مشاوره روانشناسی ناخودآگاه آویژه مشاوره روانشناسی ناخودآگاه آویژه .

مشاوره روانشناسی ناخودآگاه آویژه

ملاک های ازدواج موفق

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
ملاک های ازدواج موفق
ملاک های ازدواج موفق یکی از دغدغه های مهم جوانان است . داشتن یک ازدواج موفق آرزوی هر جوانی است البته شاید برای هر کسی اتفاق نیافتد اما رسیدن به آن تنها نیازمند انتخاب صحیح و آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است . ملاک های ازدواج موفق بسته به شرایط و معیارهای ازدواج در افراد متفاوت است اما به طور کلی می توان یکسری چارچوب را برای موفقیت یک ازدواج در نظر گرفت . ملاک های ازدواج موفق شما را در داشتن یک زندگی ایده آل کمک می کند .
ملاک های ازدواج موفق به شما نحوه انتخاب همسر را می آموزد پس برای یک انتخاب صحیح لازم است از این ملاک ها آگاه باشید . به طور مثال فردی را در نظر بگیرید که قادر به تشخیص ملاک های مناسب ازدواج نیست و صرفا از روی احساسات و عواطف و یا ملاک های ظاهری مانند زیبایی همسر خود را انتخاب می کند این نوع انتخاب های سطحی و بدون منطق قطعا آسیب هایی را به دنبال دارد که عدم شناخت درست ازجمله آن است .
بیشتر بخوانید:ویژگی های ازدواج خوب
ملاک های ازدواج موفق از نظر روانشناسان
ملاک های ازدواج موفق از نظر روانشناسان مورد بررسی قرار گرفته است ، تحقیقات نشان می دهد درصد کمی از ازدواج هایی که با ملاک های درست و منطقی صورت گرفته اند به مشکل برمی خورد . زیرا وقتی با آشنایی کامل از یکدیگر و ملاک های درست وارد زندگی مشترک شوید طی زندگی و هنگام رویارویی با مشکلات از عکس العمل های یکدیگر شکه نخواهید شد و پیش بینی نحوه رفتار فرد مقابل برایتان بسیار راحت است زیرا شناخت درست و کاملی از همسرتان دارید و این یک امتیاز مثبت در زندگی مشترک است .
ملاک های ازدواج موفق از نظر روانشناسان به عوامل زیادی از جمله  میزان تحصیلات ، موقعیت شغلی ، میزان اختلاف سنی ، نگاه هر دو طرف به فلسفه ازدواج ، خانواده ، فرهنگ و سطح مالی بستگی دارد .
ملاک های ازدواج موفق از نظر روانشناسان بسته به این است که خواسته فرد از زندگی مشترک چه چیزی باشد . براساس آمار ها افرادی که خواسته ها و معیارهای ساده تری دارند در زندگی مشترک از میزان رضایت مندی بیشتری برخوردار هستند . همچنین افرادی که مدام در حال مقایسه زندگی خود با دیگران هستند هیچگاه به آرامش نخواهند رسید زیرا همیشه موردی برای بهانه جویی پیدا می کنند .
بیشتر بخوانید:مهارت ها در روانشناسی ازدواج موفق
ملاک های ازدواج موفق پسران
ملاک های ازدواج موفق پسران در عین سادگی می تواند بسیار مبهم و سخت شود . مردان در بیشتر موارد از نظر عاطفی به دنبال بدست آوردن آرامش در زندگی مشترک هستند . ملاک های ازدواج موفق پسران تفاوت های عمده ای با دختران دارد اما به طور کلی برای یک ازدواج موفق لازم است قبل از شناخت همسر از خودتان شناخت درستی داشته باشید . پیشنهاد می شود در مواردی که احساس می کنید به تنهایی قادر به انتخاب صحیح نیستید به یک مرکز مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنید .
بیشتر بخوانید:معیارهای یک پسر خوب برای ازدواج
مهمترین ملاک های ازدواج موفق
مهمترین ملاک های ازدواج موفق همانطور که پیش تر گفتیم با توجه به معیارهای شخصی هر فرد در نظر گرفته می شود . در یک زندگی مشترک موفق زن ومرد باید از کنار هم بودن لذت ببرند و از ازدواج و انتخابشان احساس پشیمانی نکنند ؛ این میزان از رضایت به عوامل زیادی برای رسیدن به خوشبختی نیاز دارد .
گاهی افراد به اشتباه این میزان از رضایت مندی را به مادیات ربط می دهند و الویت خود را پول قرار می دهند ، گرچه مادیات نیز در آرامش و امنیت یک زندگی بی تاثیر نیست اما بسیاری از زوج ها بدون مقدار زیادی پول احساس خوشبختی و شادی را دارند اما برعکس چه بسیار زوج هایی که با پول و ثروت زیاد در زندگی مشترک به مشکل برمی خورند و حتی دچار افسردگی می شوند . درنتیجه میزان رضایت از زندگی بیشتر یک احساس درونی است که وابسطه به نگاه خود انسان به زندگی دارد .
بیشتر بخوانید:مهم ترین ملاک های همسر داری موفق چیست ؟
مهمترین ملاک های ازدواج موفق دختران
مهمترین ملاک های ازدواج موفق دختران نیز بر می گردد به خواسته های آنها از زندگی مشترک . اما پیدا کردن بهترین ملاک های ازدواج همواره ازجمله نگرانی های مهم دختران است . پیشنهاد می شود بعد از جلسات آشنایی و سنجیدن ملاک های شخصی از خواستگار حتما به مشاوره ازدواج مراجعه کنید و با انجام تست های ازدواج موفق از هر آنچه که نسبت به هم شناخت ندارید  آگاه شوید . در آخر بهتر است یادآوری کنیم قراردادن ملاک های سخت و عجیب برای ازدواج ضامن خوشبختی نیست و بهتر است به دنبال معیارهای ازدواج منطقی باشید که قابل بدست آوردن باشد .
بیشتر بخوانید:خصوصیات دختر خوب برای ازدواج
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :۸ Essentials for a Successful Marriage 
 برای مشاوره در زمینه ملاک های ازدواج موفق
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۳:۵۹ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)