . ميباشد . پس مردان خوش قول مرداني قابل اعتماد تر و متعادل تر هستند و اين مسئله كمك ميكند برنامه هاي كوتاه مدت و بلند مدت در زندگي مشترك به درستي اجرا شوند .
مردهايي كه مستقل هستند
مردهايي كه مستقل هستند اين استقلال هم شخصيتي است و هم مالي ، فردي كه از نظر شخصيت انساني مستقل و متكي به خود است ميتواند در مواقع چالش برانگيز و بحران ها خانواده خود را به حمايت كند و با تيكه بر تدبير و درايت خود اوضاع را با تصميم گيري درست مديريت كند . از طرفي استقلال مالي نيز لازمه يك ازدواج موفق و پيشرفت اقتصادي خانواده است .
مردهايي كه خانواده دوست هستند
مردهايي كه خانواده دوست هستند راحتي ، آسايش و آرامش خانواده خود را بر همه چيز ترجيح ميدهند ، اين افراد به دنبال رضايت خانواده خود هستند نه جلب رضايت بي مورد از اطرافيان ، براي اين مردان گذراندن وقت در كنار همسر و فرزندان خود لذت بخش تر از مسئله ديگري است و عموما اوقات فراغت خود را با خانواده سپري ميكنند نه دوستان و اطرافيان .
بيشتر بخوانيد: معيارهاي ازدواج امروزي در جامعه ما چيست ؟
مردهايي كه با درايت هستند
مردهايي كه با درايت هستند در مواقع حساس و شرايط پيچيده و غير منتظره زندگي ، با مصلحت انديشي و دور انديشي كافي خانواده خود را در امنيت حفظ ميكنند . اين مردها آرامش خود را از دست نميدهند و با در نظر گرفتن جوانب و سنجيدن شرايط تصميم گيري ميكنند و اجازه نميدهند كه با يك حركت يا تصميم غير عقلاني و عجولانه وضعيت براي خانواده آن ها بدتر شود .
مردهايي كه قدرشناس هستند
مردهايي كه قدرشناس هستند زحمات و وظيفه شناسي همسر خود را ناديده نميگيرند و در قبال اين وظيفه شناسي سپاسگزاري خود را در كلام و عمل نشان ميدهند . قدرشناسي مرد از زن باعث ميشود كه زن روحيه و انرژي مضاعف بگيرد و سختي وظايف همسرداري ، بچه داري و خانه داري او را از پاي در نياورد . مردان قدرشناس عموما خود افرادي وظيفه شناس هستند و به درستي سختي وظايف را درك كرده اند .
مردهايي كه با پشتكار هستند
مردهايي كه با پشتكار هستند در هر حرفه و شغلي كه باشند ثابت قدم هستند و توانمندي خود را نشان ميدهند . اين افراد در كار خود پيشرفت ميكنند و از نظر شغلي و درآمد ، وضعيت پايداري را دارند كه اين مسئله براي شخصي كه همسر و فرزند دارد بسيار مهم است . اما مرداني كه تن پرور هستند و يا پشتكار ندارند مدام شغل و موقعيت خود را تغيير ميدهند و در هيچ زمينه اي كار خود را به پايان نميبرند ، اين مسئله باعث ميشود موقعيت خانواده مدام تحت تاثير و ريسك قرار بگيرد .
مردهايي كه با احساس هستند
مردهايي كه با احساس هستند صميمت ، علاقه و وابستگي را در ميان خانواده خود افزايش ميدهند و همسر و فرزندان خود را از نظر عاطفي تامين ميكنند . زنان به طور طبيعي روحيه اي لطيف و احساسات شفافي دارند و در مقابل مهر و محبت بسيار با انعطاف هستند از اين رو مردهايي كه با احساس هستند با ابراز علاقه به همسر خود باعث يك واكنش احساسي پررنگ تر در او ميشوند و اين مسئله باعث ميشود مهر و محبت بر جو خانه و خانواده حاكم باشد .
بيشتر بخوانيد: مشاوره پيش از ازدواج
مردهايي كه منطقي هستند
مرداني كه منطقي هستند هرگز تعصب بي مورد از خود نشان نميدهند اين افراد با هيچ مسئله اي بي دليل مخالفت نميكنند و براي هر رفتار يا تصميم خود دلايل موجه دارند . در زندگي با اين افراد نيازي نيست كه نگران انجام گرفتن يا نگرفتن كارهايي كه به ضرر خانواده هستند باشيد چراكه مرد منطقي نهايتا تصميمي را خداهد گرفت كه بنا بر شرايط درست ترين تصميم باشد .
مردهايي كه وفادار هستند
مرداني كه وفادار هستند در زندگي مشترك آسودگي خاطر را براي همسر خود به ارمغان خواهند آورد و يك زن بيش از هر چيزي نيازمند اين است كه مطمئن باشد همسرش تنها متعلق به او است . مردهاي وفادار تحت هر شرايطي به زندگي مشترك و همسر خود پايبند هستند و هيچ چالشي را در زندگي مشترك دستاويز و توجيهي براي خيانت نميدانند .
مردهايي كه تناسب خانوادگي دارند
مرداني كه تناسب خانوادگي دارند اين موضوع باعث ميشود كه روش تربيتي ، فرهنگ ، ارزش ها ، اعتقادات ، شخصيت ، سطح مالي ، سطح تحصيلي ، سبك زندگي و . . . شما به يكديگر نزديك تر باشد چرا كه منشا تمام اين موارد خانواده هستند . اينكه زن و شوهر از نظر خانوادگي با هم در تناسب باشند طبيعتا باعث ميشود نزديكي بيشتري در موارد ذكر شده داشته باشند كه اين مسئله مستقيما باعث كاهش اختلافات ميشود .
مردهايي كه اهل برنامه ريزي هستند
مرداني كه اهل برنامه ريزي هستند افرادي محتاط تر و با انضباط تر هستند كه خواهان ثبات و آرامش خاطر ميباشند و نميخواهند كه زندگي مشترك آن ها با تصميمات و اقدامات غير منتظره دچار شوك و تنش شود . مردهايي كه اهل برنامه ريزي هستند عموما افرادي هدفمند ميباشند و انجام هر فعاليتي را به زمان مناسب آن اختصاص ميدهند .
بيشتر بخوانيد: معيارهاي يك پسر خوب براي ازدواج
مردهايي كه با محبت هستند
مرداني كه با محبت هستند عشق و علاقه خود را از همسر و فرزندان خود دريغ نميكنند و چه در كلام چه در عمل محبت خود را ابراز ميكنند ، مشكل اغلب مردان بي احساس بودن نيست بلكه عدم توانايي در بيان و ابراز احساسات ميباشد . قابل انكار نيست كه زن ها بسيار تحت تاثير ابراز علاقه ميباشند و شنيدن واژه اي مانند عزيزم يا دوستت دارم از زبان همسر براي آن ها بسيار لذت بخش است و باعث ميشود دلبستگي و ميل به خانواده در آن ها چندين برابر شود از اين رو زندگي هاي مشتركي كه مرد در آن با محبت است بسيار با نشاط تر و صميمي تر هستند و عمر اختلافات و كدورت ها در آن بسيار كوتاه تر است .
مردهايي كه اقتصادي هستند
مرداني كه اقتصادي هستند در واقع افرادي هدفمند و با برنامه ريزي هستند كه مسير مشخصي را براي پيشرفت مالي خانه و خانواده خود دنبال ميكنند . بايد بدانيد كه اقتصادي بودن با خسيس بودن بسيار متفاوت است و ميتوان گفت كه در مقابل ولخرج بودن ابتدا اقتصادي بودن قرار ميگيرد سپس خسيس بودن ، افراد خسيس معمولا با هر فعاليت مادي ، در هر زماني مخالف هستند و تنها راغب به پس انداز ميباشند اما مردهاي اقتصادي از پول خود به موقع و به جا استفاده ميكنند .
مردهايي كه سلامت اخلاقي دارند
مرداني كه سلامت اخلاقي دارند از مجموعه اي از رفتار ها و ويژگي هاي ناپسند به دور هستند . مردهايي كه سلامت اخلاقي دارند اعتياد ، بي بندوباري ، سوء معاشرت ، هوسبازي ،  خيانت و . . . از آن ها ديده نميشود .
مردهايي كه آينده نگر هستند
مرداني كه آينده نگر هستند هرگز به خاطر لذت هاي آني و مسائل زود گذر زندگي مشترك خود را به خطر نمي اندازند و سعي ميكنند كه با ديدي وسيع تر به مسائل بپردازند به طوري كه نه تنها مسئله در حال حاضر به درستي حل شود بلكه بازتاب آن در آينده نيز مثبت باشد . مردان آينده نگر سعي ميكنند كنترل بيشتري بر وضعيت آينده زندگي خود داشته باشند .
بيشتر بخوانيد: ملاك هاي ازدواج موفق
مردهايي كه معتقد هستند
مرداني كه معتقد هستند و به اصول ديني و ارزش هاي اخلاقي پايبند هستند هرگز مسير رذالت را در پيش نميگيرند و رفتار و كردار آن ها به گونه اي نميباشد كه به خانواده و زندگي مشترك خود ، آسيبي چه مالي چه جسمي و چه روحي وارد كنند .
مردهايي كه شوخ طبع هستند
مرداني كه شوخ طبع هستند معمولا يك رابطه صميمي و شاد را با همسر و فرزندان خود برقرار ميكنند و باعث ميشوند كه جو خانه هميشه سرزنده باشد . همچنين اين مردها در ابراز احساسات به همسر خود راحت تر هستند و شناخت درون آن ها آسان تر است .
مردهايي كه قوي هستند
مرداني كه قوي هستند در مواقع بحران و شرايط ناگوار خانواده خود را حمايت ميكنند و با تمام ناراحتي و مشكلات سعي ميكنند روحيه خود را حفظ كنند تا خانواده پابرجا بماند . مردهاي قوي تكيه گاه هاي مطمئن براي همسر و فرزندان خود ميباشند .
مردهايي كه صلح طلب هستند
مرداني كه صلح طلب هستند در زمان بروز اختلاف يا برخورد با مشكلات به دنبال راه حل هستند نه مقصر . اين مردها تنش هاي احتمالي زندگي مشترك را كاهش ميدهند و مسائل در كنار آن ها راحت تر حل ميشود .
بيشتر بخوانيد: سوالات مشاوره قبل از ازدواج
سوالات متداول
خصوصيات يك مرد خوب براي ازدواج چيست ؟
استقلال شخصيتي و مالي ، بلوغ فكري ، بلوغ احساسي ، بلوغ اجتماعي ، ثبات در موقعيت شغلي و اجتماعي ، سلامت رواني و رفتاري ، نداشتن اختلال شخصيتي ، صداقت ، تعهد ، پايبند بودن و . . . از خصوصيات يك مرد خوب براي ازدواج است .
مردان مناسب براي ازدواج كدامند ؟
مرداني كه بتوانند ويژگي هاي ذكر شده فوق را دارا باشند يا در پي كسب آن باشند و در مقابل هيچ ويژگي و مشكل خاصي كه پيش از اين نامبرده شد را نداشته باشند ميتوانند مرد مناسبي براي ازدواج باشند . البته اين را نيز بايد در نظر داشت كه هيچ انسان كاملي وجود ندارد و اين كه فرد با ما تناسب داشته باشد ميتواند مبنا قرار بگيرد .
با چه پسري ازدواج كنيم تا خوشبخت شويم ؟
اينكه با چه پسري ازدواج كنيم تا خوشبخت شويم نميتواند به صورت يك نسخه واحد براي همه تجويز شود ، هر انساني موقعيت ، شرايط ، اهداف ، معيارها و ايده آل هاي خاص خود را دارد از اين رو هر انساني بايد به دنبال فردي باشد كه در تناسب و توازن با او است . .
با چه پسراني نبايد ازدواج كرد ؟
با پسراني كه ويژگي هايي مانند اعتياد ، هوسباز بودن ، بي بندوبار بودن ، بدبين و شكاك بودن ، استقلال نداشتن ، پرخاشگر بودن و . . . را دارند نبايد ازدواج كرد .
ازدواج با چه مرداني اشتباه است ؟
ازدواج با مرداني كه با رفتار خود اعتماد را از بين ميبرند ، مرداني كه پاسخگويي نيازهاي عاطفي و رواني شما نيستند ، مرداني كه در شرايط بحران حمايتگر نميباشند ، مرداني كه وظيفه شناس و مسئوليت پذير نيستند ، مرداني كه مستقل و متكي به خود نيستند و . . . اشتباه است .
خدمات تلفني و آنلاين مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .
در اين راستا مركز مشاوره روانشناسي و خانواده خدمات متنوعي را در زمينه مشاوره آنلاين قبل از ازدواج به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .
منبع : ۲۰ Qualities The Person You’re Going To Marry Should Have
 براي مشاوره در زمينه بيست ويژگي مرداني كه آمادگي ازدواج دارند
از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه از سراسر كشور
با 09353000102 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره خيانت و ازدواج و كودك و افسردگي

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۸:۱۷ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

راه هاي تربيت كودك لجباز چطور است؟

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|۵٫۰
۰۱
كودك لجباز به چه كودكي اطلاق ميشود ؟ كودك لجباز به كودكي گفته ميشود كه اگر گرسنه باشد و به او بگويي بيا غذا بخور با اصرار ميگويد نميخورم . كودك لجباز به كودكي گفته ميشود كه با خواسته هاي شما مخالفت ميكند حتي اگر خواسته ها به نفع او باشد . كودك لجباز ممكن است براي جلب توجه لجبازي كند . امكان دارد از كسي الگو گرفته باشد . كودك لجباز ممكن است به حالت اعتراض لجبازي كند . يا درنتيجه تجربه اي ناگوار ابراز مخالفت ميكند مثلا بردن او داخل واني كه دماي آن بيشتر از حد معمول است . شايد هم چون خيلي با هوش است ميخواهد بگويد دانايي شمارا آنقدرها قبول ندارد . ممكن است لجبازي او ريشه در تربيت والدين دارد . در اينصورت مشاوره تربيت كودك كمك خوبي براي والدين است .  كودك لجباز حرفها در درون خود براي گفتن دارد .
براي اينكه بدانيد او براي چه لجبازي ميكند با او منطقي صحبت كنيد . اگر بازهم به لجبازي ادامه داد تشخيص را به مشاوره كودك بسپاريد . برخي اوقات لجبازي فقط براي اينست كه خودش را لوس كند . كودك ميخواهد براي والدين لوس بازي كند . ولي لجبازي وقتي بيش از اندازه باشد كه موجب آسيب رساندن به خود و ديگران شود ميتوان گفت كودك دچار اختلال شده است . اولين قدم مشاوره اختلال كودك ميباشد . تا كودك قابل كنترل كردن است اقدام كنيد . كنترل كودك راحت تر از نوجوان است . با مشاوره تربيت كودك به كودك خود كمك كنيد تا از شر اين رفتار خلاص شود . سفري آغاز كنيد به درون فرزندتان . از درون او آگاه شويد و با كودكتان رفيقي شفيق باشيد . روانشناسي كودك كمك بزرگي براي جلوگيري از صدمه رسين به او است .
بيشتر بخوانيد: روش تربيت كودك از نظر روانشناسي
درمان كودك لجباز
درمان كودك لجباز بايد در سنين پايين انجام شود . هرچقدر ديرتر براي  درمان اقدام كنيم نتيجه دشوارتر خواهد بود . درمان كودك لجباز بايد با همراهي مشاور باشد . زيرا لجبازي زير شاخه روانشناختي است . لجبازي كودك در سن سه سالگي ممكن است يك تست باشد . لجبازي ميكند تا واكنش شما را مشاهده نمايد . زيرا او در سه سالگي لجبازي را درخود كشف ميكند . درمان كودك لجباز با علم و آگاهي مداوا ميشود . هر حركت و اقدام نا بجاي رفتاري باعث بروز مشكلات بزرگتر خواهد شد . مانند غلط نوشتن روي كاغذ سفيد كه هرچقدر هم پاك شود سپيدي سابق را نخواهد داشت . روح كودكان پاك وتميز است و آماده پذيرفتن . هرچقدر كنش هاي مناسبتري دريافت كنند واكنشهايشان دلپذيرتر خواهد بود . برخي اوقات نيز او منتظر مي ماند تا پاسخ شما را نسبت به رفتارهايش ببيند و بسنجد .
درمان كودك لجباز ميتواند آسان باشد به شرط اينكه با رفتارهاي اشتباه ، روح و روان فرزندمان را تيره تر نكنيم . يك تنبيه نا بجا ، يك تشويق بي موقع ميتواند تاثير خود را روي كودك بجا بگذارد . اگر او يك بار لجبازي كند و واكنش شما اشتباه باشد او هميشه از لجبازي مانند يك سلاح در مقابل شما استفاده خواهد كرد . خواسته هايش را به صورت منطقي بيان نخواهد كرد بلكه شما را وارد بازي قدرت خواهد كرد . بازيي كه برنده اش هميشه او خواهد بود . راه هاي زيادي براي درمان وجود دارد كه بايد مرحله به مرحله و با حساسيت و ظرافت دنبال شوند . مشاوره كردن استفاده مفيد از دانش و تجربه ديگران است . ما ميتوانيم با بهره بردن از علم مشاوره و روانشناسي كودكمان را درمان كنيم . تا او از زندگي و ما ازرفتار او لذت ببريم .
بيشتر بخوانيد: در مورد شيوه هاي تربيت كودك بيشتر دقت كنيد
راه هاي تربيت كودك لجباز
راه هاي تربيت كودك لجباز نيز مانند ديگر كودكان اول گفتگو و عمل ، دوم تشويق و سوم تنبيه را دربر ميگيرد . مادر يا سرپرست هميشه به كودك مي آموزد و كودك ياد ميگيرد . اما براي چنين كودكاني اين روش زياد موثر نيست . مثلا اگر بگوييد شب عينك ضدآفتاب نزن او لجبازي ميكند و با خودخواهي عينك آفتابي ميزند . اگر به او بگويي شوكولات نخور مخصوصا ميخورد تا حرف خودرا به كرسي بنشاند . راه هاي تربيت كودك لجباز هم مانند كودكان معمولي سه راه دارد اما زمان تنبيه و تشويقها فرق ميكند . زمان صحبت و گفتگو متفاوت است . شايد با اين كودكان بهتر باشد بعد از فروكشي لجبازي سخن گفت . اينكه بدانيم چه موقع او را تشويق كنيم مهم است . اگر در اوج لجبازي تشويق شود از شما امتياز گرفته است . او براي گرفتن تشويق باز هم لجبازي خواهد كرد .
يكي ديگر از راه هاي تربيت كودك لجباز بازگو كردن تجربه هاي ديگران براي اوست . فلاني را ديدي ؟ زياد آبنبات خورده حالا دندوناش خراب شده . البته اين قضيه بايد طوري تعريف شود كه كودك مدام در كارها و زندگي ديگران سرك نكشد . روش هاي تربيت بسيار حساس و ظريف هستند . اگر ما هميشه كارهاي نابجاي ديگران را براي او مثال بزنيم او ياد ميگيرد در كارهاي ديگران دخالت كند . ديگران را نصيحت كند و خود را عاقل و ديگران را نادان بپندارد . وقتي ديگران رابراي او مثال ميزنيم بايد يادآور شويم كه كار خوبي نكرده ايم . به او بفهمانيم هدفمان استفاده از تجربه ديگران بوده است نه مداخله و نه تمسخر . و اين روش را در آخرين مرحله و فقط يكبار بكار ببنديد براي اينكه او متوجه باشد ما كاري راكه نميپسنديم تكرار نميكنيم .
بيشتر بخوانيد: تربيت كودك نه ساله و چگونگي رفتار با او
شيوه هاي درمان كودك لجباز
شيوه هاي درمان كودك لجباز ريشه شناختي دارد . ابتدا علل و دلايل لجبازي كودك را بايد دانست . در بخش بعد به آن خواهيم پرداخت . سعي كنيد آرامش خود را حفظ كرده و از پرخاشگري جدا خود داري كنيد . به دو دليل اولا در آرامش به افكار خود مسلط هستيد . ديگر اينكه عصبانيت هم كودك را عصبي بار مي آورد و هم روي لجبازيش تاثير منفي ميگذارد . با نوازش و احترام با او صحبت كنيد و از او بخواهيد خواسته هايش را آرام بيان كند . به او اطمينان بدهيد در حد توانتان براي خواسته هاي او اهميت قائل هستيد . توضيح دهيد اجابت كردن هر خواسته امكاناتي را ميطلبد .  براي پاسخ به خواسته هايش ، شما بايد امكان فراهم كردن داشته باشيد . توجيه اين مسائل به او كمك ميكند در كنار شما باشد نه بر عليه شما .
يكي ديگر از شيوه هاي درمان كودك لجباز اينست كه كمتر اورا سرزنش كنيد و در عوض به او آموزش دهيد . سرزنش كردن اعتماد به نفس و عزت نفس را پايين مي آورد .  او را با تجربه هاي ديگران از طريق فيلم و اسلايد آشنا كنيد تا با خطرات ناشي از لجبازي آشنا شود . بازي درماني نيز ميتواند موثر باشد .  داستان تعريف كنيد . داستانهايي كه او را وادار به تفكر ميكند تا خود به اين نتيجه برسد كه نبايد لجبازي كند . يك روش ديگر، روش آزمون و خطا است . اگر كودك از يك چارپايه كوتاه بالا ميرود با نگراني فرياد نزنيد نرو ميوفتي . به او اجازه دهيد بالابرود و بيفتد كمي درد گرفتن بهتر ازصدمه ديدن است . اگر داد بزنيد او نه تنها لجبازي خواهد كرد بلكه ممكن است زماني كه شما نيستيد از يك بلندي بالا برود و به خود آسيب وارد كند .
بيشتر بخوانيد: تربيت كودك هشت ساله و خصوصيات اخلاقي كودك
روانشناسي كودك لجباز
روانشناسي كودك لجباز ميگويد با لجباز لجبازي نكنيد . از درون او آگاه شده و با او مانند يك دوست به تفاهم برسيد . هر بار كه عصباني ميشويد به خود ياداوري كنيد من فرزندي دارم كه بايد هميشه شاد باشد نه عصبي . هم كودك و هم افراد خانواده را از طريق يك مشاور و يا روانشناس بشناسيد . نقصهاي رفتاري را از خود دور كرده و به تقويت نكات مثبت بپردازيد . هنگامي كه لجبازي نميكند به او پاداش دهيد و از رفتارش ابراز رضايت كنيد . پاداش نبايد زياد باشد كه فكر كند هر وقت آرام است يا كار خوبي ميكند حتما بايد پاداش بگيرد . روانشناسي كودك لجباز لازم و ضروري است . هر اقدامي به درون و روحيات كودك بستگي دارد . براي هر بيمار راه درمان خاص وجود دارد . مركز مشاوره آويژه براي شما نيكي آرزو ميكند .
بيشتر بخوانيد: تربيت كودك شش ساله و خصوصيات اين كودكان
سوالات متداول
نحوه برخورد با لجبازي كودك چطور بايد باشد ؟
بدور از لجبازي ، بدون عصبانيت و دوستانه بايد باشد . تنبيه هاي او نبايد بدني و فيزيكي باشد . ميتوانيد براي ساعاتي با او حرف نزنيد از بازيها و تفريحاتي كه به شدت به آنها علاقه دارد ابزاري براي تنبيه نسازيد و فقط درحد اخطار از آنها استفاده كنيد . اگر پسر خوبي نباشي از بازي محروم ميشي .
لجبازي در كودك ۷ ساله چگونه است ؟
ممكن است اين لجبازي در او تثبيت شده باشد . او لجبازيش رابا مدرسه نرفتن ، انجام ندادن تكاليف و درس نخواندن نشان خواهد داد . گرفتن دوستاني كه شما نميپسنديد و يا رفتارهايي از او سربزند كه مناسب محيط مدرسه نيست . او امكان دارد از مدرسه ديرتر به خانه بيايد .
تعريف لجبازي كودك چيست ؟
اصرار در انجام دادن كاري كه خود موافق است و ديگران مخالف  يا برعكس اصرار در انجام ندادن كاري كه براي او مفيد و حتي ضروري است . او ممكن است به انجام كاري خيلي هم علاقه نداشته باشد اما براي مقابله با والدين اصرار كند . او ممكن است گرسنه باشد ولي وقتي به او بگويند غذا بخور نخورد .
بيشتر بخوانيد: تربيت كودك پنج ساله و برخورد صحيح با كودك
خدمات تلفني و آنلاين مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .
در اين راستا مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه خدمات متنوعي را در زمينه تربيت كودك به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .
منبع: Potty Training Stubborn Kids – tips and tricks for parents
 براي مشاوره در زمينه راه هاي تربيت كودك لجباز چطور است؟
از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه از سراسر كشور
با 09353000102 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره خيانت و ازدواج و كودك و افسردگي

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۵۲:۴۱ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

با فحاشي همسر خود چه كنيم ؟

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|۵٫۰
۰۱
بهترين روش برخورد با فحاشي همسر      
فحاشي همسر يكي از مشكلاتي است كه در زوجين باعث دردسرهاي زيادي ميشود. لازم است براي حل آن به مشاوره خانواده مراجعه كرد. در اينجا به صورت مختصر سعي ميكنيم راهكارهايي ارائه دهيم:
سلام يكي از گلايه هاي خانمها اينه كه مي گويند شوهرمان رابطه خوبي باخانواده ام ندارد و پشت سر اونا بدگويي ميكنه وفحش ميده و ما حالا با فحاشي همسر چكنيم؟
در پاسخ به اين سوال بايد گفت: چند دليل عمده و اساسي براي اين رفتار فحاشي همسر ميتوان تصور كرد اولين مساله اين است كه او ميخواهد با اين رفتار اقتدارش را كه در رابطه با تو از دست داده بازيابي كند. به عنوان مثال اكثر زمان هايي كه او به خانواده تو ناسزا مي گويد زمانهايي هست كه با او دعوا كرده ايد و يا در يك گفتگو اورا محكوم كرده ايد.
فحاشي همسر شما در اين لحظه برايند اين رفتار است. او سعي دارد جبران كسر بزرگي از دست رفته اش را انجام دهد پس خيلي مواظب اقتدار همسرتون باشيد.از مهارت هاي زندگي حتما در اين رابطه بهره ببريد.
اما نكته دوم ميتواند اين باشه كه تو از خانواده ات وقتي كنار شوهرت هستي خيلي صحبت مي كني و از موفقيت ها و ويژگي هاي اخلاقي آنها زياد ياد مي كني اين مساله باعث مي شود همسر تو احساس كند در رقابت با خانواده ات قرار دارد و تو به آنها توجه خاصي داري. فحاشي همسر شما اينجا نشانه عصبانيت اوست.
از خانواده خود بدگويي نكنيد
نكته ديگر اينكه ممكنه خانم برعكس نكته قبل خيلي از خانواده اش بدگويي كند و از آنها به عنوان انسان هايي كه او را درك نكرده اند ياد كند همين مساله هم باعث مي شود قبح و زشتي فحاشي شوهر به خانواده خانم از دست بره و چون مرد مي بينه خانم به راحتي به خانواده خودش توهين ميكنداو هم به خودش مجوز اين كار را ميدهد.
سوتفاهماتي كه باعث فحاشي همسر ميشود را جدي بگيريد
نكته ديگر اينكه ممكنه براي مرد اين سوتفاهم ايجاد شده كه اعضاي خانواده همسرش در زندگي او دخالت ميكنند و اين مساله ميتونه از رفتارخانم نشات بگيره به عنوان مثال در هنگامي كه شوهر درخانه هست خانم با تلفن مدت زيادي با خانواده اش حرف بزنه و مسائل را با آنها در ميان بگذاره اينجوري مرد هميشه اين سوتفاهم در ذهنش هست كه خانم داره از خانواده اش خط ميگيرد. يا در حال بد گويي يا شايد توطئه در مورد او هستند.
الگوي تربيتي غلط ميتواند باعث فحاشي همسر شود
نكته ديگه ممكنه مرد الگو و خانواده خوبي نداشته و مرد هم دارد ناخودآگاه اين كار را تكرار و تقليد ميكند. به هرحال اين مساله ريشه هاي مختلفي ميتواند داشته باشد اما در مقابل اين رفتار فحاشي شوهر چه بايد كرد؟ مشاوره روانشناسي ممكن است در مواقع حاد كمك شاياني كمك. اما اگر هنوز ازدواج نكرده ايد حتما مشاوره قبل از ازدواج برويد.
راهكارهاي برخورد با فحاشي شوهر
اولين راهكار برخورد با فحاشي شوهر:  وقتي كه شوهرمان به خانواده ما ناسزا گفت سريعا واكنش نشان ندهيم و مقابله به مثل نكنيم چون اين مساله موجب ميشود هم عمق و هم تكرار فحش ها بيشتر شود.
راهكارهاي برخورد با فحاشي شوهر ديگه اينكه تا آنجايي كه ميشود اين رفتار شوهر يعني ناسزا گفتن را به خانواده تان منتقل نكنيد چراكه قطعا” واكنش بد آنها با شوهرتان را به دنبال خواهد داشت و همين مساله را پيچيده تر خواهد كرد. نكته ديگر راهكارهاي برخورد با فحاشي شوهر اينكه زماني كه شوهرتان از عضوي از خانواده تو بدگويي ميكنه و يا فحش ميدهد از آن عضو خانواده ات دفاع نكن و با همسرت مقايسه اش نكن و مثلا به همسرت نگو او خيلي آدم خوبيه و او از تو مودب تر هست.
از ديگر راهكارهاي برخورد با فحاشي شوهر اينكه بگذاريد بعد از اينكه عصبانيت او فروكش كرد با او در اين مورد صحبت كنيد و قبل از صحبت در اين مورد هم از صفات خوب همسرتان ياد كنيد به عنوان مثال به او بگوييد تو انسان بزرگ و با شخصيتي هستي و درك بالايي داري و اين رفتار يعني فحش دادن درسته كه اون لحظه عصباني بودي ولي به شخصيت بزرگ تو آسيب ميزنه و حيف زندگيمون هست كه با اين رفتارها آسيب ببينه از ديگر راهكارهاي برخورد با فحاشي شوهر اينكه به همسرت در زماني كه او عصبانيتش فروكش كرده اين نكته را بگو كه تو خانواده او را خيلي دوست داري و اين رفتار او يعني بدگويي از خانواده ات باعث ميشه تو هم نسبت به خانواده او احساس بد پيدا كني و اصلا”دوست نداري اين اتفاق بيفتد.
خاموشي رفتار فحاشي همسر
از ديگر راهكارهاي برخورد با فحاشي شوهر اينكه هرچه حساسيت تو در مقابل اين رفتار او كمتر بشود احتمال خاموشي اين رفتار در او و انجام ندادن و تكرار نكردن اين رفتار شوهرت كمتر خواهد شد پس در مقابل اين رفتارش سريعا” برانگيخته و احساسي نشويد.
به روانشناسي رفتار مردان دقت كنيد
از ديگر راهكارهاي برخورد با فحاشي شوهر اينكه چون مردان در يك لحظه بر يك كار تمركز ميكنند بايد سريعا” با ظرافت خاصي حواس او را به يك مساله ديگر معطوف كنيد اينجوري يادش ميره كه داشت چكار ميكرد به عنوان مثال اگر ديديد داره ناسزا ميگه ميتونيد سريع يه بحث كه براي او جذاب هست رو پيش بكشيد مثلا از يك تخفيف كالا صحبت كنيد و يا اتفاقي كه براي همسايه افتاده و خيلي مباحثي كه حاوي اطلاعات هست رو مطرح كنيد.
با فحاشي همسر در هيچ شرايطي همراهي نكنيد:
از ديگر راهكارهاي برخورد با فحاشي شوهر اينكه هيچ وقت حتي زماني كه همسرتان از خانواده خودش بدگويي مي كند تو با او همراهي نكن چون بعد از مدتي از تو دلگير مي شود. از ديگر راهكارهاي برخورد با فحاشي شوهر اينكه وقتي شوهرتان ناسزا مي گويد تو محبت رفتاري ات را ادامه بده وبه او سرويس بده ولي نشان بده دلخور هستي به عنوان مثال براي او آب بيار و ولي در چهره ات اندوه وجود داشته باشه احتمال اينكه او را دچار عذاب وجدان كنيد و شرمنده اين رفتارش بشود زياد هست.
خدمات تلفني و آنلاين مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .
در اين راستا مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه خدمات متنوعي را در زمينه مشاوره زندگي مشترك به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد.
منبع:  My Wife Insults Me – See what you can do about it – Mort …
 براي مشاوره در زمينه با فحاشي همسر خود چه كنيم ؟
از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه از سراسر كشور
با 09353000102 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره خيانت و ازدواج و كودك و افسردگي

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۳:۳۰ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

روش صحيح تربيت فرزند چيست؟

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|۵٫۰
۰۱
روش صحيح تربيت فرزند مسئله مهمي است كه تاثير مستقيمي بر شرايط يك جامعه مي گذارد . والدين با آگاهي از روش صحيح تربيت فرزند پيش از فرزند آوري آرامش خاطر بيشتري دارند و به راحتي با چالش هاي تربيتي فرزند خود كنار مي آيند درنتيجه بهتر است والدين پيش از به دنيا آمدن فرزند خود از نحوه تربيت و روش هاي درست تربيتي نيزآگاه باشند . براي آگاهي از روش صحيح تربيت فرزند مي توان از كتاب هاي روانشناسي كودك و يا مراجعه به مشاوره كودك كمك گرفت . تربيت فرزند وابسته به شرايط زيادي از جمله طرز تفكر والدين ، نوع رفتاري و خلق و خوي كودك و … است درنتيجه نمي توان يك نوع رفتاري و تربيتي با كودك را مناسب همه قرار داد و بهتر است والدين نسبت به شناختي كه از كودك خود بدست مي آورند روش تربيتي فرزند خود را مشخص كنند .
مشاوره تربيت كودك به دليل شناخت كامل از علت هاي رفتاري كودكان با انجام تست هايي مناسب سن كودك مي تواند به راحتي روش صحيح تربيت فرزند را به والدين آموزش دهد او به راحتي دليل لجبازي هاي كودكانه و يا پرخاشگري هاي بي مورد كودك را درميابد سپس در نحوه تربيت فرزند با والدين كم تجربه همراه مي شود. درنتيجه راهنمايي از يك مشاوره اختلالات كودك كمك شاياني به والدين در تربيت فرزند مي كند . تربيت كودك نه تنها در زندگي خود فرد موثر است بلكه موجب تاثيرات رفتاري او در جامعه مي شود بنابراين خانواده به عنوان عضو مهمي در جامعه محلي است براي پرورش صحيح افراد تا جامعه همواره رو به بهبود باشد .مشاوره خانواده به عنوان يك راهنماي مورد اعتماد مي تواند به خانواده ها در تربيت فرزندان كمك زيادي كند .
روش صحيح تربيت فرزند دختر
روش صحيح تربيت فرزند دختر نيازمند توجه ويژه به برخي مسائل است كه شايد در فرزند پسر خيلي مهم و حياتي نباشد در نتيجه لازم است پدر و مادر به تفاوت هاي تربيتي دختر و پسر نيز توجه داشته باشند . در روش صحيح تربيت فرزند دختر سعي كنيد با او دوست و همراه باشيد ، يك رفتار دوستانه و صميمي تاثير بسزايي در رفتار او مي گذارد . همچنين فراموش نكنيد در روش صحيح تربيت فرزند مهر و محبتتان را آشكارا بروز دهيد زيرا ذات دختر مي طلبد كه همواره مورد توجه خانواده باشد پس سعي كنيد كه نيازهاي عاطفي فرزندتان را در خانواده برطرف كنيد .
نكته قابل توجهي كه در روش صحيح تربيت فرزند دختر بايد به ياد داشته باشيد تغييرات رفتاري او در سنين مختلف است كه نيازمند درك از طرف والدين است . دختر در سن نوجواني و بلوغ حساس تر مي شود و حتي ممكن است در اين سنين دچار تضاد رفتاري شود در نتيجه آگاهي والدين از اين سن حساس بسيار حائز اهميت است .
روش صحيح تربيت فرزند پسر
روش صحيح تربيت فرزند پسر همانند تربيت دختر داراي ويژگي هاي خاص خود است . نكاتي وجود دارد  كه شايد در حالت عادي پدر و مادر به آن بي توجه باشند ؛ از جمله مواردي كه در روش صحيح تربيت فرزند پسر بايد به آن توجه داشت مي توان به موارد زير اشاره نمود :
به فرزندتان ياد دهيد كه احساساتش را مديريت كند .
همدلي كردن ، خيلي مهم است كه به فرزندتان بيآموزيد كه بتواند احساسات ديگران را به خوبي درك كند .
فرزندتان را با اعتماد به نفس بالا تربيت كنيد .
پشتوانه فرزندتان باشيد و پشتوانه ديگران بودن را كم كم به او بياموزيد .
در روش صحيح تربيت فرزند پسر مهرو محبت از اهميت زيادي برخوردار است اما توجه داشته باشيد در اين امر زياده روي نكنيد و به قول معروف فرزندتان را لوس نكنيد .
روش صحيح تربيت فرزندان
روش صحيح تربيت فرزندان به رعايت نكات زيادي بستگي دارد . در روش صحيح تربيت فرزندان ابتدا بايد شناخت درستي از فرزندتان بدست بيآوريد ، شناخت درست از فرزند موجب مي شود در مواقع مختلف با اگاهي كامل بدانيد بايد چگونه رفتار كنيد و يا كدام تنبيه براي كارهاي غلط فرزندتان مناسب است.
از ديگر نكات مهم در تربيت فرزند نوع تنبيه پدر و مادر در برابر اشتباهات فرزند است . امروزه برخلاف گذشته روش اشتباه تنبيه بدني كودكان از بين رفته زيرا اين روش نه تنها هيچ پيشبردي در تربيت فرزند ندارد بلكه آثار مخربي بر روان كودك مي گذارد كه در آينده و بزرگسالي بيشتر خود را نشان مي دهد . بهتر است تنبيه  را با توجه به رفتار شناسي كودكتان در نظر بگيريد به طور مثال يكي از تفريحات مورد علاقه اش را براي مدت كوتاهي از برنامه اتان حذف كنيد .
فراموش نكنيد همانطور كه تنبيه در تربيت فرزندتان موثر است پاداش نيز تاثير گذار است . بهتر است گاهي اوقات براي كار خوب و يا رفتار شايسته اي كه كودكتان از خود نشان مي دهد به او جايزه اي بدهيد . اين جايزه مي تواند به دليل ترك يك عادت اشتباه به او داده شود اما مراقب باشيد كه جايزه دادن هايتان تبديل به يك عادت و بعضا باج دادن نشود . اگر فرزندتان به اين اتفاق عادت كند شما بدون اينكه بخواهيد به او ياد داده ايد در ازاي هر كاري كه انجام مي دهد بايد پاداشي دريافت كند درنتيجه اين كودك هيچگاه مسئوليت پذير نمي شود مگر اينكه سودي برايش داشته باشد .
روش صحيح تربيت فرزند از نظر روانشناسي
روش صحيح تربيت فرزند از نظر روانشناسي نيز مشخص شده است . روانشناسان معتقدند كه علت بسياري از رفتار هاي انسان در بزرگسالي مربوط به كودكي است و اين امر موجب مي شود دوران كودكي و تربيت كودكان اهميت بيشتري پيدا كند .
روش صحيح تربيت فرزند از نظر روانشناسي به موارد زيادي از جمله : نوع صحبت با فرزند ، نوع رفتار ، و شيوه تنبيه كودك اشاره مي كند . همانطور كه مي دانيد كودك مانند گياهي است كه به تازگي ريشه در خاك دوانده و اگر به درستي از آن مراقبت نشود و ميزان نور و آب و خاكش را ندانند به راحتي پژمرده مي شود و به برگ خشكي تبديل مي شود اما اگر به آن رسيدگي شود به موقع خاكش عوض شود نورش به مقدار مناسب باشد نه تنها رشد مي كند بلكه آنقدر شاخ و برگ تازه مي دهد كه به درختي تبديل مي شود و خود جوانه هاي جديد مي زند ، همانطور كه اگر فرزندي به خوبي تربيت شود و وارد جامعه شود در آينده خود پدر يا مادر فرزندي مي شود و او را به درستي تربيت مي كند .
سوالات متداول
تربيت فرزند از منظر اسلام چگونه است ؟
همانطور كه مي دانيد در دين اسلام نيز به تربيت فرزندان اشاره شده و اين كار جز وظايف پدر و مادر درنظر گرفته شده و درواقع جز حقوقي است كه اولاد  به گردن والدين دارد . باتوجه به دين اسلام والدين موظف اند كه فرزند خود را با ايمان تربيت كنند و به او نيكي كردن بياموزند .
اهميت تربيت فرزند در خانواده چيست ؟
در خانواده اي كه فرزندان به درستي تربيت مي شوند شاهد آرامش بيشتري هستيم و موفقيت ها دست يافتني تر هستند . اهميت تربيت فرزند در خانواده به اين دليل حائز اهميت است كه خانواده اولين و بهترين محل براي پرورش افراد جامعه است درنتيجه انسان ها در خانواده مسئوليت پذيري ، همدلي و همكاري و … را مي آموزند و از همين رو با تغيير روند تربيتي خانواده ها نوع فرهنگ جامعه نيز تغيير خواهد كرد .
راهكارهايي براي تربيت فرزند ؟
بهترين راهكار براي تربيت فرزند زماني است كه والدين از راه هاي تربيت فرزند آگاهي داشته باشند . با كودكان خود دوستانه رفتار كنيد و از نصيحت كردن پرهيز كنيد سعي كنيد فرزندانتان را آگاهانه تربيت كنيد .
روش تربيت فرزندان سرسخت و لجباز چگونه بايد باشد ؟
با كودكان سرسخت و لجباز لجوجانه برخورد نكنيد اين كودكان از لحن دستوري تنفر دارند درنتيجه با اين كار شاهد نتيجه ي عكس هستيد . بهتر است با آنها هم صحبت شويد و به دنبال دليل لجاجت او باشيد .
بهترين شيوه تربيت فرزندان چيست ؟
همانطور كه پيش تر گفتيم بهترين شيوه تربيت فرزندان اين است كه با آنها مانند يك دوست رفتار كنيم و به آنها رفتار هاي صحيح را بياموزيم .
 خدمات تلفني و آنلاين مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .
در اين راستا مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه خدمات متنوعي را در زمينه تربيت كودك به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .
منبع:How to Raise a Child (with Pictures) 
  براي مشاوره در زمينه روش صحيح تربيت فرزند چيست؟
از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه از سراسر كشور
با 09353000102 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره خيانت و ازدواج و كودك و افسردگي

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۰۱:۰۳ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

مركز مشاوره آنلاين خانواده

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|۵٫۰
۰۱
مركز مشاوره آنلاين اين روز ها طرفداران زيادي در بين افرادي كه در زندگي روزمره خود با مسائل روانشناسي سروكار دارند پيدا كرده است . مركز مشاوره آنلاين برخلاف مركز مشاوره حقيقي نيازي به حضور فيزيكي افراد براي برخورداري از خدمات مركز مشاوره خانواده و روانشناسي نيست . مركز مشاوره آنلاين مراجعان خود را به صورت مجازي و البته باكيفتي مشابه و گاهي حتي بالاتر از مشاوره حضوري ويزيت ميكند . مركز مشاوره آنلاين بيشتر براي افرادي مناسب است كه پو قت و امكان مراجعه حضوري به نزد يك مشاور را به دليل مشغله كاري ندارند . از طرفي مركز مشاوره آنلاين براي آن دسته از افرادي كه نميتوانند به صورت حضوري و چشم پر چشم مشكل خود را با كسي درميان بگذارند نيز مناسب و راه گشا خواهد بود . در ادامه بيشتر راجع به مركز مشاوره آنلاين صحبت خواهيم كرد .
بيشتر بخوانيد: مشاوره طلاق آنلاين
مركز مشاوره آنلاين خانواده
مركز مشاوره آنلاين خانواده از جمله مراكزي است كه در تمام زمينه هاي مربوط به خانواده و مراقبت هايي كه براي رشد صحيح و سالم نياز دارد متقاضيان را راهنمايي ميكند . مشاوره ازدواج  ميتواند زوجهاي جواني را كه به دليل سن كم تجربه كافي را براي مديريت زندگي خود ندارند راهنمايي كند تا بتوانند بهترين تصميمات را براي زندگي زناشويي خود اتخاذ كنند . مركز مشاوره آنلاين خانواده ميتواند با گرفتن تست از افراد به آنها در تشخيص اين كه ميتوانند پدر و مادرهاي خوبي بشوند يا اين كه در حال حاضر شرايط رواني مساعدي براي بچه دار شدن را دارند يا خير بسيار كمك كند . پرورش و تربيت كودك از مهم ترين دغدغه هاي والدين است كه صاحب فرزند ميشوند . مركز مشاوره آنلاين خانواده ميتواند با كمك به والدين از اضطراب هاي ناشي از آينده فرزندشان به طور كلي بكاهند .
بيشتر بخوانيد: مشاوره پيش از ازدواج
مركز مشاوره آنلاين ازدواج
 مركز مشاوره آنلاين ازدواج ميتواند در حال و آينده بسياري از جوانان تاثير شگرفي را به جا بگذارد . جوانان معمولا نميتوانند از منقط و احساسات خود به صورت متعادل استفاده كنند و بهره ببرند . بنابراين ميتوانند با ارتباط گرفتن با مشاوران يك مركز مشاوره آنلاين ازدواج خود را به دست او بسپارند تا بهترين راهكارها و پيشنهادات را متناسب با سن و شخصيت فرد مشاوره گيرنده به او ارائه كند . براي مثال شخص ميتواند با مراجعه به يك مركز مشاوره آنلاين ازدواج بفهمد كه خود به بلوغ هاي لازم در ابعاد مختلف براي ازدواج رسيده است بانه ؟ . اين نكته كه فرد بداند به لحاظ رواني آماده قبول مسئوليت زندگي مشترك هست يا نه  ميتواند بسيار مهم و حياتي باشد . البته ناگفته نماند كه تمام اين اطلاعات و بررسي ها را ميتوان در مورد طرف مقابل ما به عنوان گزينه ازدواج مورد بررسي قرار داد.
بيشتر بخوانيد: مشاوره مسائل زناشويي
مركز مشاوره آنلاين آويژه
مركز مشاوره آنلاين آويژه  قطعا از جمله سايت هاي مشاوره اي است كه افراد نيازمند مشاوره ميتوانند روي آن حساب زيادي باز كنند . چرا كه مشاوران مركز مشاوره آنلاين آويژه از بهترين هاي ممكن انتخاب ميشوند و به صورت تخصصي در موضوعات مربوط اقدام بع مشاوره و كمك به افرادي كه براي مشاوره مراجعه كرده اند مينمايند . اين مركز هم در زمينه هاي مختلف مشاوره خانواده (family counseling)  مثل فرزند پروري و برخورد درست با كودك و نوجوان و جوان فعاليت ميكند و هم در باره مشكلات مربوط به زوجين در غالب مشاوره زناشويي و زندگي مشترك را ياري رساني را انجام ميدهد . بنابراين از هر لحاظ ميتوان به اين سايت و مشاوران آن اعتماد كرد و مشكلات را با آن در ميان گذاشت و از گرفتن نتيجه مطلوب در اين مورد مطمن بود .
بيشتر بخوانيد: مزاياي مشاوره خوب براي زندگي بهتر
مركز مشاوره آنلاين كودك
مركزمشاوره آنلاين كودك نيز امكانت خوبي را براي والدين فراهم مي آورد تا بتوانند به تربيت كودك خود بسيار راحت‌تر بپردازند . مركز مشاوره آنلاين كودك ميتواند شامل خيلي  فعاليت ها و برنامه‌ريزي ها در ابعاد مختلف رواني كودك باشد . در ادامه به برخي از فعاليت‌هاي مفيد به فايده مشاوره كودك اشاره ميكنيم .
در دسترس بودن به دليل رابطه در فضاي مجازي اين امكان را فراهم ميكند كه والدين دائم مشاوران را كنار خود احساس كنند .
اگر كودك از لحاظ رواني آشفته باشد ميتوان خيلي سريع و بدون معطلي به مشاور وصل شد و راه حلي آني را از او براي كودك طلب كرد .
گاهي اوقات كودك ما رفتار ها و علائمي را از خود بروز ميدهد كه ما به عنوان والدين نمي‌توانيم علائم را واكاوي و آناليز كنيم . در اين شرايط قطعا در دسترس بودن يك فرد آگاه در اين زمينه ميتواند به ما بسيار كمك كند و از نگراني هاي ما بكاهد .
بيشتر بخوانيد: مشاوره تلفني استرس و اضطراب
مشاوره خيانت
از جمله مسائلي كه امروزه خيلي از افراد را به فكر مراجعه به مشاوره خانواده ، به خصوص مشاوره زناشويي و زندگي مشترك مي اندازد بحث خيانت و ارتباط فرازناشويي است .
شيوع اين پديده در سر تا سر جهان و همه جوامع ميتواند دلايل و زمينه هاي بسيار زيادي داشته باشد در اين اينجا وفرصت و زمان مناسب براي بررسي اين عوامل نيست . اما مشاوره خيانت (betrayed counseling)  كه ميتواند از جمله فعاليت‌هاي سايت هاي مشاوره آنلاين باشد ميتواند كمك بسيار زيادي به زوجيني كه با اين آسيب دست و پنجه نرم ميكنند تلقي شود . مشاوره خيانت ميتواند در زمينه هاي مختلفي تاثير مثبت خود را در زندگي افراد داشته باشد . در مرحله اول ميتواند در امر پيش گيري از اين اتفاق تلخ قدم هاي زيادي بردارد و در مرحله اي كه به هر دليلي زن يا مرد به اين اتفاق دچار شد ميتواند در مديريت شرايط بحراني به زن و شوهر كمك كند .
بيشتر بخوانيد: مشاوره تلفني وسواس
مشاوره تحصيلي
امروزه نيازهاي تحصيلي نوجوانان به گونه اي نيست كه به مانند گذشته توسط والدين حل و فصل شود . به دليل تغيير دروس كه البته به واسطه تغيير نيازهاي انسان رخ داده است ، طبيعتا دروس آموزش داده شده و رشته هاي انتخاب شده براي محصلان تفاوت چشم گيري داشته است . مشاوران تحصيلي كه در بعضي از سايت هاي مشاوره آنلاين نيز فعاليت ميكنند ميتوانند به نسبت افكار و شخصيت هر نوجوان و دانش آموز برنامه درسي را براي او ترتيب بدهد كه هم به لحاظ تحصيلي پيشرفت مورد نظر را داشته باشد و هم اين كه بيشتر از ظرفيت تحملش فشاري به او وارد نشود .
بيشترين سالهايي كه يك نوجوان به مشاوره تحصيلي احتياج دارد معمولا در دوران آخر تحصيل خود و قبل از كنكور ميباشد . اين دوران بخاطر تداخل زمان پيش از كنكور كه دوران تعيين كننده اي در زندگي فرد ميباشد و همچنين دوران بلوغ كه پر از خطرات و طوفان هاي مختلف است حساس ميباشد .
بيشتر بخوانيد:  مشاوره تلفني خيانت
مشاوره شغلي  (business counseling)
بعضي از شغل ها نيز اين شرايط را ايجاب ميكنند كه حتما فردي كه درگير آنها كم ميشود نياز به مشاوره خواهد داشت . براي مثال فردي كه كارآفرين باشد قطعا دائما به فكر توسعه و پيشرفت شغل خود ميباشد . اما او نميتواند صررفا فقط به توسعه دانش خود بپردازد و م آر خود را رها كند . در واقع فرد چاره اي ندارد جز اين كه هم كارش را پيش ببرد و هم همزمان براي توسعه كارش به فكر به روز كردن و بالا بردن اطلاعات در زمينه خود نيز باشد . اينجاست كه نقش و اهميت يك مشاور آنلاين در زمينه هاي شغلي مشخص و واضح ميشود . يك مشاوره خوب ميتواند با توجه به شغل مراجعه خود برنامه اي را براي او ترتيب دهد كه فرد بتواند علاوه بر صرف انرژي كمتر به نتايج عالي دست پيدا كند .
بيشتر بخوانيد: ضرورت مشاوره خيانت چيست ؟
مشاوره طلاق
گاهي دو نفر كه با يكديگر پيوند زناشويي ميبندند بعد از مدتي به دلايل مختلف ديگر نميتوانند راه را با هم ادامه دهند يا دست كم اين گونه احساس ميكنند كه زندگي مشتركشان به آخر خط رسيده است . قطعا به زوجين پيشنهاد ميشود كه قبل از اينكه بخواهند تصميم خود براي جدا شدن را عملي كنند ، حتما به نزد يك روانشناس حاذق رفته و از او در مورد طلاق و عواقب و نكات مثبت و منفي آن مشورت بگيرند . يك روانشناس كه ميتواند هم به صورت حضوري و هم آنلاين به افراد مشاوره بدهد قابليت اين را دارد كه تمام ابعاد طلاق يك زوج را روشن و واضح كند . معمولا در مشاوره طلاق (divorce counseling)  مسائلي مثل آينده فرزندان بعد از طلاق يا ضربه هاي عاطفي زوجين بعد از طلاق بحث و گفتگو ميشود .
بيشتر بخوانيد: مشاوره روانشناسي آنلاين
خدمات تلفني و آنلاين مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .
در اين راستا مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه خدمات متنوعي را در زمينه مشاوره آنلاين روانشناسي به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .
منبع: The Best Online Therapy Reviews 2019: Compare …
 براي مشاوره در زمينه مركز مشاوره آنلاين خانواده
از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه از سراسر كشور
با 09353000102 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره خيانت و ازدواج و كودك و افسردگي

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۵۸:۵۸ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)