مشاوره روانشناسی ناخودآگاه آویژه مشاوره روانشناسی ناخودآگاه آویژه .

مشاوره روانشناسی ناخودآگاه آویژه

ویژگی های اصلی ازدواج‌ های موفق چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|۵٫۰
۰۱
ازدواج های موفق
ازدواج های موفق در جامعه پیچیده امروزی که با انواع هنجارهای فردی و اجتماعی روبرو است به هیچ عنوان نمی تواند اتفاقی باشد . ازدواج های موفق ، خروجی و برآیند عوامل ، اصول و ملاک های تاثیرگذار بر ازدواج هستند . ازدواج های موفق تنها به زندگی طولانی مدت زوج زیر یک سقف گفته نمی شود . ازدواج های موفق ازدواج هایی هستند که زندگی مشترک از کیفیت لازم برخوردار باشد . یعنی در آن نشاط ، صمیمیت ، هیجانات مثبت ، علاقه ، انگیزه و … وجود داشته باشد . در یک کلام زندگی زوج باید رو به رشد و در حال تعالی همه جانبه باشد . در ازدواج های موفق زوج از همه نظر باعث پیشرفت یکدیگر می شوند .
بیشتر بخوانید:اهمیت سن در ازدواج موفق
ویژگی های ازدواج‌ های موفق
ویژگی های ازدواج های موفق از نظر روانشناسی ازدواج کاملاً تعریف شده و قابل تشخیص هستند یعنی می توان به درستی ملاک‌ ها و معیار هایی را تعریف کرد که در ازدواج موفق مستقیما تاثیر گذار هستند . اگر فرد در آستانه ازدواج قرار دارد بهتر است برای رفع تردید ها و اطمینان از درستی انتخاب خود به کمک کارشناسان مشاوره خانواده ، چند جلسه مشاوره قبل از ازدواج را سپری کند تا به آگاهی لازم از ویژگی‌ های ازدواج‌ های موفق دست پیدا کند . ویژگی‌ های ازدواج‌ های موفق ارکان و اصول حقیقی هستند که در تمامی ازدواج‌ ها مشترک می باشند .
بیشتر بخوانید:شرایطی که یک ازدواج خوب باید داشته باشد چیست ؟
ازدواج های موفق از نظر روانشناسی
ازدواج های موفق از نظر روانشناسی ازدواج هایی هستند که در آن زوج از همه نظر با یکدیگر در تناسب باشند . داشتن تناسب در فرهنگ ، عقاید ، شخصیت ، تحصیلات ، وضعیت مادی ، ظاهر و … در ازدواج موفق بسیار حائز اهمیت است . به طور کل در هر مسئله ای نبود تناسب و توازن می تواند مشکل ساز باشد حال آنکه مسئله ازدواج با تمام جوانب پیچیده آن در میان باشد . برای تشخیص این تناسب نیاز است که زوجین شناخت نسبی لازم را از یکدیگر داشته باشند از این رو ازدواج‌ های موفق از نظر روانشناسی ازدواج هایی هستند که زوج به شناخت قبل از ازدواج به صورت اصولی و حقیقی نسبت به یکدیگر برسند .
بیشتر بخوانید:ویژگی های یک همسر خوب چیست ؟
ازدواج های موفق از دیدگاه اسلام
ازدواج های موفق از دیدگاه اسلام ازدواج هایی هستند که در آن معیار های ازدواج ، معیار های حقیقی و ارزشمند هستند . در این ازدواج ها توجه بیشتر معطوف ویژگی های معنوی طرف مقابل می باشد . ملاک هایی که در اسلام برای انتخاب همسر در نظر گرفته شده اند شامل مواردی مانند داشتن ایمان و پایبندی به اصول دینی ، حسن خلق ، سلامت جسمی و روحی ، نداشتن سوء رفتار و … می باشد . در اسلام نیز مسئله هم کفو بودن برای داشتن ازدواج موفق مطرح شده است و تناسب و توازن را از ویژگی‌ های ازدواج‌ های موفق می‌داند .
بیشتر بخوانید:ازدواج سالم و پایدار چگونه است ؟
عوامل ازدواج های موفق چیست ؟
عوامل ازدواج های موفق چیست ؟ پاسخ این سوال برای تمام افرادی که دوست دار ازدواج و تشکیل خانواده هستند بسیار مهم است چراکه آمار بالای طلاق و آسیب‌ های اجتماعی مانند خیانت و طلاق عاطفی باعث شده است که نگرانی‌ هایی در مورد ازدواج و انتخاب همسر برای تمام افراد وجود داشته باشد . پاسخ مناسب به این سوال نیازمند دانش کافی و تجربه می باشد . افراد می‌توانند طی مشاوره ازدواج و بهره مندی از دانش و تجربه کارشناسان مشاوره خانواده پاسخی قابل اعتماد را این در مورد دریافت کنند .
بیشتر بخوانید:عوامل ازدواج ناموفق
سوالات متداول
راز ازدواج های موفق و شاد چیست ؟
درک صحیح از ازدواج ، شناخت تفاوت های ذاتی زن و مرد ، شناخت و پذیرش مسئولیت های زندگی مشترک ، درک هدف از ازدواج ، لحاظ کردن معیار های اصولی در انتخاب همسر ، شناخت کافی پیش از ازدواج ، کسب مهارت‌ های زندگی مشترک و … از راز های ازدواج موفق می باشند .
مهم ترین ملاک ازدواج های موفق ؟
برای اینکه بتوان گفت یک ازدواج موفق است یا خیر ملاک‌ های خاصی وجود . اینکه زوج در زندگی مشترک از نظر اقتصادی ، اجتماعی و روحی روانی روندی رو به رشد و تعالی داشته باشند و زندگی آن ها رو به پیشرفت باشد از ملاک‌ های ازدواج موفق است .
سن مناسب ازدواج های موفق ؟
سن مناسب ازدواج های موفق زمانی است که هم مرد و هم زن به بلوغ فکری ، شخصیتی ، احساسی و جسمی رسیده باشند و آمادگی ازدواج را کاملاً در خود احساس کنند .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .
در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
منبع :Characteristics of Successful Marriage 
 برای مشاوره در زمینه ویژگی های اصلی ازدواج‌ های موفق چیست ؟
از مشاورین مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از سراسر کشور
با 09353000102 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره خیانت و ازدواج و کودک و افسردگی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۹:۴۰ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)