مشاوره روانشناسی ناخودآگاه آویژه مشاوره روانشناسی ناخودآگاه آویژه .

مشاوره روانشناسی ناخودآگاه آویژه

چه عواملی باعث شکست عشقی دختران می شود؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
شکست عشقی دختران عمیق است . زیرا دختران بیشتر با عشق، احساسی برخورد میکنند. آنها وقتی عاشق میشوند تمام روح و ذهن خود را با معشوق پر میکنند. احساس نیاز به دیدار و هم کلامی در آنها به اوج خود میرسد. هنگام شکست این خلا کمتر پر میشود. در نتیجه بیقرار میشوند. احساس شکست در به دست آوردن باعث میشود با تمام قوا تلاش کنند این شکست را به پیروزی تبدیل نمایند. اما هر چه پیش میروند نا امید تر میشوند. البته برخی نیز با مشاوره و مهارت های زندگی ممکن است بتوانند این شکست را به پیروزی تبدیل نمایند. شکست عشقی دختران اگر ترمیم نشود اعتماد به نفس آنها را پایین می آورد. عزت نفس آنها نیز زیر سوال میرود چون میخواهند این شکست را باانتخاب جایگزین جبران نمایند. متاسفانه در این کار عجله میکنند. آنها در این زمان کم نمیتوانند انتخاب خوب و درستی داشته باشند.
شکست عشقی در واقع یعنی عشق یکطرفه. علاقه ای که از یک طرف بسیار شدید است و طرف مقابل به این علاقه بی توجه است. یا علاقه ای که بین دوطرف بوده و بعد از مدتی از بین رفته است. به حدی که طرف مقابل دیگر حتی دوست ندارد با او همکلام شود. اینگونه پیوندهای عاطفی از چند جنبه قابل بررسی هستند. به هر حال برای دختری که نتوانسته محبتی را جلب کند شکست محسوب شده و بر اندوه او افزوده میشود. عامل شکست عشقی دختران همان روح عاطفی است که در اثر احساسات عاطفی و نه عقلانی آنها را آزار میدهد. بهتر است در اینگونه مواقع به یک مشاوره خانواده مراجعه کنیم. بهتر است راه های رها نمودن دل از این عشق یکطرفه را با کمک مشاوران طی نماییم. اگر روح خود را به درستی ترمیم ننماییم این حس و عواقب آن در آینده دامنگیرمان خواهد شد.
دلایل شکست عشقی دختران
دلایل شکست عشقی دختران در اثر چند فاکتور صورت میگیرد: ۱- دختران به دلیل نیاز عاطفی طالب عشق دو طرفه هستند. آنها در عشقهای یک طرفه احساس شکست میکنند. ۲- احساس مالکیت. احساس مالکیت و تعلق باعث میشود پسران حس کنند در بند و گرفتار شده اند و سعی میکنند خود را از این حس اسارت برهانند. ۳- بوجود آمدن توقع. دختر در مقابل کنش هایش توقع واکنش متقابل دارد. ۴- رمانتیک بودن. دختر دوست دارد رفتار رمانتیک پسر دائمی و همیشگی باشد. ۵- حساس میشوند.
توقع دختران برای وفاداری شدید. دختران با روحیه حساسی که دارند نمیخواهند معشوقشان مورد توجه جنس مخالف یاشد. ۶- بوجود آمدن شک و داستان پردازی. آنها نگران جایگزین کردن هستند و ذهن داستان پرداز به آنها امکان میدهد تا بتوانند داستان خیانت در سر بپرورانند بیشتر دلایل شکست عشقی دختران عدم آگاهی از روانشناسی عشق است آنها چون کمال گرا هستند در نتیجه طالب عشق بی کم و کاست هستند.
یکی دیگر از دلایل شکست عشقی دختران دلبستگی نا ایمن است. کودکانی که با فقدان یکی از والدین مواجه بوده اند ذهنیت تکراری پیدا میکنند. یعنی همیشه نگران ترک شدن از سوی کسانی هستند که به آنها دلبستگی دارند. در واقع به دلیل شکست عاطفی که در کودکی با آن مواجه شده اند در دام الگوی تکراری می افتند. احساس نا امنی و ترک شدن در پیام های ترانسمیتری و پیام رسان مغز تکرار میشود. این پیامها از سوی هیپوکامپوست که مرکز پیام رسان عاطفی است مدام مخابره میشوند. یکی دیگر از دلایل ناامنی الگو برداری از اطرافیان میباشد. کسانی که در اطراف او با شکست عشقی مواجه شده اند. شکست به دلیل ابراز عشقی دروغین و مورد ترک واقع شدن دختری از دوستان یا اقوام.
عوارض شکست عشقی دختران چیست؟
عوارض شکست عشقی دختران :
افسردگی: دختری که بیشتر روزش را با عشقش میگذراند اکنون جای خالی او را حس میکند. او برایش سرگرم کننده بود اکنون او را هیچ چیز سرگرم نمیکند.
سرخوردگی: او احساس میکند مقبول واقع نشده و چیزی در وجودش برای جذب پسر کم دارد.
بدبینی: نسبت به جنس مخالف بدبین میشود
حس انتقام: او همه پسرها را منفی میداند و با هرکس صحبت میکند از نامردی و بی احساسی پسرها میگوید.
تغییر شخصیت: او بعد از رنج های زیادی که برای ترک عادت خود میبرد تغییر شخصیت میدهد. او دیگر نمیخواهد مورد سواستفاده قرار بگیرد بلکه میخواهد سو استفاده کند.
نا امیدی از زندگی و حتی اقدام به خودکشی
اختلال هراس عشقی: از هر وابستگی عاطفی میترسند.
کاهش توان جسمی و روحی: پرخاشگری و افسردگی، تحلیل رفتن قوای جسمی، ضعف بینایی و ریزش مو
از عوارض شکست عشقی دختران احساس گناه است. دیگراینست که آنها همیشه نیمه گمشده ای دارند. به دنبال او هستند و جذب محبت های جنس مخالف میشوند. میخواهند دوباره لحظه های قشنگ عاشقی برایشان تکرار شود. در برخی نیز به صورت افسردگی نهان میماند و این حس به صورت های مختلف مانند افسردگی پس از زایمان یا در برخورد با مشکلات زندگی بروز میکند.
عبور از شکست عشقی دختران
عبور از شکست عشقی دختران زمان بر است. اگر کسی در اطراف شما دچار شکست شده بهتر است او را دلداری ندهید. به جای این کار حتما او را به یک مرکز مشاوره برده و بگذارید راه درمان را طی کند. اگر او در کلاس های مختلف ثبت نام میکند یا دوستان جدید میگیرد گمان نکنید حال دل او خوب است. او به دنبال راهی برای التیام درد خویش است. بهترین راه سرگرم کردن او موسیقی است. چون عشق و موسیقی از یک جنس هستند بهتر میتوانند جایگزین هم شوند. راه دیگر انس گرفتن با یک حیوان خانگی است. پرورش گل کمک خوبی به فراموشی است. بهتر است به هیچ عنوان تا فراموش کردن معشوقه سابق به دنبال جایگزینی برای او نباشید. عبور از شکست عشقی دختران صبوری و تحمل میخواهد. تغییر روش زندگی یا لایف استایل مفید است. استفاده از مدیتیشن و ریلکسیشن و فعالیت در یک مرکز خیریه .
زمان شکست عشقی دختران
زمان شکست عشقی دختران را با زمان شروع احساس عشق در دختران آغاز میکنیم. هر دختری از زمان کودکی کشش خاصی نسبت به جنس مخالف دارد. اما زمانی که هیجان عشق در او بوجود می آید بین نه تا ده سالگی است. در این زمان است که تولید و ترشح هورمون های جنسی در دختران آغاز میشود. نگاه ها به جنس مخالف و دوست داشتن و عادت کردن به طور پنهانی و نه البته خیلی جدی شروع میشود. در سنین دوازده تا چهارده سالگی میل به دوست داشته شدن و حتی رابطه جنسی آغاز میشود. و از سنین شانزده تا هجده سالگی نیاز به رابطه عاطفی در دختران پدید می آید. این یعنی آغاز دوران عاشقی. در برخی این عشق به سرانجام میرسد. در برخی نیز به قطع رابطه می انجامد که اگر این کات کردن از طرف پسر باشد برای دختر منجر به شکست عشقی میشود.
میتوان گفت زمان شکست عشقی دختران از سنین پانزده تا بیست و پنج سالگی است. بماند که بانوان آنقدر احساساتی هستند که دیده شده بانوان شصت ساله نیز عاشق شده و واضح است که شکست هم میخورند.( شوگر مامی)
جلوگیری از شکست عشقی دختران
جلوگیری از شکست عشقی دختران شاید به جرات بتوان گفت به والدین بستگی دارد. مراقبت مادر و بخصوص پدر از نیاز عاطفی دخترشان بسیار مهم است. دادن شناخت و آگاهی از نحوه رفتار پسران با دختران. آگاهی دادن از نیاز جنسی پسران که با نیاز عاطفی دختران تفاوت دارد. جلوگیری از شکست عشقی دختران بسیار دشوار است زیرا آنان ممکن است با پسری اصلا رابطه نداشته باشند و دورادور عاشق شوند. پس بهتر است دخترانمان رااز نظر عاطفی اشباع کنیم. آنها باید  دور از هیجانات کاذب باشند تا بتوانند روح سالمی داشته و در مورد جنس مخالف تصمیم درستی بگیرند. مرکز مشاوره خانواده آویژه برای شما و دختران خوب سرزمینمان آرزوی شادی دارد.
سوالات متداول
 آیا دختران در ارتباط خود با جنس مخالف هنگام شکست بایداحساس گناه کنند؟
خیر بلکه باید آنها را از این حس دور کنیم. با منطق به آنها بفهمانیم میل و کشش دو جنس مخالف طبیعی است و نیازی است که در همه موجودات طبیعی و زیستی وجود دارد و گناه نیست.
آیا دختران را پس از شکست از ارتباط بعدی بترسانیم؟
خیر بلکه با آرامش از آنها بخواهیم از این شکست درس گرفته و در انتخاب بعدی خود با دقت و هوشیاری و مشورت با مشاوران آگاه و خانواده تصمیم درستی بگیرند.
آیا این شکست را با خواستگار دختر درمیان بگذاریم؟
خیر چون رابطه آنها در حد تبادل احساس و عاطفی بوده و گفتن این ماجرا هم باعث شک و تردید داماد آینده شده و هم اعتماد به نفس دختر را پایین می آورد.
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
منبع: Top 10 Reasons for Relationship Break-Ups 
 برای مشاوره در زمینه چه عواملی باعث شکست عشقی دختران می شود؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۹:۴۷ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)