مشاوره روانشناسی ناخودآگاه آویژه مشاوره روانشناسی ناخودآگاه آویژه .

مشاوره روانشناسی ناخودآگاه آویژه

نشانه های زندگی زناشویی ناموفق چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
زندگی زناشویی ناموفق
زندگی زناشویی ناموفق به زندگی اطلاق میشود که در آن یکی از ارتباطات رضایت بخش نباشد . حال ممکن است از نظرعاطفی ، جنسی و یا همزیستی اجتماعی و اقتصادی ارتباط سالم و کامل نباشد . در یک زندگی زناشویی ناموفق ممکن است یک ارتباط ناقص بقیه ارتباطات را تحت الشعاع قرار بدهد . پایه و اساس یک زندگی زناشویی که همان عاطفی است باعث تقویت و یا تخریب بقیه ارتباطات خواهد شد . در یک زندگی زناشویی ناموفق وقتی ارتباط عاطفی ناقص باشد اعتماد و اطمینان از بین خواهد رفت . زندگی زناشویی ناموفق بیشتر تحت تاثیر روابط عاطفی و جنسی میباشد . چه چیزی باعث کمرنگ شدن این روابط میشود ؟ ارتباط ناقص زناشویی و عاطفی از دو جنبه مورد هجوم قرار میگیرد . اول عوامل درون خانوادگی و دوم عوامل برون خانوادگی . باید دید عامل زندگی زناشویی ناموفق از کم توجهی افراد خانواده است ؟
عوامل درون خانوادگی نیز از دو جنبه باید روانشناسی شود . روانشناسی فردی و روانشناسی درون خانوادگی . یک مرد یا یک زن قادر نیست خواسته های عاطفی و یا غریزی همسرش را ارضا کند . او باید آموزش ببییند و از خطری که زندگیش را تهدید میکند آگاه شود . مرد یا زن تنوع طلب هستند و نمیتوانند با همسر خود رابطه خوبی داشته باشند . آنها ممکن است برای ارضا روابط عاطفی و جنسی پا را از چارچوب خانه بیرون بگذارند . عوامل برون خانوادگی در زندگی زناشویی ناموفق را نیزباید از دو جنبه فردی و اجتماعی مطالعه کنیم . جنبه فردی که به دوران هسته پیشین خانواده باز میگردد . کودکی ، نوجوانی و جوانی . آیا این فرد در دسته مهر طلب ها قرار میگیرد ؟ از نظر اجتماعی : در موقعیتی است که جنس مخالف سعی در بدست آوردن دل او دارد .
بیشتر بخوانید:عوامل ازدواج ناموفق
نشانه های زندگی زناشویی ناموفق
نشانه های زندگی زناشویی ناموفق بارزتر از همه توقف یا کمرنگ شدن همبستری در خانواده است . این مرد یا زن هنگام همخوابی چشم هایش را میبندد . در اتاق تاریک همبستر میشود . وقتی همسرش با کلمات ابراز علاقه میکند از او میخواهد ساکت باشد . زودتر از همیشه خود را ارضا کرده و میخوابد . بعد از مرحله ارگاسم همسرش را نمیبوسد و در آغوش نمیگیرد . کمتر کلمات عاشقانه و عاطفی به زبان می آورد . از دیگر نشانه های زندگی زناشویی ناموفق اینست که همسر به تغییرات ظاهری نه برای یکبار بلکه چندین بار بی توجه است . از نشانه های زندگی زناشویی ناموفق اینست که مرد یا زن بیشتر دوست دارد تنها باشد تا با همسرش . از نشانه های زندگی زناشویی ناموفق این که بیشتر دردنیای مجازی به سر میبرد تا با خانواده .
البته این نشانه ها قطعی نیستند . اگر همسر شما یکی از این نشانه ها را داشت به او انگ نزنید ، شک نکنید بلکه مشاوره خانواده انجام دهید . برخی خیانت نمیکنند ، زندگی و همسرشان را دوست دارند ولی از مهارت های لازم برای زندگی زناشویی موفق برخوردار نیستند . باید مشاوره بگیرند و در صورت لزوم آموزش بیینند . در نظر داشته باشید عشق ، دوست داشتن و زناشویی دلخواه با دلخوری و زور و ناراحتی میسر نمیشود . بلکه با مهارت های خاص خود بوجود می آید . لازمه آن شناخت کامل همسر میباشد . او به چه رفتاری علاقه مند است ؟ با چه حرکات و حتی لباسی تحریک میشود و مهم تر از آن به چه چیزهایی نیاز دارد . مشاوره قبل از ازدواج شما را دراین زمینه راهنمایی میکند .
بیشتر بخوانید:شرایطی که یک ازدواج خوب باید داشته باشد چیست ؟
مهمترین اشتباهات در زندگی زناشویی ناموفق
مهمترین اشتباهات در زندگی زناشویی ناموفق مقایسه همسر با دیگران است . هر کس علاقه مندی و توانایی خاص خود را دارد . کسی را میشناسید مدام به همسرش هدیه میدهد . رفتار عاشقانه ای دارد . مدام کلمات رمانتیک بر زبان می آورد توقع نداشته باشید همسر شما نیز چنین رفتاری داشته باشد . نیازهای همسر شما با دیگری تفاوت دارد . اگر شما نیازی دارید که او براورده نمیکند بهتر است با نرمی و عطوفت با او در میان بگذارید . از او بخواهید به نیاز شما توجه کند . اگر موفق نشدید یک مشاوره خانواده میتواند مشکل شما را حل کند . کسانی که قبل از ازدواج ، مشاوره ازدواج انجام میدهند کمتر دچار مشکل میشوند و یک ازدواج موفق خواهند داشت . یکی دیگر از مهمترین اشتباهات در زندگی زناشویی ناموفق غرولند کردن است . غر زدن طرف مقابل را خسته و رنجور میکند .
یکی دیگر از مهمترین اشتباهات در زندگی زناشویی ناموفقاینست که احساس کنید شما خیلی زرنگ هستید و همسرتان زودباور . این اشتباه باعث میشود شما اشتباهاتتان را تکرار کنید و روزی به خود بیایید که دیگر دیر شده است . برخی با صبر اشتباهات همسر را تحمل میکنند تا مگر خود او متوجه شود . وقتی شما غرق در اینکار شوید او هم تدبیری می اندیشد که ممکن است به قیمت پایان زندگی مشترک تمام شود .
بیشتر بخوانید:ازدواج سالم و پایدار چگونه است ؟
خصوصیات یک زندگی زناشویی ناموفق
خصوصیات یک زندگی زناشویی ناموفق بر کسی پوشیده نیست . ناموفق ترین رابطه آنها رابطه جنسی و عاطفی است . در این زندگی طلاق عاطفی و جنسی انجام شده ولی زیر یک سقف زندگی میکنند . این طلاق ها معمولا طلاق اقتصادی بدنبال دارند . آنها فقط یک همزیستی سست دارند که ممکن است با خیانت مواجه شود . کافیست کسی در بیرون از خانه نیازهای عاطفی و جنسی آنها را برطرف کند . بزودی جذب او شده و به زندگی مشترک با همسرشان خاتمه میدهند . خصوصیات یک زندگی زناشویی ناموفق در ارتباطات این افراد کاملا محسوس است . آنها از وجود هم لذت نمیبرند . به هر بهانه ای میخواهند از این محیط بی روح فاصله بگیرند .
بیشتر بخوانید:دلیل مقایسه همسر با دیگران چیست ؟
نکاتی که باید در زندگی زناشویی ناموفق رعایت کنیم
نکاتی که باید در زندگی زناشویی ناموفق رعایت کنیم : همواره به خاطر داشته باشیم خانه ما بر روی تارهای نازکی بنا شده که با یک نسیم ممکن است ویران شود . به دنبال مقصر نباشیم . قضاوت نکنیم . خود به دنبال راهی برای استحکام بخشیدن بر روابطمان باشیم . اعتماد به نفس و عزت نفس خود را از دست ندهیم . با اطمینان باور کنیم که ما میتوانیم زندگی خود را نجات دهیم . همیشه امیدوار باشم . از دیگر نکاتی که باید در زندگی زناشویی ناموفق رعایت کنیم اینست که : باور کنیم همه چیز تغییر پذیر است . با مهر و عطوفت ودر عین حال اقتدار میتوانیم به خواسته هایمان دست بیابیم .
بیشتر بخوانید:ازدواج سالم و پایدار چگونه است ؟
سوالات متداول
چرا برخی ازدواجهای ناموفق هستند ؟
ناهمگون بودن همسران . تصمیم کورکورانه گرفتن و احساساتی عمل کردن . کفو هم نبودن همسران . اختلاف طبقاتی همسران با هم . همسطح نبودن سوادهایشان . مورد پسند هم نبودن . عدم آشنایی قبل از ازدواج . روانشناسی نکردن همسران قبل از ازدواج .
خصوصیات زندگی زناشویی ناموفق چیست ؟
این زندگی ها باسردی زوجین مواجه میشوند . از هم حرف شنوی ندارند . برای هم احترام قلبی قائل نمیشوند . روابط بی روح است . به خواسته های هم اعتنایی ندارند . حرفهایشان برای هم خوشایند نیست . به عنوان یک همسر کمتر دلشان برای هم تنگ میشود .
دشمن اصلی زناشویی چیست ؟
کم و پایین شمردن همسر نسبت به خود . اهمیت ندادن به روابط در اثرخستگی و بی حوصلگی . عدم شناخت کافی از نیازهای خود و همسر . نداشتن مهارتهای لازم برای دلربایی از همسر . عادی شدن روابط بعد از چند سال . نداشتن تنوع در رفتار و آکسیسوار منزل و تفریحات .
بزرگترین اشتباهات در زندگی زناشویی ناموفق چیست ؟
این که فکر کنیم ما دیگر همسر دلخواه خود را بدست آورده ایم و نیازی به تلاش برای رضایت خاطر او نداریم . برای زناشویی موفق هیچ تلاشی نکنیم . همسرمان برایمان عادی شود . فقط با او در مورد خستگیهایمان حرف بزنیم . برایش تنوع وشادی و دلگرمی ایجاد نکنیم .
ماهیت معنایی زندگی زناشویی ناموفق چگونه تغییر میکند ؟
وقتی یک زوج متوجه میشوند زناشویی موفقی ندارند تصمیم میگیرند چاره ای بیاندیشند . این تصمیم ممکن است در راستای ترمیم نقصها باشد یا جدایی . که هردو اگر درست و با مشاوره انتخاب شده باشند بهتر از ادامه دادن یک زندگی ناموفق است چون در این نوع زندگی ها دیگران بخصوص فرزندان آسیب خواهند دید .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه ازدواج موفق تلفنی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع : ۶ Signs Your Marriage Is Headed For Divorce
 برای مشاوره در زمینه نشانه های زندگی زناشویی ناموفق چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۸:۴۱ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)