مشاوره روانشناسي ناخودآگاه آويژه مشاوره روانشناسي ناخودآگاه آويژه .

مشاوره روانشناسي ناخودآگاه آويژه

مشاوره خانواده اينترنتي

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|۵٫۰
۰۱
مشاوره خانواده اينترنتي يا همان مشاوره آنلاين به اين صورت مي باشد كه افراد با كارشناسان مربوطه از طريق فضاي مجازي ارتباط برقرار مي كنند . براي دريافت مشاوره خانواده ميتوانيد لينك ارتباطي مشاور خود را از طريق سايت او به دست آوريد و در زمان هماهنگ شده به صورت آنلاين مشاوره شويد . مشاوره خانواده شامل مشاوره كودك ،مشاوره ازدواج ، مشاوره خانواده و . . . مي‌شود . امتياز ويژه اي كه مشاوره خانواده اينترنتي در مقابل ديگر روش‌ هاي مشاوره دارد اين است كه فرد به راحتي مي تواند از تمام مسائل و مشكلات خود در قالب فضاي چت صحبت كند و دچار هيچ گونه استرس يا تنشي نشود . همچنين با توسعه اينترنت و فضاي مجازي امكان مشاور اينترنتي خانواده براي اكثريت مردم در هر موقعيت مكاني وجود دارد .اين نوع مشاوره باعث صرفه جويي در وقت ، انرژي و هزينه افراد ميشود .
بيشتر بخوانيد: مشاوره ازدواج تلفني
هزينه كم مشاوره خانواده اينترنتي
هزينه كم مشاوره خانواده اينترنتي نسبت به هزينه مشاوره حضوري قابل مقايسه نمي باشد . همينطور بايد توجه داشت كه در
مشاوره زناشويي
نياز به صرف هزينه براي رفتن به مركز مشاوره نمي باشد . هزينه كم مشاوره خانواده اينترنتي بسياري از افراد را ترغيب كرده است كه در خصوص تمام مسائل مربوط به ازدواج و خانواده با كارشناسان مشاور ارتباط برقرار كنند . هزينه كم مشاوره خانواده اينترنتي و دسترسي آسان به آن باعث شده است كه فرهنگ بهره مندي از مشاوران و كارشنان توسعه پيدا كند . هزينه كم مشاوره خانواده ممكن است با توجه به سابقه كاري يا مدرك تحصيلي مشاوره ، تفاوت هاي اندكي با يكديگر داشته باشند . اين هزينه را ميتوانيد به صورت آنلاين و با استفاده از برنامه هاي خدمات بانكي تلفن همراه پرداخت كنيد .
بيشتر بخوانيد: مشاوره طلاق آنلاين
فوايد مشاوره خانواده اينترنتي
فوايد مشاوره خانواده اينترنتي را از جنبه هاي مختلفي ميتوان بررسي كرد . همانطور كه گفتيم از آن جايي كه نياز به رفت و آمد نمي باشد و تعرفه هزينه مشاوره آنلاين كمتر است اين نوع مشاوره كم هزينه تر است . از ديگر فوايد مشاوره خانواده ميتوان به راحتي دسترسي به آن اشاره كرد كه فرد در هر موقعيت و وضعيتي ميتواند تنها با تلفن همراه با مشاور خود ارتباط بر قرار كند . همچنين در اين نوع مشاوره جو موجود براي فرد بسيار راحت تر است و ميتواند بدون استرس و خجالت مسئله را همان گونه كه هست مطرح كند . از طرفي ، نگراني هايي كه در مورد مراجعه به روانشناس به علت ضعف فرهنگي وجود دارد در مورد مشاوره آنلاين صدق نميكند و تنها خود فرد و مشاور در جريان اين مشاوره خواهند بود .
بيشتر بخوانيد: مزاياي مشاوره خوب براي زندگي بهتر
مشاوره خانواده آويژه
مشاوره خانواده اينترنتي آويژه با مشاورين مجرب خود همه روزه و به صورت تمام وقت در حال خدمت رساني ميباشد . اين مركز در كنار مشاوره حضوري و تلفني ، براي راحتي هرچه بيشتر مراجعين مشاوره آنلاين را نيز در سيستم كاري خود قرار داده است . مشاورين با تجربه اين مركز مشاوره ميتوانند در تمامي زمينه ها از جمله ، ازدواج و معيار هاي ازدواج ، تربيت كودك ، مسائل و مشكلات زناشويي ، مسائل قبل از ازدواج و . . . به شما عزيزان مشاوره دهند . با مراجعه به سايت رسمي مركز مشاوره آويژه ميتوانيد به شماره تماس و لينك هاي ارتباطي مشاورين اين مركز دست رسي پيدا كنيد و پس از هماهنگي هاي لازم در ساعات مقرر با مشاور خود ارتباط بر قرار كنيد .
بيشتر بخوانيد: مركز مشاوره روانشناسي
بهترين مشاوره خانواده
بهترين مشاوره خانوده بايد به گونه اي باشد كه بتواند پاسخ گوي تمامي مشكلات و مسائل مراجعين باشد . يعني بتواند مراجعه كننده را در هر وضعيتي به بهترين شكل ممكن راهنمايي كند . بهترين مشاوره خانواده اينترنتي بايد بتواند به راحتي در زماني كه فرد نياز به مشاوره دارد با او ارتباط بر قرار كند . قطعا بهترين مشاوره خانواده اينترنتي زماني است كه مراجعه كننده صادقانه و بي هيچ كم و كاستي مسائل خود را شفاف و صريح توضيح دهد و مشاور يا كارشناس ، با احساس مسئوليت كامل درست مانند مشاوره حضوري به موضوع رسيدگي كند . با توجه به مطالب فوق و قرار گرفتن در دنياي توسعه و تحول ميتوان در تمام مشكلات مربوط به كانون خانواده از دانش آكادميك و سال ها تجربه مشاورين خانواده بهره برد تا بتوانيم در برار تمامي چالش ها و موضوعات ، رفتاري اصولي و واكنشي درست را از خود نشان دهيم .
بيشتر بخوانيد: مشاوره خانواده تلفني
خدمات تلفني و آنلاين مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .
در اين راستا مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه خدمات متنوعي را در زمينه مشاوره تلفني زناشويي و زندگي مشترك به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .
منبع :Online Family Counseling 
 براي مشاوره در زمينه مشاوره خانواده اينترنتي
از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه از سراسر كشور
با 09353000102 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره خيانت و ازدواج و كودك و افسردگي

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۹:۴۵ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

معايب ازدواج فاميلي

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|۵٫۰
۰۱
معايب ازدواج فاميلي دو بحث را پيش مي آورد . ابتدا اينكه هر زن و مردي دوست دارد برخي از مسائل خانواده اش را از همسرش پنهان نگه دارد . اين كتمان كردن با صداقت منافاتي ندارد . هر كسي ميتواند بدون اينكه احساس گناه يا كذب كند رازهايي براي خود داشته باشد . اين رازها نبايد مواردي باشند كه در آينده و زندگي فعلي آنها دخيل باشد . مثلا اينكه يكبار ازدواج كرده باشد ، يا فرزندي داشته باشد . اما اگر فقط يك مراسم نامزدي داشته و خيلي زود به هم خورده دليلي ندارد همسر بداند . از معايب ازدواج فاميلي اينست كه اينگونه اسرار برملا است . از معايب ازدواج فاميلي همين بس كه مثلا نوجواني براي كسي قلبش تپيده هيچ ارتباطي با هم نداشته اند . همه فاميل از آن مطلعند  لزومي ندارد همسر آينده اين را بداند ولي ميداند .
بيشتر بخوانيد: بيماري هاي ناشي از ازدواج فاميلي
نقص هاي خانوادگي
از ديگر معايب ازدواج فاميلي اينست كه زندگي جديد ممكن است مدام با زندگي خانوادگي مقايسه شود . جواني در زندگي خود ميخواهد به گونه اي ديگر زندگي كند . متفاوت با زندگي خانواده هسته اول . اما به او از طرف زوج تذكر داده ميشود من زندگي تو را آنگونه ديده ام . اين هم يكي ديگر از معايب ازدواج فاميلي است . يكي ديگر از معايب ازدواج فاميلي اينست كه عيوب و نقصهاي خانوادگي ممكن است به رخ كشيده شود . حال آنكه اين عيوب ممكن است مربوط به سالهاي گذشته باشد . پس لازم است براي اينگونه ازدواجها كه اصلا پيشنهاد نميشود حتما مشاوره قبل از ازدواج انجام شود . مشاوره ازدواج شروط ازدواج را ياداوري ميكند . اينكه چه شرايطي تعيين كنيم و چه قرارهايي بگذاريم تا بتوانيم با آرامش زندگي كنيم .
بيشتر بخوانيد: بهترين ازدواج فاميلي
مخاطرات و معايب ازدواج فاميلي
مخاطرات و معايب ازدواج فاميلي حتما بايد در رسانه هاي كشور مورد تاكيد قرار بگيرد . جملات عوامانه اي مانند «عقد دختر عمو پسر عمو در آسمانها بسته شده » اقوام را تحت تاثير قرار ميدهد . پسرعمو و دختر عمو بدون تعقل اقدام به ازدواج فاميلي ميكنند . از مخاطرات و معايب ازدواج فاميلي انتفال بيماري هايي كه در اجداد وجود دارد به فرزندان است . هر كسي دوست دارد فرزنداني سالم بدنيا بياورد اما غافل ازاينكه با يك اشتباه فرزندش را از سلامت محروم ميكند . از مخاطرات و معايب ازدواج فاميلي اينست كه تشويقهايي براي ازدواج صورت ميگيرد . وقتي حرف از بيماري زده ميشود ميگويند ما در نسل خود بيمار نداشته ايم كه منتقل شود . از مخاطرات و معايب ازدواج فاميلي ميتوان به ازهم پاشيدن يك فاميل اشاره كرد .
در يك فاميل وقتي ازدواجي پيش مي آيد اگر اين ازدواج دوام و بقا نداشته باشد  . تصميم به جدايي گرفته ميشود در ميان همه فاميل اختلاف بوجود مي آيد . در يك فاميل ميتوان همسر خود را برمبناي معيارهاي ازدواج مورد نظر سنجيد و انتخاب كرد . اما به نظر ميرسد خطرات و معايب بيشتري دارد . لازم است علاوه بر مشاوره ازدواج  ، مشاوره ازدواج موفق نيز انجام داد.
بيشتر بخوانيد: ازدواج فاميلي از ديدگاه اسلام
معايب ازدواج فاميلي براي بارداري
معايب ازدواج فاميلي براي بارداري از نظر سلامت به بيماري هاي ژنتيكي و توارثي برميگردد . سلامت فرزندان اين خانواده ها اگر در نسل بيماري وجود داشته باشد در معرض خطر جدي است  .  معايب ازدواج فاميلي براي بارداري را از نظر ار هاش يا گروههاي خوني ميتوان بررسي كرد . در يك فاميل بخصوص فاميل درجه دو احتمال هم گروه بودن خون با ار هاش هاي مختلف وجود دارد . لازم به ذكر است هم گروه بودن خون مشكل ساز نيست . ولي ار هاشهاي مثبت و منفي قابل بررسي هستند . مشاوره ژنتيك و آزمايش خون براي قبل از بارداري بخصوص براي ازدواج هاي فاميلي واجب است .
مثلا اگر ار هاش خون مرد مثبت باشد و ار هاش زن منفي باشد . براي جنيني كه گروه خوني با ار هاش مثبت دارد در بدن مادر آنتي بادي هايي بر عليه گلبولهاي قرمز جنين ترشح ميشود .  شايد اين عارضه براي جنين اول مشكل زيادي بوجود نياوردچون مقدار انتي بادي ها قابل توجه نيست .  اما براي جنين دوم احتمال سقط جنين وجود دارد . يا ممكن است كودك با زردي شديد دست و پنجه نرم كند چون ميزان تماس خون مادر با جنين بيشتر شده است . . يكي ديگر از معايب ازدواج فاميلي براي بارداري احتمال بروز بيماري هاي توارثي خوني ميباشد . براي اطلاع بيشتر بخش معايب ازدواج فاميلي از لحاظ ژنتيكي را مطالعه بفرماييد .
بيشتر بخوانيد: بدترين ازدواج فاميلي
معايب ازدواج فاميلي از لحاظ ژنتيكي
معايب ازدواج فاميلي از لحاظ ژنتيكي در تمام رسانه هاي بايد آگاهي رساني كامل شود . زيرا خطرات ناشي ازآن به فرزنداني منتقل ميشود كه حق سالم زندگي كردن از آنان گرفته شده است .آنهم  بر اثر بي اطلاعي و بي تفاوتي پدر و مادر . بيماري هاي ژنتيكي بر اثر جهش يكي از كروموزومها و يا جفت كروموزوم بوجود مي آِيد . اين جهش ممكن است در نسل اول به صورت پنهان بماند . ولي در نسل بعد بروز خواهد كرد و نتيجه آن تولد فرزندي است با بيماري . معايب ازدواج فاميلي از لحاظ ژنتيكي همين بس كه احتمال بروز بيماري در فرزندان زياد است . در اثر بروز چنين واقعه اي پدر و مادر مدام احساس گناه كرده و به بيماري هاي روحي مبتلا ميشوند . معايب ازدواج فاميلي از لحاظ ژنتيكي بركسي پوشيده نيست ولي بايد جدي گرفته شود .
بيشتر بخوانيد: آيا مشكلات ژنتيكي ازدواج فاميلي را ميتوان ناديده گرفت ؟
بي تفاوتي نسبت به نسبت فاميلي
هستند كساني كه نسبت به ازدواج فاميلي بيتفاوت هستند .يك زوج ممكن است به ظاهر سالم باشند و مشكلي نداشته باشند براي بيماران مبتلا به تالاسمي مينوردر دوران مجردي  هيچ مشكلي وجود ندارد . اما اگر با يك نفر كه او هم به ظاهر سالم ولي مينوراست ازدواج كند خطرناك ميشود . بيست وپنج درصد احتمال بروز تالاسمي ماژور در فرزندان ميرود . يك مينور نيازي به مراقبت ندارد به همين دليل براي جلوگيري از ارعاب و ترس پزشكان به فرد تذكري نميدهد . اما يك تالاسمي ماژور بايد مدام تحت درمان باشد . يك جنين بتا تالاسمي ماژور ممكن است ناقص يا عجيب الخلقه بدنيا بيايد .  مينور يك بيماري كم خوني ارثي است كه با فقر آهن تفاوت دارد . اما تالاسمي ماژور به دليل نقص گلبولين خون ظاهر ميشود و گلبولهاي قرمز را كوچك ميكند . سقط اين كودكان در هفته هاي اول منع قانوني ندارد البته با تشخيص پزشك قانوني .
بيشتر بخوانيد: مشكلات ازدواج فاميلي را چگونه مديريت كنيم
مشكلات و معايب ازدواج فاميلي
مشكلات و معايب ازدواج فاميلي علاوه بر مطالبي كه عرضه شد اينست كه تعداد افراد فاميل دير به دير زياد ميشود . ورود يك فرد جديد به حيطه اقوام باعث شادي و نشاط ميشود . باعث تنوع در فرهنگ معاشرت ميشود . اين فرد جديد حرفهاي جديد و سلايق جديد با خود به همراه مي آورد . از مشكلات ومعايب ازدواج فاميلي همين است كه ديگر اين تنوع و زيبايي وجود ندارد .
بيشتر بخوانيد: مراسم ازدواج فاميلي به چه صورت است ؟
سوالات متداول
بدترين نسبت فاميلي براي ازدواج چيست ؟
بدترين نوع ازدواج فاميلي ازدواج فرزندان خاله ها باهم ، فرزندان عموها ، فرزندان عمه و دايي باهم است . بدتر از آن اينست كه فرزندان اينها هم با درجه دوميها ازدواج كنند . يعني فاميل در فاميل . مثلا پدر ومادر پسر خاله دختر خاله هستند نوه ها هم با نسبتهاي فاميلي ازدواج كنند .
ازدواج فاميلي از ديدگاه اسلام چيست ؟
در هيچ آيه ، حديث و روايتي بر ازدواج فاميلي تاكيد نشده است بلكه تشويق به زياد شدن مسلمانان شده است يعني با تزويج به تعداد مسلمانان افزوده شود . حتي ازدواج با فردي از اديان ديگر به شرط مسلمان شدن آنها آزاد است اين نشانگرآن است كه اسلام بر ازدواج فاميلي تاكيد نداشته است .
پرخطرترين ازدواج فاميلي ؟
ازدواجهايي است كه هم پدر وهم مادر ناقل بيماريهاي نهفته و پنهان هستند كه شايد به ظاهر سالم باشند اما بيماري را به فرزندان انتقال ميدهند .
در چه كشورهايي ازدواج فاميلي ممنوع است ؟
در كشور امريكا ازدواج فرزندان عموها ، خاله ها و دايي ها يك تابو محسوب ميشود و عموم مردم با اين رابطه مخالف هستند .  ولي قانوني براي منع ازدواج ندارند . در كشور تاجيكستان ازدواج فرزندان خاله ، عمه ، دايي و عمو ممنوع است چون بيست وپنج درصد تولد معلولان اين كشور در اثر ازدواج فاميلي بوده است .
چرا ازدواج فاميلي بد است ؟
عدم ازدياد فاميل ، عدم تنوع و ورود افراد جديد به فاميل ، احتمال بيماريهاي توارثي در فرزندان ، احتمال بروز بيماريهاي ژنتيكي در فرزندان و برهم خوردن آرامش و آسايش زوجين .
بيشتر بخوانيد: مشاوره ازدواج آنلاين
خدمات تلفني و آنلاين مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .
در اين راستا مركز مشاوره روانشناسي و خانواده خدمات متنوعي را در زمينه مشاوره آنلاين ازدواج به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .
منبع :What are the disadvantages of marrying a relative? 
 براي مشاوره در زمينه معايب ازدواج فاميلي
از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه از سراسر كشور
با 09353000102 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره خيانت و ازدواج و كودك و افسردگي

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۵۸:۱۰ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

سن مناسب براي ازدواج

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|۵٫۰
۰۱
سن مناسب براي ازدواج مسئله‌ اي است كه هم در مورد ازدواج دختران و هم در مورد ازدواج پسران بسيار مهم مي باشد . بار ها در پرونده‌ هاي مشاوره خانواده و جلسات مشاوره ازدواج مواردي وجود داشته است كه ازدواج زود هنگام باعث آسيب جسمي و روحي زوج شده است و منجر به نتايجي مانند طلاق عاطفي و جدايي شده است . از اين رو تشخيص سن مناسب براي ازدواج بسيار حياتي است . علم روانشناسي در شاخه روانشناسي ازدواج توانسته است با تكيه بر سال‌ ها پژوهش و تحقيق سن مناسب براي ازدواج را به صورت تقريبي مشخص كند . سن مناسب براي ازدواج از ديدگاه روانشناسي بر اساس اصول و معيار هايي تعيين شده است كه تمامي آن ها در ازدواج موفق تاثير گذار هستند .
بيشتر بخوانيد:ويژگي هاي بهترين همسر چيست ؟
سن مناسب براي ازدواج
سن مناسب براي ازدواج بيش از آنكه توسط ديگران به فرد پيشنهاد يا تحميل شود به تشخيص خود فرد بستگي دارد . اينكه فرد تا چه اندازه از لحاظ شخصيتي ، رواني ، عاطفي و مادي آمادگي ازدواج را در خود ببيند در تعيين سن مناسب براي ازدواج بسيار مهم است . در واقع تشخيص اينكه آيا فرد در سن مناسب براي ازدواج قرار دارد يا خير ، جداي از ملاك هاي مادي و ظاهري كار آساني نمي باشد . اما روانشناسان و كارشناسان مشاوره قبل از ازدواج به علت داشتن دانش و سال ها تجربه در اين زمينه ميتوانند طي چند جلسه مشاوره تشخيص دهند كه آيا فرد به كمال و بلوغ لازم براي شروع زندگي مشترك رسيده است يا خير .
بيشتر بخوانيد: تفاوت سني مناسب براي ازدواج
سن مناسب ازدواج براي خانم ها
سن مناسب ازدواج براي خانم ها با توجه به چه نكاتي تعيين مي شود ؟ به طور كل ، طبيعت زنان از نظر جسمي و روحي رواني بسيار ظريف تر و لطيف تر از مردان است از اين رو در مواقع تنش و شرايط سخت عموما زنان آسيب پذيرترند . يكي از مواردي كه احتمال آسيب جسمي و روحي در آن براي زنان بسيار زياد است مسئله ازدواج است البته ازدواجي كه اصولي و موفق نباشد . سن ازدواج در موفقيت يا عدم موفقيت آن بسيار موثر است از اين رو تشخيص سن مناسب ازدواج براي خانم ها بسيار مهم است .
پيش از هر چيزي رسيدن به بلوغ جسمي و جنسي در تعيين سن مناسب براي ازدواج خانم ها اهميت دارد چرا كه در صورت عدم بلوغ جنسي آسيب هايي كه در پي روابط زناشويي به جسم فرد وارد مي شود بسيار خطرناك و جدي هستند و حتي ممكن است توانايي باروري فرد را تهديد كنند . پس از بلوغ جنسي ، بلوغ عاطفي ، فكري ، روحي و در كل بلوغ شخصيتي فرد در سن مناسب ازدواج براي خانم ها تاثير گذار هستند . اينكه فرد بتواند مصلحت خود را تشخيص دهد ، آگاهي لازم را از زندگي زناشويي داشته باشد ، به آن متمايل باشد و با انتخاب و خواست خود در مورد ازدواج تصميم بگيرد همگي از مواردي هستند كه به عنوان بلوغ در تعيين سن مناسب ازدواج تاثير گذار هستند .
بيشتر بخوانيد: مشاوره پيش از ازدواج
سن مناسب براي ازدواج موفق
سن مناسب براي ازدواج موفق به گونه اي در نظر گرفته شده است كه احتمال موفقيت ازدواج طبق آمار ، در رنج سني تعيين شده بيشتر است . اما مواردي هم وجود دارد كه خارج از اين محدوده سني ازدواج كرده اند و توانسته اند ازدواج موفقي را داشته باشند .
پس تعيين سن مناسب براي ازدواج موفق به اين معنا نمي باشد كه تمام افراد صرفاً در رنج سني تعيين شده مي توانند ازدواج موفق را تجربه كنند بلكه هر زمان كه فرد احساس كند به ثبات و تكامل شخصيتي لازم دست پيدا كرده است و آمادگي مادي لازم براي ازدواج را دارد مي توان گفت كه در سن مناسب براي ازدواج موفق قرار دارد . اما علم روانشناسي ازدواج با در نظر گرفتن تمامي موارد مهم و تاثير گذار توانسته است محدوده سني ۲۳ تا ۲۵ سال را براي زنان و ۲۷ تا ۲۹ سال را براي مردان به عنوان سن مناسب براي ازدواج موفق در نظر بگيرد .
بيشتر بخوانيد: مهمترين نكات سن ازدواج براي دختران و پسران
سن مناسب براي ازدواج از نظر اسلام
سن مناسب براي ازدواج از نظر اسلام به صورت دقيق مشخص نشده است و اسلام به سن خاصي براي ازدواج زن و مرد مستقيما اشاره نكرده است . اما در آيات و روايات بسياري در مورد ازدواج و جوانب مختلف آن بار ها صحبت شده است . در مورد سن مناسب براي ازدواج از نظر اسلام نيز چنين بيان شده است كه فرد بايد به بلوغ برسد و بتواند در شرايط مختلف مصلحت خود را تشخيص دهد و تمايل به ازدواج را در خود احساس كند . يعني در اسلامي صريحاً به جوانب مختلف بلوغ مانند بلوغ جنسي ، بلوغ شخصيتي و بلوغ فكري اشاره شده است و ازدواج را در سني مناسب دانسته است كه فرد به اين بلوغ رسيده باشد .
نكته مهمي كه از در اسلام در مورد سن ازدواج به آن اشاره شده است مسئله تمايل فرد است يعني حتي اگر فرد به بلوغ لازم رسيده باشد اما تمايل به ازدواج نداشته باشد نمي‌توان گفت كه در سن مناسبي قرار دارد . به طور كل اسلام حداقل سن لازم براي ازدواج دختران را ۹ سالگي و حداقل سن لازم براي ازدواج پسران را ۱۵ سالگي در نظر گرفته است .
بيشتر بخوانيد:  آيا استخاره براي ازدواج صحيح است ؟
سن مناسب ازدواج براي جوانان
سن مناسب ازدواج براي جوانان متاسفانه امروزه تحت تاثير عوامل مادي و اقتصادي قرار گرفته است . به دليل فرهنگ هاي نادرستي كه در مورد ازدواج به وجود آمده است و همينطور شرايط سخت زندگي مدرن امروزي ، سن مناسب ازدواج براي جوانان روز به روز در حال افزايش است . تحولات فرهنگي ، تربيت اجتماعي و خانوادگي ، سيستم آموزشي ، شرايط زندگي و . . . . همگي باعث شده اند كه شكل گيري بلوغ لازم براي ازدواج در افراد به تاخير بيفتد و افراد تمايل به ازدواج و آمادگي آن را دير تر در خود احساس كنند .
نبود آگاهي كافي و بينش درست در مورد ازدواج باعث شده است كه بجاي ازدواج در سن مناسب بيشتر شاهد ازدواج هاي زود هنگام يا ازدواج هاي دير هنگام باشيم . اما ميتوان با كمك نهاد هاي فرهنگي مرتبط مانند مراكز مشاوره قبل از ازدواج ، فرهنگ سازي لازم را در مورد ازدواج انجام داد تا شاهد ازدواج هاي موفق در سنين مناسب باشيم .
بيشتر بخوانيد: معيارهاي اصلي ازدواج موفق را بهتر بشناسيم
سوالات متداول
سن مناسب براي ازدواج در ايران چيست ؟
سن مناسب براي ازدواج در ايران تحت تاثير فرهنگ موجود در محل زندگي و شرايط اقتصادي افراد است و اين باعث شده است كه نوسان سني زيادي در مورد سن ازدواج در ايران وجود داشته باشد .
سن مناسب براي ازدواج از ديدگاه اسلام ؟
همانطور كه گفته شد اسلام ازدواج را نه براي زنان و نه براي مردان به سن خاصي محدود نكرده است و بلوغ و تمايل فرد را براي ازدواج در اوليت قرار داده است . با اين حال در اسلام به حداقل سن لازم اشاره شده است كه اين سن براي دختران ۹ سالگي و براي پسران ۱۵ سالگي ميباشد .
آيا سن مناسب ازدواج براي زنان و مردان مشابه است ؟
قطعا سن مناسب ازدواج براي زنان و مردان مشابه نميباشد چرا كه طبيعت زن و مرد كاملا از نظر جسمي و روحي رواني با يكديگر متفاوت است و اين تفاوت هاي فطري باعث شده است كه بلوغ در هر كدام در سن خاصي ايجاد شود . براي مثال همين تفاوت در رسيدن به بلوغ باعث شده است كه مردان نسبت به زنان دير تر مسئوليت پذير شوند و دير تر به بلوغ فكري برسند .
سن مناسب ازدواج براي دختران چند سال است ؟
سن مناسب ازدواج براي دختران از نظر روانشناسي ۲۳ تا ۲۵ سالگي است و انتظار ميرود فرد در اين سن به آمادگي لازم براي ازدواج رسيده باشد .
سن مناسب براي ازدواج از نظر روانشناسان چند سال است ؟
سن مناسب براي پسران رنج سني ۲۷ تا ۲۹ سال است و براي دختران نيز از ۲۳ تا ۲۵ ميباشد .
بيشتر بخوانيد: معيارهاي يك پسر خوب براي ازدواج
خدمات تلفني و آنلاين مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .
در اين راستا مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه خدمات متنوعي را در زمينه مشاوره تلفني ازدواج موفق به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .
منبع :Best Age to Get Married: What Math Tells Us 
 براي مشاوره در زمينه سن مناسب براي ازدواج
از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه از سراسر كشور
با 09353000102 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره خيانت و ازدواج و كودك و افسردگي

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۴:۰۳ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

راه هاي ازدواج موفق

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|۵٫۰
۰۱
راه هاي ازدواج موفق ممكن است پيچيده بنظر برسد اما اگر از جزئيات آن و نحوه بكار گيري در زندگي آگاه باشيد نه تنها پيچيده و سخت نيست بلكه به سادگي تغييرات مثبت شگفت انگيزي در زندگي مشترك ايجاد مي كند .براساس تحقيقات و نظر روانشناسان  راه هاي ازدواج موفق به عوامل زيادي بستگي دارد . براساس اين تحقيقات با انجام آزمايشات و تست هاي روانشناسي بر روي زوج هاي زيادي به اين نتيجه رسيده اند كه عواملي مانند اختلاف سن ، تفاوت هاي فرهنگي و مالي و اعقايد و مذهب مي تواند در داشتن يك ازدواج موفق موثر باشد . راه هاي ازدواج موفق همانند شاه كليدي است كه همه ي در هاي بسته به واسطه آن باز مي شود درنتيجه با استفاده از راه هاي ازدواج موفق به زندگي ايده آلتان دست پيدا مي كنيد .
بيشتر بخوانيد: اهميت سن در ازدواج موفق
راه هاي ازدواج موفق و سالم
راه هاي ازدواج موفق و سالم شما را در داشتن يك زندگي شاد و موفق كمك مي كند . براي داشتن يك ازدواج موفق لازم است ابتدا انتخاب درستي از كسي كه قرار است سال ها شريك و همراهتان باشد داشته باشيد . براي اطمينان از انتخابتان لازم است ابتدا زمينه لازم براي انتخابتان را فراهم كنيد . يكي از پيش نياز هاي مهم براي انتخاب همسر اين است كه ابتدا شرايط خود و خواسته هايتان را بسنجيد و در حقيقت نگاه واقع بينانه اي به خود و زندگيتان داشته باشيد سپس به سراغ مراحل بعدي برويد . در مرحله بعدي لازم است ليستي از معيارهاي ازدواج تهيه كنيد و مشخص كنيد كدام يك از ملاك ها برايتان الويت دارد درنتيجه هنگام آشنايي با فردي كه قرار است همسرآينده تان شود او را با ليستتان مقايسه كنيد.
همانطور كه مي دانيد راه هاي ازدواج موفق و سالم شما را از سردرگمي و ترس از انتخاب در مي آورد و راه را پيش رويتان قرار مي دهد . راه هاي ازدواج موفق و سالم را مي توانيد توسط راهنمايي از مشاوره قبل از ازدواج نيز بدست بياوريد و به كمك او از انتخابتان مطمئن تر شويد .
بيشتر بخوانيد: موفقيت در ازدواج
مهارت ها و راه هاي ازدواج موفق
مهارت ها و راه هاي ازدواج موفق تنها براي قبل از ازدواج نيست و در بسياري از موارد راه ميانبري براي بهبود بخشيدن به زندگي كساني است كه سال هاست زندگي مشترك را آغاز كرده اند . با بكارگيري مهارت ها و راه هاي ازدواج موفق سعي كنيد به زندگي كه دچار روزمرگي شده است انرژي تازه اي بدهيد و همه چيز را از نو پايه گذاري كنيد .
گذشته را فراموش كنيد به دنبال اصلاح اخلاق و رفتار هاي خود باشيد سپس از همسرتان بخواهيد در فرصتي مناسب با شما صحبت كند و با هم مشكلات را برطرف كنيد قبل از آنكه شروع به گله و شكايت از هم ديگر كنيد ليستي از ويژگي هاي مثبت همسرتان را تهيه كنيد . سپس بزرگ ترين عيب همسرتان را با او درميان بگذاريد و از او بخواهيد كه براي بهبود زندگيتان در برطرف كردن آن رفتار يا عادت سعي كند . قطعا شاهد بهبود روز به روز شرايط زندگيتان خواهيد بود . و در آخر اگر مشكل در اين مرحله نيز قابل حل نبود بهتر است آن را با يك مشاوره ازدواج درميان بگذاريد تا با تجربه و تخصص به كمك شما بيايد در اين مرحله حتي مي توانيد به راحتي با مشاوران تلفني در ارتباط باشيد و رفتار هاي خود و همسرتان را مديريت كنيد .
بيشتر بخوانيد: عوامل ازدواج ناموفق
مهمترين راه هاي ازدواج موفق
مهمترين راه هاي ازدواج موفق تطابق خواسته ها و معيارهاي ازدواج با همسر است . از ديگر نكات مهم و اساسي كه در زندگي مشترك بسيار ضروري است گذشت است . گاهي لازم است در برخي موارد از خود فداكاري و گذشت نشان دهيد و خواسته ي همسرتان را نيز در نظر بگيريد قطعا بعد از گذشت چند وقت در موضوعات ديگر شما شاهد گذشت همسرتان خواهيد بود و به اين ترتيب هيچگاه دچار مشكلات بزرگ تر نمي شويد چرا كه همواره هردو به دنبال فراهم كردن آرامش يكديگر هستيد .
بيشتر بخوانيد:نشانه‌ هاي مرداني كه قصد ازدواج دارند چيست ؟
بهترين راه هاي ازدواج موفق
بهترين راه هاي ازدواج موفق توسط تحقيقات روانشناسان معتبر تعيين شده است اما با توجه به شرايط خاص زندگي هر فرد نسبت به فرد ديگر همواره بهترين مشاور هر كس در زندگي خود اوست تنها در برخي موارد به دليل پيچيدگي و يا استرس ها و فشارهاي رواني ممكن است به تنهايي قادر به تصميم گيري درست نباشيم در اين صورت راهنمايي از يك عامل سوم معتبر و آگاه بسيار مفيد است كه مشاوره هاي ازدواج و خانواده  براي همين امر آماده خدمت رساني هستند .
بيشتر بخوانيد: نشانه‌ هاي مرداني كه قصد ازدواج ندارند چيست ؟
خدمات تلفني و آنلاين مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .
در اين راستا مركز مشاوره روانشناسي و خانواده خدمات متنوعي را در زمينه ازدواج موفق آنلاين به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .
منبع : ۱۱ Ways To Make Your Long-Term Marriage Happier
 براي مشاوره در زمينه راه هاي ازدواج موفق
از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه از سراسر كشور
با 09353000102 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره خيانت و ازدواج و كودك و افسردگي

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۵۹:۵۲ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

دوستي قبل از ازدواج خوب است يا بد ؟

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|۵٫۰
۰۱
دوستي قبل از ازدواج خوب است يا بد ؟ اثرات مثبت و منفي دوستي قبل از ازدواج چيست ؟ در ابتدا مي‌ خواهيم بگوييم هر كاري كه بدون آگاهي و قاعده و قانون خودش باشد ميتواند زيانبار باشد . دوستي قبل از ازدواج هم همان اندازه كه مي تواند مفيد و سازنده باشد ، اگر طبق اصول و معيار هاي خود پيش نرود مي ‌تواند مخرب باشد . دوستي قبل از ازدواج امروزه سرپوشي است براي بسياري از روابطي كه جوانان با جنس مخالف برقرار مي كنند . از آنجايي كه روابط دوستي با جنس مخالف در عرف جامعه ما زياد مقبول نيست . متاسفانه گاهي جوانان براي توجيه روابط ناسالم و دوستي هاي ناپايدار خود از عنوان دوستي قبل از ازدواج استفاده مي كنند .
در صورتي كه ممكن است هيچ شناخت و درك درستي از دوستي قبل از ازدواج نداشته باشند . اين رابطه در صورتي قابل قبول است ، كه بتواند براي آينده و زندگي مشترك فوايد ي داشته باشد . البته هر دوستي كه به ازدواج ختم شود دليل بر درست بودن آن رابطه نيست . دوستي موفق و سازنده است ، كه در آينده زوجين نيز  اثرات مثبت به جاي بگذارد و منجر به يك ازدواج موفق شود .
بيشتر بخوانيد: تفاوت سني مناسب براي ازدواج
دوران دوستي قبل از ازدواج
دوران دوستي قبل از ازدواج بايد به چه شكلي باشد ؟ رابطه ما بايد چگونه باشد كه به يك دوستي موفق و سالم تبديل شود ؟ و ده ها اما و اگر ديگري كه ذهن بسياري از جوانان را درگير خود كرده است . دوران دوستي قبل از ازدواج بايد بتواند مسير ازدواج را براي شما هموار سازد . دوران دوستي قبل از ازدواج در صورتي مفيد است ، كه به شما شناخت و آگاهي لازم در مورد جنس مخالف و ازدواج را بدهد . اگر در دوران دوستي قبل از ازدواج دچار مشكل هستيد . اگر از لحاظ روحي و رواني باعث ناراحتي شما مي شود . اگر با طرف مقابلتان در حال كشمكش و درگيري هستيد .
بهتر است بدانيد در يك رابطه ناسالم و زيانبار قرار گرفته ايد .اگر احساس مي كنيد در دوران دوستي قبل از ازدواج خود دچار مشكل شده ايد و يا مهارت و شناخت كامل از چگونگي برقراري ارتباط با جنس مخالف را نداريد . بهتر است به مراكز مشاوره قبل از ازدواج مراكز مراجعه كنيد و از تجارب و تكنيك ها ي تخصصي مشاوره ازدواج بهره مند شويد .
بيشتر بخوانيد: مشاوره تلفني ازدواج
پيامدهاي دوستي قبل از ازدواج
پيامدهاي دوستي قبل از ازدواج به نوع رابطه و طرفين درگير در رابطه بستگي دارد . يك رابطه اگر به شكل درست و اصولي پيش برود . مي ‌تواند موفقيت آميز و سازنده باشد . به همين خاطر است كه مي‌ گوييم پيامد هاي دوستي قبل از ازدواج به چگونگي برقراري اين رابطه بستگي دارد . دوستي قبل از ازدواج نيز چهار چوب و قوانين خاص خود را دارد .
اگر بخواهيم يك رابطه سالم و موفق داشته باشيم . بايد با شناخت و آگاهي كامل وارد رابطه شويم . شخصي را انتخاب كنيم كه از بيشتر لحاظ با ما تناسب داشته باشد  . دوران دوستي را بيشتر براي شناخت از يكديگر و معيارهاي ازدواج صرف كنيم . پيامد هاي دوستي قبل از ازدواج دچار افرادي مي شود ، كه اين رابطه را براي سرگرمي ، خوش گذراني . يا نياز هاي روحي و جنسي در نظر مي گيرند . همين امر سبب مي شود از لحاظ روحي ، جسمي و جنسي طمه و آسيب ببينند .
بيشتر بخوانيد: چگونگي انتخاب بهترين همسر براي ازدواج
اشتباهات دوستي قبل از ازدواج
اشتباهات دوستي قبل از ازدواج دامنگير افرادي مي شود كه رابطه را بدون هدف خاص و يا ايجاد اصول و رعايت ها پيش مي برند .  اين رابطه در صورتي موفقيت آميز است كه از ابتدا با هدف ، شناخت و آگاهي شروع شود .اشتباهات دوستي قبل از ازدواج امروزه بيشتر شامل آسيب هاي ناشي از روابط نا مشروع مي باشد . كه در اين بين دختران بيشترين صدمه روحي ، رواني و جمساني را متحمل مي شوند . اين آمار بيشتر در جمعيت جواناني است كه در بلوغ جنسي به سر ميبرند ‌. اما به بلوغ عقلي نرسيده اند .
دوستي هاي بي پايه و اساسي كه از بدو شروع اشتباه و ناسالم هستند . دوستي هاي اينترنتي ، روابط بي ثبات مجازي ، دوستي هاي بي شناختي كه اكثر افراد بيوگرافي دور از حقيقتي را به همديگر مي دهند . همين موارد سبب مي شوند دوستي ها و روابط از اهداف و عرف و شرع خود دور شوند . از اين رو رابطه اي كه مي تواند به بهترين شكل بر قرار شود ، روابط مستحكم و پايداري را به وجود بياورد ، آينده ساز و هدفمند باشد . به خاطر نا آگاهي و شيوه هاي نا صحيح منجر به صدمات رواني و گاه جسمي مي شود كه جبران نا پذير هستند .
بيشتر بخوانيد: سن ازدواج پسر و معيارهاي آن چيست ؟
فوايد دوستي قبل از ازدواج
فوايد دوستي قبل از ازدواج چيست ؟ آيا اصلا اين روابط اثرات مثبتي بر زندگي متاهلي دارند ؟ در پاسخ به اين سوال بايد بگوييم دوستي قبل از ازدواج تحت شرايط خاص خود جواب مثبت مي دهد . اگر ميخواهيد از فوايد دوستي قبل از ازدواج بهره مند شويد بايد . با اصول و قواعد خاص خود رابطه بر قرار كنيد . يك رابطه بايد قبل از هر چيزي با شخصيتي كه با شما همخواني دارد صورت بگيرد . رابطه اي سالم و آينده ساز است كه با شناخت ، آگاهي ، منطق ، شعور و درك درست از دوستي و آشنايي باشد . رابطه اي كه با رعايت اصول و موازين شرعي و اخلاقي باشد . طرفين با ذهنيت و هدف درست وارد رابطه شوند . نه سرگرمي و لذت هاي نفساني . رابطه بايد باعث افزايش فهم و شخصيت شناسي پسر و دختر از همديگر شود .
آنها را با ملاك ها ، معيار ها ، خواسته ها ، انتظارات ، عقايد ، فرهنگ ، طرز فكر و شخصيت همديگر آشنا سازد . رابطه اي مفيد است كه حتي اگر طرفين بفهمند با هم سازگاري و تفاهم ندارند و به جدايي ختم شود . كمترين صدمات و آسيب هاي روحي ، رواني و جسماني با به جاي بگذارد . در صورتي يك رابطه را مفيد ميگوييم كه در طي دوران دوستي رابطه اي سالم باشد . براي آينده و زندگي مشترك راه را هموار سازد . علاوه بر اين آنقدر مفيد باشد كه بتواند يك زندگي مستحكم و پايدار را تشكيل دهد . در اين زمينه كمك گرفتن از مشاوره خانواده يكي از راه هاي مناسب براي كسب مهارت هاي كافي است .
بيشتر بخوانيد: اهميت سن در ازدواج موفق
سوالات متداول
روابط پنهاني دوستي هاي قبل از ازدواج صحيح است ؟
طبيعتاً انسان چيزي را پنهان مي كند كه از لحاظ شرع عرف و يا قانون مشكلي داشته باشد . به همين خاطر اگر روابط قبل از ازدواج با آگاهي خانواده ها ، هدفمند و سالم باشد نياز به پنهان كردن ندارد .
آيا دوستي هاي قبل از ازدواج كمك به شناخت زوجين مي كند ؟
اصولا اين رابطه بايد با همين هدف يعني شناخت و آشنايي از  اخلاق و رفتار ، طرز فكر و عقايد ، اهداف و برنامه هاي زندگي ، خواسته ها و انتظارات ايجاد شود . اگر به شكل درست و با فرد معقول و مناسبي ايجاد شود مي تواند همه اين نتايج را هم داشته باشد .
مهمترين اشتباهات دوستي هاي قبل از ازدواج چيست؟
مهم‌ترين اشتباهات بيشتر نتيجه رعايت نكردن موازين و اصول شرعي است . زياده روي در روابط عاطفي و جسمي و جنسي ، كه گاهي باعث وابستگي هاي شديد روحي و يا آسيب‌ هاي جسمي مي شود .
دوستي هاي قبل از ازدواج از منظر اسلام چيست ؟
از ديدگاه اسلام مرد مي تواند همسر آينده خود را از لحاظ زيبايي شناختي و يا برخي ملاك ها بسنجد . اما هر آنچه كه باعث انحرافات جنسي و روحي شود . يا از روي هوا و هوس باشد پذيرفته نمي شود .
بيشتر بخوانيد: سوالات مراسم خواستگاري چيست
خدمات مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
در اين راستا مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه خدمات متنوعي را در زمينه مشاوره زناشويي و زندگي مشترك به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .
منبع: The Difference Between Marriage and Friendship
 براي مشاوره در زمينه دوستي قبل از ازدواج خوب است يا بد ؟
از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه از سراسر كشور
با 09353000102 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره خيانت و ازدواج و كودك و افسردگي

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۸:۳۴ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

حدود معاشقه قبل از ازدواج چيست ؟

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|۵٫۰
۰۱
معاشقه قبل از ازدواج در چه حدودي بايد باشد ؟ اين مطلب جز اولين سوالات دختر و پسر زمان مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج است . در قدم اول بهتر است تعريف معاشقه را بدانيم . معاشقه قبل از ازدواج محبت و هم آغوشي قبل از رابطه جنسي است . معاشقه قبل از ازدواج صحبت هاي عاشقانه و نوازش هاي خاص مو و بدن است . معاشقه قبل از ازدواج هنر برانگيخته كردن همسر بدون رابطه جنسي كامل است . معاشقه قبل از ازدواج مي تواند كلامي و لمسي باشد . معاشقه قبل از ازدواج با دوستت دارم مي تواند آغاز شود و با لمس اندام و بازي با مو و لب ادامه پيدا كند . معاشقه قبل از ازدواج منحصرا بايد احساس آرامش روحي و جسمي به همسر بدهد و اورا براي داشتن يك رابطه جنسي كامل آماده كند .
بيشتر بخوانيد: بهترين سن براي ازدواج
درخواست معاشقه قبل از ازدواج
درخواست معاشقه قبل از ازدواج و البته دردورن نامزدي امر كاملا عادي است . با تغييرات فرهنگي كه اين روزها اتفاق افتاده دختر و پسر پيش از ازدواج يكديگر را ميبينند و با هم به مسافرت مي روند . و معمولا درخواست معاشقه قبل از ازدواج را دارند . درخواست معاشقه قبل از ازدواج و حتي پيش ازينكه حتي به خواستگاري بيايند هم ممكن است اتفاق بيفتد كه در فرهنگ ايراني اسلامي ما پسنديده نيست . درخواست معاشقه قبل از ازدواج هم آدابي دارد و اگر مراحلش بدرستي طي نشود باعث ماندگار شدن خاطرات بدي از دوران پيش از ازدواج مي شود . درخواست معاشقه قبل از ازدواج معمولا از طرف مرد ها صورت مي گيرد . آقايون بايد اين مسئله را در نظر داشته باشند كه حتي در درخواست معاشقه قبل از ازدواج نبايد عجله كنند . ابتدا بايد از طريق كلام معاشقه را آغاز كنند و سپس بصورت لمسي درخواست معاشقه كنند .
بيشتر بخوانيد: عوامل ازدواج ناموفق
داشتن معاشقه قبل از ازدواج
داشتن معاشقه قبل از ازدواج نياز به مهارت دارد . براي فراگيري و دانستن زمان درست داشتن معاشقه قبل از ازدواج بهتر است به مشاوره خانواده مراجعه كنيم . داشتن معاشقه قبل از ازدواج و قبل از عمل دخول باعث بوجود آمدن آرامش خاطر مخصوصا در زن است . معاشقه قبل از ازدواج جز لحظات و خاطرات دوست داشتني دختر و پسر است . معاشقه قبل از ازدواج باعث افزايش حس دوستي و صميميت بين زن و شوهر مي شود . مشاوره قبل از ازدواج فقط براي بررسي شخصيت دختر و پسر نيست . يك مشاوره ازدواج حرفه اي حتي تكنيك هاي درخواست معاشقه قبل از ازدواج را هم آموزش مي دهد . براي داشتن معاشقه قبل از ازدواج حتما بايد دختر و پسر ميل و آمادگي داشته باشند . براي داشتن يك معاشقه قبل از ازدواج خوب مكان عاشقانه اي را انتخاب كنيد و در هر جايي درخواست معاشقه نكنيد .
بيشتر بخوانيد: مشاوره ازدواج آنلاين
حكم معاشقه قبل از ازدواج
حكم معاشقه قبل از ازدواج با توجه به فرهنگ و دين يك كشور متفاوت است . اما در ايران حكم معاشقه قبل از ازدواج با توجه به شرايط دختر و پسر داده شده است . اگر دختر و پسر در دوره نامزدي و به شرط عقد موقت يا عقد دائم هستند هيچ مانعي براي درخواست معاشقه قبل از ازدواج وجود ندارد . اما اگر دختر و پسر در دوره آشنايي و خواستگاري بسر ميبرند حكم معاشقه قبل از ازدواج آنها مانند دو فرد غريبه و نا محرم وجود است . داشتن معاشقه قبل از ازدواج و در دوره ي خواستگاري به هيچ وجه جايز و پسنديده نيست . معاشقه قبل از ازدواج حتي در دوره نامزدي هم نبايد از يك سري حدود خارج شود . حكم معاشقه قبل از ازدواج درست است كه در زمان عقد جايز و حلال است اما بهتر است اين معاشقه منجر به دخول نشود .
بيشتر بخوانيد: مشاوره ازدواج تلفني
روانشناسي معاشقه قبل از ازدواج
روانشناسي معاشقه قبل از ازدواج و تاثيرات آن درداشتن يك ازدواج موفق اهميت زيادي دارد . در روانشناسي معاشقه قبل از ازدواج نكته مهم و كليدي چگونگي آغاز معاشقه است . از لحاظ روانشناسي براي داشتن يك رابطه جنسي موفق و شاد بايد قبل آن يك معاشقه درست و كامل داشت . روانشناسي معاشقه قبل از ازدواج اين نكته را نشان داده كه زوجيني كه قبل از انجام رابطه جنسي پيشنوازي كامل و درستي داشتند رضايت مندي بيشتري از زندگي خود داشته اند . در روانشناسي معاشقه قبل از ازدواج بيان مي شود كه زنان بوسيله صدا و مردان از طريق تصوير به لذت و احساس برانگيختگي دست مي يابند . مشاوران خانواده به كيفيت و مدت زمان معاشقه تاكيد زيادي مي كنند . مشاوران خانواده معتقدند براي داشتن يك رابطه زناشويي خوب و يك ازدواج موفق طولاني مدت ، معاشقه تاثير بسزاي دارند .
بيشتر بخوانيد: مشاوره پيش از ازدواج
چگونگي يك معاشقه كامل
مدت زمان و توجه به نقاط خاص در يك معاشقه اهميت زيادي دارد . عمل معاشقه از طرف زن و مرد لذت بخش است . اما براي خانم ها انجام معاشقه لذت بيشتري دارد و هر چه مدت زمان معاشقه افزايش يابد زودتر آماده انجام رابطه جنسي مي شوند .
متاسفانه بعضي آقايون حتي با گذشت چندين سال از عمر زندگي مشتركشان نسبت به اين مسئله توجه كامل را ندارند . مدت زمان معاشقه ميتواند از بيست تا چهل دقيقه طول بكشد يا حتي از پيامك زدن قبل از آمدن به خانه شروع شود و حتي شامل بوسه هاي كوچك يا دوستت دارم هم مي شود . اما بعضي به غلط تصور مي كنند معاشقه محدود به تخت خواب و چند دقيقه قبل از انجام رابطه جنسي است . مرد ها بهتر است به غير از نقاط خاص بدن به نرمه گوش ، گردن و حتي ماساژدادن همسر هم توجه كنند تا بتوانند رابطه لذت بخشي را براي همسرشان آغاز كنند .
بيشتر بخوانيد: مشاوره ازدواج آنلاين
بايد و نبايد هاي قبل از معاشقه و رابطه جنسي
قبل از هر چيز بهتر است بدانيد به باور هاي غلط قبل از انجام معاشقه و نزديكي بايد بي توجه بود . بعضي به غلط تصور مي كنند استفاده از نوشيدني ها و مواد انرژي زا به بهبود لذت يك رابطه كمك مي كند . در صورتيكه با استفاده از مواد و نوشيدني هاي انرژي زا از اصل اين عمل كه رسيدن به ارامش است دور مي شويد . از خوردن غذاي چرب و پر انرژي دوري كنيد و وعده غذايي سبك و حتي آجيل و ميوه را جايگزين كنيد . از بحث و جدل با همسرتان پرهيز كنيد تا رابطه عاشقانه اي برقرار كنيد . در زمان معاشقه از حرف زدن در مورد شارژ و مشكلات ساختمان و امور روز مره فاصله بگيريد و در مورد عشق به زندگي تان صحبت كنيد . از ديدن فيلم هاي پورن بشدت دوري كنيد و با تخيل و توقع بالا وارد رابطه نشويد .
بيشتر بخوانيد: ويژگي هاي زنان و مرداني كه آمادگي ازدواج دارند ؟
نكات مهم معاشقه قبل از ازدواج
قبل از ازدواج بايد در مورد مسائل و حد وحدود رابطه جنسي هم صحبت كنيد . آموزش درست رابطه جنسي معمولا در كشور ما توسط خانواده ها صورت نمي گيرد . بهتر است براي آشنايي با نكاتي كه در يك رابطه جنسي سالم بايد رعايت شود به يك مشاور موفق مراجعه كنيد . حدود معاشقه با حدود يك رابطه جنسي كامل فرق دارد . معاشقه با همخوابگي كاملا متفاوت است . معاشقه با كلام آغاز و فقط به هم آغوشي ختم مي شود . باورها و دانسته هاي غلط در رابطه جنسي مي تواند ضربه جبران ناپذيري به زندگي زناشويي وارد كند . فانتزي هاي جنسي كه اين روزها در زندگي زوجهاي جوان باب شده مي تواند عمر يك زندگي موفق را كوتاه و نابود كند . خلاق بودن در معاشقه مي تواند هيجان يك رابطه را افزايش دهد و باعث دلبستگي بيشتر بين زوجين شود .
بيشتر بخوانيد: موفقيت در ازدواج
تفاوت معاشقه و رابطه جنسي قبل و بعد از ازدواج
معاشقه و داشتن رابطه جنسي در دختر و پسري كه فقط قصد ازدواج دارند با كسي كه در دوره نامزدي قرار دارد كاملا متفاوت است . زمانيكه دختر و پسر قبل از ازدواج و خواستگاري به دنبال معاشقه و رابطه جنسي كامل بروند ، اين عمل فقط از روي كنجكاوي و هوس است . اما در معاشقه بعد از عقد اين عمل باعث دلبستگي و علاقه مي شود . تجربه رابطه جنسي قبل از ازدواج باعث بالا رفتن توقعات در رابطه بعد از ازدواج مي شود . و اگراين توقع رفع نشود شكاف عاطفي بين زن و شوهر اتفاق مي افتد . تجربه رابطه جنسي قبل از ازدواج باعث ايجاد مهارت در فرد مي شود . و زمانيكه اين فرد تصميم به ازدواج بگيرد قاعدتا به سراغ همسري خواهد رفت كه اين تجربه را ندارد و اين ناهماهنگي باعث ناكامي در ازدواج مي شود .
بيشتر بخوانيد: تست مشاوره قبل از ازدواج
آسيب هاي معاشقه و رابطه جنسي فانتزي در ازدواج
اين روزها با پيشرفت سريع تكنولوژي و دسترسي به اينترنت متاسفانه آسيب هاي ازدواج هم افزايش يافته است . دسترسي به فيلم هايي كه روابط نامشروع ودر پي آن تكنيك هاي فانتزي و نادرست را آموزش مي دهند ، باعث ايجاد آسيب در زندگي زناشويي شده است . افزايش توليد فيلم هاي پورن و تماشاي آن ها توسط دختران و پسران تصورات جنسي يك رابطه را تغيير داده است . الگو برداري غلط از اين فيلم ها باعث شده توقعات جنسي از يك رابطه سالم بالا برود . و اگر طرف مقابل قادر به پاسخگويي اين نياز نباشد متاسفانه روابط زوجين دچار تنش مي شود . اين تنش خاص زندگي زوج هاي جوان نيست و متاسفانه اين بحران گريبان خانواده هاي ميانسال جامعه را هم گرفته است . در اين شرايط بهتر است براي افزايش آگاهي و بالابردن سواد يك رابطه درست به مشاور خانواده مراجعه كنيم .
بيشتر بخوانيد: بهترين سن ازدواج از نظر اسلام
اصول كلي رابطه زناشويي
در رابطه جنسي و معاشقه از كسي الگوبرداري نكنيد و با توجه به توانايي هاي خودتان پيش برويد . زماني وارد رابطه جنسي شويد كه هم خودتان آماده باشيد هم بتوانيد خواسته هاي طرف مقابل را برآورده كنيد . رابطه زناشويي را محدود به نزديكي نكنيد و به پيش نوازي و آماده كردن همسرتان هم توجه كنيد . سعي كنيد از روش تكراري استفاده نكنيد و در انجام اين مراحل با توجه به خصوصيات و علايق همسرتان پيش بروبيد .
وارد روابط آسيب زننده و فانتزي هاي جنسي غلط نشويد . بهداشت بدن و دندان را رعايت كنيد از قرص هاي خوش بو كننده دهان استفاده نكنيد . قرص سطح هورمون ها ي جنسي را در بدن كاهش مي دهد . به شرايط مكاني كه براي انجام رابطه در نظر داريد توجه كنيد كه بيش از اندازه گرم يا سرد نباشد . از نور مناسب در اتاق استفاده كنيد و حتي از نور شمع و شمع آرايي غافل نشويد . توجه داشته باشيد كه بعد از رابطه هر دو طرف به اوج لذت جنسي رسيده باشند كه اگر چنين اتفاقي نيفتاده باشد بي ميلي به رابطه در وجود زن يا مرد اتفاق خواهد افتاد .
بيشتر بخوانيد: تست روانشناسي قبل از ازدواج
سوالات متداول
 آيا معاشقه قبل از ازدواج صحيح است ؟
معاشقه اگر دردوره نامزدي كه عقد موقت يا دائم خوانده شده صورت بگيرد كاملا درست است و باعث دلبستگي بين دختر و پسر مي شود . اما دردوره آشنايي به هيچ وجه جايز نيست .
 تاثير معاشقه قبل از ازدواج در زندگي مشترك چيست ؟
قبل از ازدواج دردوره نامزدي بهتر است فقط معاشقه صورت گيرد كه باعث مي شود زوجين براي شروع شدن زندگي مشترك و داشتن رابطه كامل ذوق و عطش بيشتري داشته باشند ، بهتر است انجام رابطه كامل جنسي به بعد از ازدواج موكول شود .
 مرز معاشقه قبل از ازدواج كجا تعريف مي شود ؟
حدود معاشقه با توجه به فرهنگ و نظر دختر وپسر تعريف مي شود اما معاشقه شامل عشق بازي كلامي ، لمسي و نوازش مي شود و انجام رابطه جنسي كامل در آن تعريف نشده در اصل معاشقه يعني ايجاد برانگيختگي هيجاني .
 آيا درخواست معاشقه قبل از ازدواج را بايد پذيرفت ؟
زمانيكه دختر و پسر تصميم قطعي براي ازدواج گرفتند و محرم شدند اين درخواست كاملا بجا و درست است اما بهتر است تا قبل از ازدواج رسمي و زمانيكه زندگي مشترك زناشويي را شروع نكردند فقط به معاشقه اكتفا كنند .
 داشتن معاشقه قبل از ازدواج خوب است ؟
بله اصلا خود ازدواج و انجام رابطه كامل درست به كيفيت معاشقه قبل از آن بستگي دارد ، زمانيكه معاشقه صورت ميگيرد سطح هيجان و دلبستگي و عشق بالا مي رود و اين باعث داشتن يك رابطه سالم و لذت بخش جنسي مي شود .
بيشتر بخوانيد: نكات مهم ارتباط قبل از ازدواج چيست ؟
خدمات تلفني و آنلاين مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .
در اين راستا مركز مشاوره روانشناسي و خانواده خدمات متنوعي را در زمينه مشاوره آنلاين ازدواج به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .
منبع : Married and Flirting: What’s Healthy vs. What Crosses the …
 براي مشاوره در زمينه حدود معاشقه قبل از ازدواج چيست ؟
از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه از سراسر كشور
با 09353000102 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره خيانت و ازدواج و كودك و افسردگي

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۵:۱۹ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

سن مناسب براي ازدواج

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|۵٫۰
۰۱
سن مناسب براي ازدواج مسئله‌ اي است كه هم در مورد ازدواج دختران و هم در مورد ازدواج پسران بسيار مهم مي باشد . بار ها در پرونده‌ هاي مشاوره خانواده و جلسات مشاوره ازدواج مواردي وجود داشته است كه ازدواج زود هنگام باعث آسيب جسمي و روحي زوج شده است و منجر به نتايجي مانند طلاق عاطفي و جدايي شده است . از اين رو تشخيص سن مناسب براي ازدواج بسيار حياتي است . علم روانشناسي در شاخه روانشناسي ازدواج توانسته است با تكيه بر سال‌ ها پژوهش و تحقيق سن مناسب براي ازدواج را به صورت تقريبي مشخص كند . سن مناسب براي ازدواج از ديدگاه روانشناسي بر اساس اصول و معيار هايي تعيين شده است كه تمامي آن ها در ازدواج موفق تاثير گذار هستند .
بيشتر بخوانيد:ويژگي هاي بهترين همسر چيست ؟
سن مناسب براي ازدواج
سن مناسب براي ازدواج بيش از آنكه توسط ديگران به فرد پيشنهاد يا تحميل شود به تشخيص خود فرد بستگي دارد . اينكه فرد تا چه اندازه از لحاظ شخصيتي ، رواني ، عاطفي و مادي آمادگي ازدواج را در خود ببيند در تعيين سن مناسب براي ازدواج بسيار مهم است . در واقع تشخيص اينكه آيا فرد در سن مناسب براي ازدواج قرار دارد يا خير ، جداي از ملاك هاي مادي و ظاهري كار آساني نمي باشد . اما روانشناسان و كارشناسان مشاوره قبل از ازدواج به علت داشتن دانش و سال ها تجربه در اين زمينه ميتوانند طي چند جلسه مشاوره تشخيص دهند كه آيا فرد به كمال و بلوغ لازم براي شروع زندگي مشترك رسيده است يا خير .
بيشتر بخوانيد: تفاوت سني مناسب براي ازدواج
سن مناسب ازدواج براي خانم ها
سن مناسب ازدواج براي خانم ها با توجه به چه نكاتي تعيين مي شود ؟ به طور كل ، طبيعت زنان از نظر جسمي و روحي رواني بسيار ظريف تر و لطيف تر از مردان است از اين رو در مواقع تنش و شرايط سخت عموما زنان آسيب پذيرترند . يكي از مواردي كه احتمال آسيب جسمي و روحي در آن براي زنان بسيار زياد است مسئله ازدواج است البته ازدواجي كه اصولي و موفق نباشد . سن ازدواج در موفقيت يا عدم موفقيت آن بسيار موثر است از اين رو تشخيص سن مناسب ازدواج براي خانم ها بسيار مهم است .
پيش از هر چيزي رسيدن به بلوغ جسمي و جنسي در تعيين سن مناسب براي ازدواج خانم ها اهميت دارد چرا كه در صورت عدم بلوغ جنسي آسيب هايي كه در پي روابط زناشويي به جسم فرد وارد مي شود بسيار خطرناك و جدي هستند و حتي ممكن است توانايي باروري فرد را تهديد كنند . پس از بلوغ جنسي ، بلوغ عاطفي ، فكري ، روحي و در كل بلوغ شخصيتي فرد در سن مناسب ازدواج براي خانم ها تاثير گذار هستند . اينكه فرد بتواند مصلحت خود را تشخيص دهد ، آگاهي لازم را از زندگي زناشويي داشته باشد ، به آن متمايل باشد و با انتخاب و خواست خود در مورد ازدواج تصميم بگيرد همگي از مواردي هستند كه به عنوان بلوغ در تعيين سن مناسب ازدواج تاثير گذار هستند .
بيشتر بخوانيد: مشاوره پيش از ازدواج
سن مناسب براي ازدواج موفق
سن مناسب براي ازدواج موفق به گونه اي در نظر گرفته شده است كه احتمال موفقيت ازدواج طبق آمار ، در رنج سني تعيين شده بيشتر است . اما مواردي هم وجود دارد كه خارج از اين محدوده سني ازدواج كرده اند و توانسته اند ازدواج موفقي را داشته باشند .
پس تعيين سن مناسب براي ازدواج موفق به اين معنا نمي باشد كه تمام افراد صرفاً در رنج سني تعيين شده مي توانند ازدواج موفق را تجربه كنند بلكه هر زمان كه فرد احساس كند به ثبات و تكامل شخصيتي لازم دست پيدا كرده است و آمادگي مادي لازم براي ازدواج را دارد مي توان گفت كه در سن مناسب براي ازدواج موفق قرار دارد . اما علم روانشناسي ازدواج با در نظر گرفتن تمامي موارد مهم و تاثير گذار توانسته است محدوده سني ۲۳ تا ۲۵ سال را براي زنان و ۲۷ تا ۲۹ سال را براي مردان به عنوان سن مناسب براي ازدواج موفق در نظر بگيرد .
بيشتر بخوانيد: مهمترين نكات سن ازدواج براي دختران و پسران
سن مناسب براي ازدواج از نظر اسلام
سن مناسب براي ازدواج از نظر اسلام به صورت دقيق مشخص نشده است و اسلام به سن خاصي براي ازدواج زن و مرد مستقيما اشاره نكرده است . اما در آيات و روايات بسياري در مورد ازدواج و جوانب مختلف آن بار ها صحبت شده است . در مورد سن مناسب براي ازدواج از نظر اسلام نيز چنين بيان شده است كه فرد بايد به بلوغ برسد و بتواند در شرايط مختلف مصلحت خود را تشخيص دهد و تمايل به ازدواج را در خود احساس كند . يعني در اسلامي صريحاً به جوانب مختلف بلوغ مانند بلوغ جنسي ، بلوغ شخصيتي و بلوغ فكري اشاره شده است و ازدواج را در سني مناسب دانسته است كه فرد به اين بلوغ رسيده باشد .
نكته مهمي كه از در اسلام در مورد سن ازدواج به آن اشاره شده است مسئله تمايل فرد است يعني حتي اگر فرد به بلوغ لازم رسيده باشد اما تمايل به ازدواج نداشته باشد نمي‌توان گفت كه در سن مناسبي قرار دارد . به طور كل اسلام حداقل سن لازم براي ازدواج دختران را ۹ سالگي و حداقل سن لازم براي ازدواج پسران را ۱۵ سالگي در نظر گرفته است .
بيشتر بخوانيد:  آيا استخاره براي ازدواج صحيح است ؟
سن مناسب ازدواج براي جوانان
سن مناسب ازدواج براي جوانان متاسفانه امروزه تحت تاثير عوامل مادي و اقتصادي قرار گرفته است . به دليل فرهنگ هاي نادرستي كه در مورد ازدواج به وجود آمده است و همينطور شرايط سخت زندگي مدرن امروزي ، سن مناسب ازدواج براي جوانان روز به روز در حال افزايش است . تحولات فرهنگي ، تربيت اجتماعي و خانوادگي ، سيستم آموزشي ، شرايط زندگي و . . . . همگي باعث شده اند كه شكل گيري بلوغ لازم براي ازدواج در افراد به تاخير بيفتد و افراد تمايل به ازدواج و آمادگي آن را دير تر در خود احساس كنند .
نبود آگاهي كافي و بينش درست در مورد ازدواج باعث شده است كه بجاي ازدواج در سن مناسب بيشتر شاهد ازدواج هاي زود هنگام يا ازدواج هاي دير هنگام باشيم . اما ميتوان با كمك نهاد هاي فرهنگي مرتبط مانند مراكز مشاوره قبل از ازدواج ، فرهنگ سازي لازم را در مورد ازدواج انجام داد تا شاهد ازدواج هاي موفق در سنين مناسب باشيم .
بيشتر بخوانيد: معيارهاي اصلي ازدواج موفق را بهتر بشناسيم
سوالات متداول
سن مناسب براي ازدواج در ايران چيست ؟
سن مناسب براي ازدواج در ايران تحت تاثير فرهنگ موجود در محل زندگي و شرايط اقتصادي افراد است و اين باعث شده است كه نوسان سني زيادي در مورد سن ازدواج در ايران وجود داشته باشد .
سن مناسب براي ازدواج از ديدگاه اسلام ؟
همانطور كه گفته شد اسلام ازدواج را نه براي زنان و نه براي مردان به سن خاصي محدود نكرده است و بلوغ و تمايل فرد را براي ازدواج در اوليت قرار داده است . با اين حال در اسلام به حداقل سن لازم اشاره شده است كه اين سن براي دختران ۹ سالگي و براي پسران ۱۵ سالگي ميباشد .
آيا سن مناسب ازدواج براي زنان و مردان مشابه است ؟
قطعا سن مناسب ازدواج براي زنان و مردان مشابه نميباشد چرا كه طبيعت زن و مرد كاملا از نظر جسمي و روحي رواني با يكديگر متفاوت است و اين تفاوت هاي فطري باعث شده است كه بلوغ در هر كدام در سن خاصي ايجاد شود . براي مثال همين تفاوت در رسيدن به بلوغ باعث شده است كه مردان نسبت به زنان دير تر مسئوليت پذير شوند و دير تر به بلوغ فكري برسند .
سن مناسب ازدواج براي دختران چند سال است ؟
سن مناسب ازدواج براي دختران از نظر روانشناسي ۲۳ تا ۲۵ سالگي است و انتظار ميرود فرد در اين سن به آمادگي لازم براي ازدواج رسيده باشد .
سن مناسب براي ازدواج از نظر روانشناسان چند سال است ؟
سن مناسب براي پسران رنج سني ۲۷ تا ۲۹ سال است و براي دختران نيز از ۲۳ تا ۲۵ ميباشد .
بيشتر بخوانيد: معيارهاي يك پسر خوب براي ازدواج
خدمات تلفني و آنلاين مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .
در اين راستا مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه خدمات متنوعي را در زمينه مشاوره تلفني ازدواج موفق به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .
منبع :Best Age to Get Married: What Math Tells Us 
 براي مشاوره در زمينه سن مناسب براي ازدواج
از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه از سراسر كشور
با 09353000102 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره خيانت و ازدواج و كودك و افسردگي

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۶:۳۱ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

راهكارهاي ازدواج موفق

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|۵٫۰
۰۱
راهكارهاي ازدواج موفق همچون پلي است براي عبور از يك پرتگاه كه اگر به درستي از آن عبور كنيد قطعا به يك ازدواج موفق دست خواهيد يافت . براي انتخاب درست راهكارهاي ازدواج موفق بهتر است ابتدا به خودتان نگاهي بياندازيد . همانطور كه مي دانيد براي يك جهانبيني درست ابتدا بايد يك خودشناسي درست داشته باشيد . شخصيت درونيتان را به چالش بكشيد و خواسته ها و معيارهاي ازدواج را براي خودتان مشخص كنيد . بعد از مشخص كردن ملاك هاي ازدواجتان مشخص كنيد هدفتان از ازدواج چيست و با ازدواج انتظار چه تغييري در زندگيتان داريد . با همين چند كار ساده به بسياري از راهكارهاي ازدواج موفق دست پيدا كرده ايد . اگر در پيدا كردن هريك از موارد راهكارهاي ازدواج موفق به مشكل برخورديد به يك مركز مشاوره ازدواج مراجعه كنيد .
بيشتر بخوانيد: مهمترين معيارها و شرايط ازدواج دختر چيست
راهكارهاي ازدواج موفق از نظر روانشناسي
راهكارهاي ازدواج موفق از نظر روانشناسي نيز تعريف شده است . روانشناسان با در نظر گرفتن چارچوب هاي تخصصي مثل ميزان اختلاف سني ، شخصيت هاي فردي ، موقعيت مالي و اجتماعي و … و با تست هاي ازدواج و جلسات مشاوره خانواده نسبت به ملاك هاي شخصي هر فرد مي توانند يك ازدواج موفق را براي افراد رقم بزنند .ازجمله  راهكارهاي ازدواج موفق از نظر روانشناسي نگاه افراد به فلسفه ازدواج است اينكه خواسته هاي يك زوج از ازدواج ، مشترك باشد مي تواند تاثيرمفيدي را بر روي زندگي مشترك بگذارد .
همچنين اعتقادات و اهميت دين نيز در جامعه و فرهنگ ما براي ازدواج امري مهم تلقي مي شود . از جمله راهكارهاي ازدواج موفق از نظر روانشناسي بد نيست به بلوغ فكري و بلوغ جنسي نيز اشاره كنيم يكي از شروط مهم براي ازدواج اين است كه هردو طرفين به يك ثبات عقلي و دركي رسيده باشند تا توان اداره يك زندگي و مقابله با مشكلات را داشته باشند .
بيشتر بخوانيد: شرايطي كه يك ازدواج خوب بايد داشته باشد چيست ؟
راهكارهاي ازدواج موفق از نظر اسلام
راهكارهاي ازدواج موفق از نظر اسلام بسيار ساده و بيشتر براي ترويج ازدواج آسان است . دين اسلام ازدواج را كامل كننده نيمي از دين انسان تشبيه كرده است و ازدواج را امري مهم براي سعادت انسان تلقي مي كند و از همين رو تمام راهكارهاي دين به صورتي شكل گرفته كه فردي كه قصد ازدواج دارد به راحتي براي اين امر مقدس اقدام نمايد . در نتيجه راهكارهاي ازدواج موفق از نظر اسلام سعي در ترويج جوانان به ازدواج آسان دارد و بسيار ذكر شده كه هيچگاه براي ازدواج نگران مسائل مالي نباشيد و به رزاقيت خداوند اعتماد داشته باشيد .
با توجه به راهكارهاي دين اسلام براي ازدواج موفق بهتر است جوانان به دنبال مقايسه زندگي خود با ديگران نباشند و اهداف مشخص خود را داشته باشند و در زندگي مشترك سعي كنند با قناعت آرامش را ميهمان سفره زندگيشان كنند . در دين اسلام با الگو قرار دادن زندگي مشترك حضرت فاطمه (س) و علي (ع) مي توان بهترين راهكارهاي يك ازدواج موفق را بدست آورد و از آن در زندگي مشترك شخصي استفاده نمود .
بيشتر بخوانيد: بهترين سن براي ازدواج
راهكارهاي ازدواج موفق براي دختران
راهكارهاي ازدواج موفق براي دختران از جمله نگراني هاي مادران مي باشد . با توجه به تغيير روند زندگي در دهه هاي اخير و تغيير نحوه ازدواج هاي سنتي اغلب والدين ، نگران نحوه انتخاب همسر فرزند خود ازجمله دخترشان هستند . در گذشته با دخالت مستقيم خانواده در ازدواج فرزند فرد مورد نظر ابتدا مورد تاييد خانواده قرار مي گرفت درنتيجه خانواده احساس آرامش بيشتري مي كرد . اما امروزه كه نحوه ازدواج ها دچار تغييراتي شده كه خانواده ها دخالت كمتري در انتخاب همسر فرزندشان دارند بهتر است براي تشخيص صلاحيت خواستگار به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه كنند .
همچنين جلسات خواستگاري ، ديدارهاي دوران نامزدي براي شناخت بيشتر از يكديگر و آشنايي از جزئيات رفتاري يكديگر بسيار مفيد است البته بهتر است سعي كنيد در اين دوران دچار وابستكي هاي عاطفي نشويد تا بتوانيد با عقل و منطق تصميم بگيريد .
بيشتر بخوانيد: مناسب ترين و بهترين اختلاف سني براي ازدواج
راهكارهاي ازدواج موفق براي پسران
راهكارهاي ازدواج موفق براي پسران نيز از اهميت بالايي برخوردار است . در انتخاب معيارهاي ازدواج مهم ترين امر خودشناسي است كه پيش تر به آن اشاره كرديم . در فرهنگ ما كه پسران براي درخواست ازدواج پيش قدم مي شوند لازم است كه در وحله اول خودشناسي كاملي داشته باشند سپس معيارهاي منطقي درستي داشته باشند تا در انتخاب همسر دچار مشكل نشوند . نكته حائز اهميت در انتخاب پسران اين است كه ظاهر بين نباشند و ملاك هاي خود را صرفا بر اساس زيبايي و يا ماديات طراحي نكنند . اهميت دادن به اصالت خانوادگي و شخصيت فردي و اعتقادات مذهبي اهداف مشترك در زندگي بسيار مهم تر از زيبايي هاي ظاهري است .
بيشتر بخوانيد: انتخاب همسر از ديدگاه روانشناسي ازدواج
خدمات تلفني و آنلاين مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .
در اين راستا مركز مشاوره خانواده و روانشناسي خدمات متنوعي را در زمينه مشاوره آنلاين قبل از ازدواج به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .
منبع : How To Have A Happy Marriage: 7 Powerful Secrets From …
 براي مشاوره در زمينه راهكارهاي ازدواج موفق 
از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه از سراسر كشور
با 09353000102 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره خيانت و ازدواج و كودك و افسردگي

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۶:۰۵ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

راه هاي ازدواج موفق

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|۵٫۰
۰۱
راه هاي ازدواج موفق ممكن است پيچيده بنظر برسد اما اگر از جزئيات آن و نحوه بكار گيري در زندگي آگاه باشيد نه تنها پيچيده و سخت نيست بلكه به سادگي تغييرات مثبت شگفت انگيزي در زندگي مشترك ايجاد مي كند .براساس تحقيقات و نظر روانشناسان  راه هاي ازدواج موفق به عوامل زيادي بستگي دارد . براساس اين تحقيقات با انجام آزمايشات و تست هاي روانشناسي بر روي زوج هاي زيادي به اين نتيجه رسيده اند كه عواملي مانند اختلاف سن ، تفاوت هاي فرهنگي و مالي و اعقايد و مذهب مي تواند در داشتن يك ازدواج موفق موثر باشد . راه هاي ازدواج موفق همانند شاه كليدي است كه همه ي در هاي بسته به واسطه آن باز مي شود درنتيجه با استفاده از راه هاي ازدواج موفق به زندگي ايده آلتان دست پيدا مي كنيد .
بيشتر بخوانيد: اهميت سن در ازدواج موفق
راه هاي ازدواج موفق و سالم
راه هاي ازدواج موفق و سالم شما را در داشتن يك زندگي شاد و موفق كمك مي كند . براي داشتن يك ازدواج موفق لازم است ابتدا انتخاب درستي از كسي كه قرار است سال ها شريك و همراهتان باشد داشته باشيد . براي اطمينان از انتخابتان لازم است ابتدا زمينه لازم براي انتخابتان را فراهم كنيد . يكي از پيش نياز هاي مهم براي انتخاب همسر اين است كه ابتدا شرايط خود و خواسته هايتان را بسنجيد و در حقيقت نگاه واقع بينانه اي به خود و زندگيتان داشته باشيد سپس به سراغ مراحل بعدي برويد . در مرحله بعدي لازم است ليستي از معيارهاي ازدواج تهيه كنيد و مشخص كنيد كدام يك از ملاك ها برايتان الويت دارد درنتيجه هنگام آشنايي با فردي كه قرار است همسرآينده تان شود او را با ليستتان مقايسه كنيد.
همانطور كه مي دانيد راه هاي ازدواج موفق و سالم شما را از سردرگمي و ترس از انتخاب در مي آورد و راه را پيش رويتان قرار مي دهد . راه هاي ازدواج موفق و سالم را مي توانيد توسط راهنمايي از مشاوره قبل از ازدواج نيز بدست بياوريد و به كمك او از انتخابتان مطمئن تر شويد .
بيشتر بخوانيد: موفقيت در ازدواج
مهارت ها و راه هاي ازدواج موفق
مهارت ها و راه هاي ازدواج موفق تنها براي قبل از ازدواج نيست و در بسياري از موارد راه ميانبري براي بهبود بخشيدن به زندگي كساني است كه سال هاست زندگي مشترك را آغاز كرده اند . با بكارگيري مهارت ها و راه هاي ازدواج موفق سعي كنيد به زندگي كه دچار روزمرگي شده است انرژي تازه اي بدهيد و همه چيز را از نو پايه گذاري كنيد .
گذشته را فراموش كنيد به دنبال اصلاح اخلاق و رفتار هاي خود باشيد سپس از همسرتان بخواهيد در فرصتي مناسب با شما صحبت كند و با هم مشكلات را برطرف كنيد قبل از آنكه شروع به گله و شكايت از هم ديگر كنيد ليستي از ويژگي هاي مثبت همسرتان را تهيه كنيد . سپس بزرگ ترين عيب همسرتان را با او درميان بگذاريد و از او بخواهيد كه براي بهبود زندگيتان در برطرف كردن آن رفتار يا عادت سعي كند . قطعا شاهد بهبود روز به روز شرايط زندگيتان خواهيد بود . و در آخر اگر مشكل در اين مرحله نيز قابل حل نبود بهتر است آن را با يك مشاوره ازدواج درميان بگذاريد تا با تجربه و تخصص به كمك شما بيايد در اين مرحله حتي مي توانيد به راحتي با مشاوران تلفني در ارتباط باشيد و رفتار هاي خود و همسرتان را مديريت كنيد .
بيشتر بخوانيد: عوامل ازدواج ناموفق
مهمترين راه هاي ازدواج موفق
مهمترين راه هاي ازدواج موفق تطابق خواسته ها و معيارهاي ازدواج با همسر است . از ديگر نكات مهم و اساسي كه در زندگي مشترك بسيار ضروري است گذشت است . گاهي لازم است در برخي موارد از خود فداكاري و گذشت نشان دهيد و خواسته ي همسرتان را نيز در نظر بگيريد قطعا بعد از گذشت چند وقت در موضوعات ديگر شما شاهد گذشت همسرتان خواهيد بود و به اين ترتيب هيچگاه دچار مشكلات بزرگ تر نمي شويد چرا كه همواره هردو به دنبال فراهم كردن آرامش يكديگر هستيد .
بيشتر بخوانيد:نشانه‌ هاي مرداني كه قصد ازدواج دارند چيست ؟
بهترين راه هاي ازدواج موفق
بهترين راه هاي ازدواج موفق توسط تحقيقات روانشناسان معتبر تعيين شده است اما با توجه به شرايط خاص زندگي هر فرد نسبت به فرد ديگر همواره بهترين مشاور هر كس در زندگي خود اوست تنها در برخي موارد به دليل پيچيدگي و يا استرس ها و فشارهاي رواني ممكن است به تنهايي قادر به تصميم گيري درست نباشيم در اين صورت راهنمايي از يك عامل سوم معتبر و آگاه بسيار مفيد است كه مشاوره هاي ازدواج و خانواده  براي همين امر آماده خدمت رساني هستند .
بيشتر بخوانيد: نشانه‌ هاي مرداني كه قصد ازدواج ندارند چيست ؟
خدمات تلفني و آنلاين مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .
در اين راستا مركز مشاوره روانشناسي و خانواده خدمات متنوعي را در زمينه ازدواج موفق آنلاين به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .
منبع : ۱۱ Ways To Make Your Long-Term Marriage Happier
 براي مشاوره در زمينه راه هاي ازدواج موفق
از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه از سراسر كشور
با 09353000102 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره خيانت و ازدواج و كودك و افسردگي

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۳۱:۵۱ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)

راز زندگي موفق چيست ؟

به نقل از مركز مشاوره آويژه:|۵٫۰
۰۱
راز زندگي موفق يك سوال بزرگ در ذهن تمام زوج‌ هايي است كه مادام احساس مي كنند كه زندگي مشترك آن ها در وضعيت ايده آل خود نمي باشد . راز زندگي موفق هرگز محدود به يك جنبه خاص مانند عشق يا وضعيت مالي نمي باشد . بلكه راز زندگي موفق نكاتي اصولي هستند كه تمام جوانب زندگي را تحت شعاع قرار مي دهند . راز زندگي موفق گنجينه اي از مهارت ها مي باشد كه بخش بزرگي از آن اكتسابي و قابل آموختن است . مشاوره خانواده ميتواند با تحليل وضعيت و شرايط زندگي مشترك شما و توجه به نقاط قوت و ضعف موجود ، راز زندگي موفق را به شما بياموزد .
بيشتر بخوانيد: مهارت ها در روانشناسي ازدواج موفق
راز زندگي موفق زناشويي
راز زندگي موفق زناشويي در دنياي امروزي كه به كرات شاهد طلاق عاطفي ، جدايي و زندگي هاي پر از اختلاف ،كشمكش ، و نزاع هستيم ميتواند نجات بخش باشد . راز زندگي موفق زناشويي همان بايد ها و نبايد هايي هستند كه زوجين بايد نسبت به يكديگر و نسبت به زندگي در شرايط مختلف به جا بياورند . راز زندگي موفق زناشويي داراي اصول و اركان مشتركي است اما هرگز از زندگي ديگران قابل كپي برداري نمي باشد چرا كه هر زوج زندگي منحصر به فرد خود را دارند پس نمي‌توان به دنبال تقليد كوركورانه از زندگي ديگران انتظار يك زندگي زناشويي موفق را داشت .
بيشتر بخوانيد: معيارهاي اصلي ازدواج موفق را بهتر بشناسيم
راز زندگي موفق زوجين
راز زندگي موفق زوجين اگر بخواهد به صورت سوال از زوج هاي مختلف پرسيده شود ممكن است پاسخ هاي متعدد و متنوعي را شاهد باشيم چراكه راز زندگي موفق زوجين با توجه به شخصيت زوج ، سن زوجين ، وضعيت  اجتماعي زوج ، عقايد ، افكار ، فرهنگ و علايق زوج ، وضعيت مالي زوج و . . . ممكن است متفاوت باشد . يعني زوج با توجه به وضعيتي كه در آن قرار دارند و شكل رابطه آن ها ، ممكن است راز موفقيت رابطه خود را در گرو موارد خاصي بدانند به همين دليل است كه نميتوان راز زندگي موفق را كپي برداري كرد اما ميتوان آن را الگوي خود قرار داد .
اصلي ترين راز زندگي موفق
اصلي ترين راز زندگي موفق مي تواند شامل موارد زير باشد . ابراز علاقه كلامي ، بيان واضح احساسات ، افكار ، نظرات و عقايد ، گوش دادن بجا و به اندازه به يكديگر ، توجه به كيفيت و كميت رابطه زناشويي ، قدرداني از يكديگر ، شناخت مسئوليت ها و پذيرش آن ها ، درك تفاوت هاي فردي و فطري زن و مرد ، احترام متقابل ،بيرون رفتن و گذراندن وقت به صورت دو نفره ، كمك به پيشرفت فردي و اجتماعي يكديگر ، داشتن هدف و برنامه ريزي براي آن ، اختصاص دادن وقت براي توجه به نقاط ضعف و قوت زندگي مشترك ، واقع گرايي و حذف توقعات غير معقول از يكديگر ، پذيرش اشتباهات و تلاش براي رفع آن ها و . . .
بيشتر بخوانيد: اهميت سن در ازدواج موفق
راز خوشبختي در زندگي زناشويي
راز خوشبختي در زندگي زناشويي به ديدگاه و تعريف فرد از خوشبختي نيز بستگي دارد . طبيعتا فردي كه به شدت مادي گرا است وضعيت مالي آنچناني را خوشبختي ميداند و كار و سرمايه گزاري را راز خوشبختي . اما اگر تعريف از خوشبختي تعالي همه جانبه زوج باشد پايه ها و اصول مشتركي دارد كه برخي از آن ها مانند دوران شناخت ، مربوط به قبل از ازدواج است و ميتوان از طريق مشاوره قبل از ازدواج آن ها را فرا گرفت . برخي ديگر نيز مربوط به مهارت هاي زندگي مشترك است و مشاوره ازدواج ميتواند راهنماي ما در اين زمينه باشد . راز هاي ازدواج موفق و خوشبختي به راحتي قابل يادگيري و اجرا مي باشند فقط نيازمند مطالعه در اين زمينه و استفاده از تجربه افراد متخصص مانند كارشناسان مشاوره خانواده ميباشد .
بيشتر بخوانيد: موفقيت در ازدواج
سوالات متداول
زندگي مشترك موفق چگونه است ؟
زندگي مشترك موفق بگونه اي است كه زوج از نظر شخصيتي ، اجتماعي ، فرهنگي ، اقتصادي ، روحي رواني رو به پيشرفت و تكامل باشند .
اصول زندگي موفق چيست ؟
كسب مهارت هاي زندگي مشترك براي داشتن واكنش مناسب در شرايط مختلف از اصول زندگي موفق است .
ويژگي زندگي خوب چيست ؟
علاقه پايدار دو طرفه ، صميميت و نشاط ، تعهد و وفاداري ، هدف ، برنامه ريزي ، پيشرفت ، انگيزه و اميد به آينده و . . . از نشانه هاي زندگي خوب مي باشند .
بيشتر بخوانيد: عوامل ازدواج ناموفق
خدمات تلفني و آنلاين مركز مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .
در اين راستا مركز مشاوره روانشناسي و خانواده خدمات متنوعي را در زمينه مشاوره آنلاين ازدواج موفق به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .
منبع:What is the Secret to Success in Life? 
 براي مشاوره در زمينه راز زندگي موفق چيست ؟
از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه از سراسر كشور
با 09353000102 تماس بگيريد
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتي ايام تعطيلمنبع: سايت مشاوره تلفني روانشناسي و تحصيلي آويژهمشاوره خيانت و ازدواج و كودك و افسردگي

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۲:۴۱ توسط:مشاور موضوع: نظرات (0)