مشاوره روانشناسی ناخودآگاه آویژه مشاوره روانشناسی ناخودآگاه آویژه .

مشاوره روانشناسی ناخودآگاه آویژه

علت خیانت مردان چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|میانگین ۵ رای از تعداد ۱
علت خیانت مردان (the cause of betrayal of men)
علت خیانت مردان در رابطه زناشویی مسئله تازه ای نیست و همیشه مطرح بوده است . خیانت در رابطه زن و شوهری در مردان بسیار شایع تر از زنان است . علت خیانت مردان میتواند ریشه در مسائل مختلف روحی و روانی داشته باشد . گاهی نیز علت خیانت مردان مشکلات خانوادگی و حل نشدن تعارضات زناشویی بین زن و مرد میباشد . تجربه های زندگی نیز میتواند علت خیانت مردان باشد . مثلا وقتی فرد تجربه خیانت از جنس مخالف را داشته باشد گاهی تصمیم میگیرد از فرد جدید انتقام بگیرد . علت خیانت مردان را میتوان در زمینه های گسترده مورد برسی قرار داد . خیانت به اندازه ای مهم و تاثیر گذار است که در بسیاری از دانشگاه های روانشناسی معتبر موضوع مورد تحقیق خیلی از دانشجو ها مثلا علت خیانت مردان است . در ادامه بیشتر به أین موضوع میپردازیم .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر
علت خیانت مردان در دوره بارداری (the cause of betrayal of men during pregnancy)
علت خیانت مردان در دوره بارداری نیز از جمله خیانت هایی است که بسیار زیاد بخاطر آن به کلینیک های مشاوره مراجعه میشود . واقعا علت خیانت مردان در دوره بارداری چیست ؟ اگر بخواهیم خیلی کوتاه و مختصر به این سوال پاسخ بدهیم باید بگوییم که نا آگاهی و عدم پختگی لازم برای مدریت یک زندگی زناشویی میتواند علت خیانت مردان در دوره بارداری باشد . برخی از زنان که بدون هیچ مشکلی بادار میشوند و دوره بارداری را آرام و طبیعی میگذرانند میتوانند حتی تا ماه هشتم حاملگی هم رابطه جنسی داشته باشند که البته فقط باید مراقب بود که به شکم مادر فشار وارد نشود . اما خانم ها به دلیل نا آگاهی مرد را از حق طبیعی خود منع میکنند که أین کار باعث بالا رفتن احتمال خیانت میشود . گاهی نیز عدم درک همسر و نداشتن پختگی و تعهد علت خیانت مردان در دوره بارداری میباشد .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت
علت خیانت مردان متاهل (the cause of betrayal of married men)
علت خیانت مردان متاهل همان طور که گفتیم میتواند زیاد باشد . به قدری زیاد که در اینجا نتوان به همه آن دلایل پرداخت . اما در ادامه به برخی از شایع ترین علت خیانت مردان متاهل  اشاره میکنیم :
برخی از مردان اگر کنترل کننده ای را بالای سر خود حس نکنند به سرعت به سمت خیانت جذب میشوند . این مشکل میتواند در فرد به صورت یک خصلت نهادینه شده باشد .
سرد مزاجی زنان در رابطه عاطفی و جنسی بین زوجین میتواند حتی به نابودی زندگی مشترک ختم شود .
از دیگر مواردی که میتوان به عنوان علت خیانت مردان متاهل نام برد عدم قدرت در نه گفتن به پیشنهاد های مطرح شده میباشد . شاید باورش سخت باشد اما این کاملا حقیقت دارد که گاهی اوقات مردان به دلیل خجالت و تعارف و این که به اصطلاح کم نیاورند ناخواسته وارد یک رابط ناهنجار میشوند .
بیشتر بخوانید: خیانت در زندگی زناشویی چه تعریفی دارد
علت خیانت مردان چیست ؟
علت خیانت مردان چیست ؟ این سوالی است که در ذهن همه زنانی که برای مشاوره خیانت نزد روانشناس میروند وجود دارد . برخی از زنان به أین نکته اعتراض میکنند که : من برای شوهرم یک زن کامل و بی نقص هستم . برای او غذا درست میکنم ، خانه را تمیز نگه میدارم ، برای او بچه آورده ام و نیاز جنسی اورا نیز برطرف میکنم . وقتی که فرد چنین همسری داشته باشد پس علت خیانت مردان چیست ؟
زنان أین سوال را نیز از خود بپرسند که آیا از نظر عاطفی نیز حواسم به همسرم بوده یا نه ؟ گاهی اوقات مرد ها فقط توجه و احساسات همسرشان را درمان خستگی ها و درماندگی های خود میدانند . مرد ها دوست دارند که مرتب از طرف همسر خود ستایش شوند و مردانگی آنها تایید شود . اگر مرد از أین لحاظ دچار کمبود باشد ممکن است به اولین فردی که از جنس مخالف برمیخورد و نیازش را برطرف میکند متمایل شود .
بیشتر بخوانید: راه های تشخیص خیانت زن به شوهر
علت خیانت مردان در دوره نامزدی
علت خیانت مردان در دوره نامزدی گاهی به این دلیل است که مرد هنوز به بلوغ کافی برای ازدواج ،شروع و مدیریت یک رابطه را ندارد . مثلا در فرهنگ ما در دوران نامزدی یک سری محدودیت های فرهنگی بر رابطه حاکم است . لزوم عدم رابطه جنسی در این دوران از شروط اصلی خانواده های دختر و پسر است . اما گاهی مردان این توقع را داشته باشند که برای نیاز جنسی هرگونه مانع در دوران نامزدی معقول نیست . بنابراین حق خیانت را به خود میدهد .
گاهی نیز مرد به بلوغ هیجانی لازم دست پیدا نکرده و نمیتواند بحث ها و دعواهایی که در دوره نامزدی طبیعی هستند را کنترل و مدیریت کند . این عدم مهارت باعث میشود این بحث ها به جای سازنده بودن رابطه را به سمت سردی سوق بدهد و علت خیانت مردان در دوره نامزدی خواهد بود . البته این سردی در رابطه احتمال خیانت زن رانیز به وجود می آورد .
بیشتر بخوانید: طلاق به خاطر خیانت همسر
دور بودن از یکدیگر عامل خیانت
گاهی خیانت مرد به زن به دلیل دور بودن زن و شوهر از هم اتفاق می‌افتد . برای مثال مرد به دلیل شرایط شغلی مجبور می‌شود که مدتی را به عنوان ماموریت در شهر یا کشور دیگری سپری کند و از همسرش دور باشد . مردان به صورت فطری دارای نیاز شدید جنسی هستند و کمتر مردی میتواند این نیاز را نادیده بگیرد و ریتم و تعادل زندگی خود را حفظ کند . خیانت مردان متاهل به دلیل فاصله زیاد جغرافیایی از همسر گاهی در بعد جنسی اتفاق نمی‌افتد بلکه از نظر عاطفی فرد به یک فرد دیگر وابسته میشود . مشاوره خانواده در این زمان میتواند زن را از این احتمالات مطلع سازد و امکان جلوگیری از این اتفاق را بالا می رود . مشاوره خانواده و روانشناسی همچنین میتواند افراد را از نشانه خیانت مردان آگاه کند و به خاطر این نکته میتواند بسیار مفید و کارآمد باشد .
بیشتر بخوانید: در مورد روانشناسی خیانت بیشتر بدانید
تصمیم به جدایی به خاطر خیانت
برملا شدن خیانت بین زن و شوهر مانند ترکش میتواند به ابعاد مختلف زندگی زناشویی آسیب برساند . یک زندگی که با مقدار زیادی عشق و امید آغاز شده ، حالا با یک اتفاق تلخ به سردی رسیده . در نگاه اول بعد از اینکه یکی از طرفین از خیانتی که به او شده مطلع میشود ، با خود میگوید که طلاق تنها چاره خیانت است . اما اگر زن قبل از یک تصمیم عجولانه و شاید نادرست با یک روانشناس مشورت کند ، ممکن است با راههایی از طرف مشاور روبه رو شود که حتی به ذهنش نیز نرسیده باشد . شاید گاهی اگر به دقت و با آرامش و تمرکز به موضوع نگاه کنیم به أین نتیجه برسیم که میتوانیم به طرف مقابل فرصت جبران بدهیم . گاهی نیز زن در صورت جدایی و طلاق با عواقب و مشکلات بیشتری رو به رو می شود .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت زناشویی چیست ؟
فضای مجازی (cyberspace)
فضای مجازی قطعا یکی از پدیده های قرن حاضر میباشد . این امکان برای افراد به وجود آمده که به صورت نامحدود به دریایی از اطلاعات دسترسی دارند . افراد میتوانند به صورت رایگان کسب و کار راه بیندازند یا خدمات خود را ارائه کنند . اما اینکه این فضا میتواند حریم ها را برای آشنایی بردارد خطر بروز روابط نا سالم را بالا میبرد . باید در بحث های مربوط به مشاوره خیانت زناشویی به این پدیده به اندازه کافی پرداخته شود . با شیوع استفاده از برنامه های ارتباطی مختلف در جامعه گزارشات مربوط به خیانت های زناشویی که به واسطه فضاهای مجازی شروع شده است نیز پر تکرار تر شده است . اگر افراد با فرهنگ درستی از فضای مجازی استفاده نکنند قطعا سلامت و امنیت روانی خانواده ها به خطر می‌افتد .
بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت مردان به زنان چیست ؟
عاقبت خیانت
حکم خیانت مرد به زن از لحاظ عرفی و شرعی و قانونی هر چه که باشد و هر مجازاتی داشته باشد به اندازه از دست رفتن یک زندگی زناشویی که شاید سالها برای ساختن آن زحمت کشیده شده است و از آن مراقبت شده سخت نخواهد بود . عاقبت خیانت به همسر به جز تباهی و نابودی فردی و جمعی خانواده نیست . در روانشناسی خیانت گاهی به این نکته برمیخوریم که افراد گرفتار در خیانت فقط در اوایل رابطه فرا زنا شویی حال خوبی دارند . اما بعد از گذشته مدتی خود نیز از کار خود نادم و پشیمان می شوند .
در بعضی از افراد زمانی پشیمانی رخ می دهد که دیگر دیر شده و آنها از ترس آبرو یا موارد مشابه آن به این رابطه ادامه میدهند . بنابراین به افرادی که قصد شروع یک رابطه خارج از رابطه زناشویی را دارند پیشنهاد می شود که عواقب أین خیانت را به خوبی بررسی کنند .
بیشتر بخوانید: بهترین راه برخورد با خیانت به شوهر چیست ؟
درمان خیانت زناشویی (treating marital infidelity)
بسیاری از خانم هایی که مورد خیانت قرار گرفته اند یا احساس می کنند که به آنها خیانت شده است ، نز در روانشناس و مشاور میآیند و میگویند حالا که از این اتفاق باخبر شدم با خیانت شوهرم چه کنم ؟ در پاسخ به این عزیزان باید به نکته آی توجه شود و آن این است که خیانت شوهر به زن ناگهان اتفاق نمی‌افتد و دررابتدا زمینه های آن فراهم میشود و در یک روند آهسته یا تند این اتفاقات صورت میگیرد .
در درمان خیانت زناشویی درابتدا به صحت و واقعیت داشتن این مسئله و اتفاقی که افتاده پی میبرند . بعد بررسی میکنند که خیانت در چه مرحله و عمقی قرار دارد . اگر مرد در ابتدای رابطه باشد به مراتب راحت تر از زمانی که به طرف مقابل وابستگی یا دلبستگی پیدا میکند میتوان از این آسیب جلوگیری کرد .
بیشتر بخوانید: درباره نشانه های بی میلی مرد به زن چه میدانید
برخورد با خیانت در اسلام
خیانت مرد به زن در اسلام نیز بسیار بررسی و به آن پرداخته شده است . خیانت زناشویی در اسلام یک امر کاملا زننده و آسیب رسان معرفی میشود . در اسلام به مردان حق داشتن چند همسر همزمان داده شده است . اما یک رابطه خارج از شرع و عرف با مجازات های سنگینی روبه رو می شود . قطعا عکس العمل در برابر خیانت مردان به نحوی خواهد بود که درس عبرتی برای مردان دیگری که مخفیانه این کار را میکنند یا قصد آن را دارند خواهد شد . اسلام برای خیانت مردان و زنان متاهل جزاهای سنگینی از جمله سنگسار و شلاق و حبس در زندان در نظر گرفته است .
از نظر پیشگیری نیز اسلام در قرآن و آموزه های اهل بیت برنامه ها و درمان های زیادی برای محکم تر شدن پایه های زندگی زناشویی ارائه کرده است . اسلام اعتقاد دارد که اگر ما یک جامعه سالم میخواهیم باید خانواده سالم داشته باشیم .
بیشتر بخوانید:چگونگی برخورد با زن خیانتکار
رفتار با شوهر خیانتکار
بعد از این که زن مطمئن شد که شوهرش به او در روابط زناشویی خیانت میکند ، شاید اولین سوالی که برایش پیش میاید نحوه رفتار با شوهر خیانتکار است . ما در بالا به دلایل خیانت مردان پرداختیم . حالا به نکاتی در مورد برخورد با خیانت اشاره میکنیم .
هیچگاه در همان ابتدا که متوجه خیانت همسران شدید در برخورد با او تمام احترام ها را از این نبرید . چون ممکن است بخواهید با او ادامه دهید .
قبل از قضاوت حتما از تمام موضوع و حدس و گمان های خود مطمئن شوید .
از عمق اتفاق پیش آمده آگاه شوید . ممکن است هنوز در ابتدای خیانت متوجه موضوع شده باشید .
حتما برای تصمیم‌گیری درباره این موضوع از یک روانشناس کمک بگیرید . زیرا او موارد مشابه مورد شما را در طول کار و کسب تجربه در این زمینه زیاد دیده است و میتواند راههایی با آسیب کمتر را پیشنهاد کند .
بیشتر بخوانید: عواقب خیانت زن از لحاظ روانشناختی چیست ؟
راه های کشف خیانت مردان
راههای کشف خیانت مردان میتواند بسیار مفید و کاربردی باشد . اما به شرطی اینکه این نکات باعث به وجود آمدن شک و تردید و زیاده روی در مراقبت و کنترل شوهر نشود . بنابراین خانم ها باید دقت داشته باشند که در حفظ تعادل نسبت به قضاوت در مورد همسرانشان دقت کنند . گاهی حساسیت زیاد نسبت به این قضیه باعث بوجود آمدن یک شکاف عاطفی بین زن و مرد میشود . برخی از نشانه هایی که ممکن است نشانه خیانت یا بروز خیانت شوهر باشد عبارت اند از :
بی میلی یا کم میلی جنسی
بی تفاوت بودن به همسر اگر درقبل وجود نداشته
دائم دنبال بهانه بودن برای آنکه در فضای خانه نباشد
تلفن ها و پیام های مخفیانه زیاد
بیشتر بخوانید: نشانه های بی میلی زن به مرد چیست ؟
خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع:Betrayal: What’s Wrong With Men? 
 برای مشاوره در زمینه علت خیانت مردان چیست؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از طریق تلفن ثابت
با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۴۲:۵۸ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)